Café de Download
Citaat van IfElse op 24 augustus 2012, 09:20Zo, gister dat programma ''Het drama van Noorwegen'' bekeken,
Volgensmij loopt er geen grotere schoft rond op aarde als die Breipik.
Hoe kun je zo iets nou maken!
Die is echt gek in zn hoofd.
Ja hij wilde toch verantwoordelijk zijn voor wat hij heeft gedaan?
Zo, gister dat programma ''Het drama van Noorwegen'' bekeken,
Volgensmij loopt er geen grotere schoft rond op aarde als die Breipik.
Hoe kun je zo iets nou maken!
Die is echt gek in zn hoofd.
Citaat van KianYu op 24 augustus 2012, 12:04Ja hij wilde toch verantwoordelijk zijn voor wat hij heeft gedaan?
Jij hij wilde niet ontoerekeningsvatbaar verklaard worden, anders zou die in hoger beroep gaan.
Oftewel hij wil aangeven dat die dit met zijn volle verstand heeft gedaan.. Opknopen aan zijn ballen zo iemand
Jij hij wilde niet ontoerekeningsvatbaar verklaard worden, anders zou die in hoger beroep gaan.
Oftewel hij wil aangeven dat die dit met zijn volle verstand heeft gedaan.. Opknopen aan zijn ballen zo iemand
Citaat van Duken op 24 augustus 2012, 12:22Ik heb de documentaire gisteren niet gezien. Maar die man moeten ze lekker in een kamer gooien en hierna mogen de ouders hem "bezoeken". Laat ze maar gaan, wat een randdebiel
Ik heb de documentaire gisteren niet gezien. Maar die man moeten ze lekker in een kamer gooien en hierna mogen de ouders hem "bezoeken". Laat ze maar gaan, wat een randdebiel
Citaat van Thijs. op 24 augustus 2012, 12:50En dan krijgt hij maar 21 jaar :S
Die rechters van tegenwoordig,
Levenslang in een inrichting leek mij een beter plan.
En dan krijgt hij maar 21 jaar :S
Citaat van Tom op 24 augustus 2012, 15:49Zo werkt dat daar niet. Inrichting is daar minder gebonden dan hier, je hebt daar meer vrijheden. En toch wil 'ie gewone gevangenisstraf, om zijn punt te drukken. Nu is dat voor de rest van de maatschappij ook makkelijker zo.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Zo werkt dat daar niet. Inrichting is daar minder gebonden dan hier, je hebt daar meer vrijheden. En toch wil 'ie gewone gevangenisstraf, om zijn punt te drukken. Nu is dat voor de rest van de maatschappij ook makkelijker zo.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Citaat van William op 24 augustus 2012, 16:51En dan krijgt hij maar 21 jaar :S
De 21 jaar is inclusief optie tot verlenging als men Breivik acht een gevaar te zijn voor de samenleving. Dit is tevens de hoogste straf die gegeven kan worden in Noorwegen. Op zich een aardig systeem lijkt me, hoewel Breivik nooit meer vrij gaat komen denk ik.
En dan krijgt hij maar 21 jaar :S
De 21 jaar is inclusief optie tot verlenging als men Breivik acht een gevaar te zijn voor de samenleving. Dit is tevens de hoogste straf die gegeven kan worden in Noorwegen. Op zich een aardig systeem lijkt me, hoewel Breivik nooit meer vrij gaat komen denk ik.
Citaat van Thijs. op 24 augustus 2012, 17:15O, ja dat wist ik ook niet echt.
Maar ja, in ieder geval: Je moet wel gestoord zijn om 69 moorden te plegen en het nog leuk te vinden ook.
En het ergste vind ik dat hij zei dat hij het heeft gedaan ''uit liefde voor het moederland.''
O, ja dat wist ik ook niet echt.
Maar ja, in ieder geval: Je moet wel gestoord zijn om 69 moorden te plegen en het nog leuk te vinden ook.
En het ergste vind ik dat hij zei dat hij het heeft gedaan ''uit liefde voor het moederland.''
Citaat van KianYu op 24 augustus 2012, 20:56De 21 jaar is inclusief optie tot verlenging als men Breivik acht een gevaar te zijn voor de samenleving. Dit is tevens de hoogste straf die gegeven kan worden in Noorwegen. Op zich een aardig systeem lijkt me, hoewel Breivik nooit meer vrij gaat komen denk ik.
Via dit systeem kunnen ze om 5 jaar bekijken of hij nog steeds een gevaar is voor de samenleving. Zo ja? Dan blijft die 5 jaar (extra) zitten en volgens mij gaat dat zo door totdat hij geen gevaar meer is voor de samenleving..
Dus deze man zit gewoon echt levenslang in de gevangenis als je het mij vraagt
Via dit systeem kunnen ze om 5 jaar bekijken of hij nog steeds een gevaar is voor de samenleving. Zo ja? Dan blijft die 5 jaar (extra) zitten en volgens mij gaat dat zo door totdat hij geen gevaar meer is voor de samenleving..
Dus deze man zit gewoon echt levenslang in de gevangenis als je het mij vraagt
Citaat van William op 24 augustus 2012, 23:51Klopt helemaal. Maar wat vinden jullie? Is het juist erger dat ie het heeft gepland en niet in een soort roes heeft gedaan, of maakt dat het juist erger? Ik neig zelf meer naar het eerste. Beter bij je volle verstand en er volledig achter staan dan als een gestoorde idioot in het rond gaat schieten. Voor de andere kant is natuurlijk ook veel te zeggen, ik zit echt nog erg te twijfelen wat nou erger is..
Klopt helemaal. Maar wat vinden jullie? Is het juist erger dat ie het heeft gepland en niet in een soort roes heeft gedaan, of maakt dat het juist erger? Ik neig zelf meer naar het eerste. Beter bij je volle verstand en er volledig achter staan dan als een gestoorde idioot in het rond gaat schieten. Voor de andere kant is natuurlijk ook veel te zeggen, ik zit echt nog erg te twijfelen wat nou erger is..