wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Algemeen Microsoft Windows 8 OS Topic - Nieuws / Tips / Gebruik

VorigePage 13 of 14Volgende

Hoezo wil de PC niet afsluiten? Krijg je een foutmelding?

Nee. Hij sluit gewoon niet af.

Er blijft urenlang 'Afsluiten..' staan.

Dus ik doe het met de uitknop en gebruik vaker Linux nu.

Je kan je pc herstellen, de Metro-apps zullen opnieuw geïnstalleerd worden, je behoud je bestanden, maar je gewone Windowsprogramma's zullen wel gewist worden (je krijgt wel een bestand met een lijst van de gewiste programma's, zeer handig!).

Dat lost het probleem misschien op.

Nieuws over de update van Win 8, die me over gehaald heeft om ervoor te gaan bij een aanstaande nieuwe aankoop.

Lees het artikel over Win 8.1 of Blue : http://www.zdnet.be/article/149614/windows-8-1-onthuld-dit-is-er-veranderd/

Dat gedoe om die startknop, M$ had die knop nooit moeten weghalen. Iedereen om mij geen met W8 gebruikt een tooltje om de knop terug te halen. Anders is er gewoon niet lekker mee te werken. Ik begrijp niet dat M$ dat niet eerder had kunnen inzien :s

Via http://www.ninite.com kun je de classic start button downloaden voor W8 gebruik deze ook en werkt erg goed!

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

De startknop is terug en ook bestaat de mogelijkheid om meteen door te starten naar het desktop uiterlijk en niet meteen de Metro. Ik weet niet juist meer waar ik het gelezen heb, maar ik leeste het als "een laptop/desktop is geen smartphone en daarom stap ik niet over naar Win 8 tot zolang de startknop niet terug komt". Hierin kan ik volledig meegaan, hoewel dat nu opgelost blijkt te zijn met de "Blue" update. Heb vandaag even gekeken of mijn laptop eventueel zou kunnen draaien op dit OS hij kan het wel maar er zijn een paar maars. Met name dat ik niet beveiligt zou kunnen opstarten, mijn vingerafdruk scanner is niet compatibel en nog een paar beveiligingen. Dus geen upgrade voor mij. Komt nog bij dat je het mediacenter zou apart mmoeten aanschaffen, en niet alleen dit programma dat bij Win 7 en eerdere versies aanwezig was/is. Maar kom, voor het mediacenter zijn wel andere, en misschien betere oplossingen. Dus is het wachten tot een betere revieuw van Win 8.1 voor ik beslis om een nieuwe desktop aankoop te doen, en tot zolang dat mijn laptop (met i7) perfect werkt wordt die toch niet vervangen.

In w8.1 is de startknop wel terug maar heeft niet de functionaliteit zoals wij die kennen in w7!

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ik kan er prima mee werken. Ook zonder startknop. Enige probleem is dat sommige hardware/software nog niet helemaal compatible is met w8.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Men kan et ook anders aanpakken, draai zelf op het moment W7, zet de veel gebruikte programma's met een snelkoppelling op het bureuablad ( desgewenst alle office progs in de map office) en order ze eventueel in een map. Zelf doe ik het zo bij W7 en gebruik zelden de start knop. Mij gaat het vooral dat ik niet meteen in het Metro uitzicht terecht kom en voordurend moet omschakelen naar de desktop ( het bureuablad ), wat dus wil zeggen meteen het bureuablad bij het opstarten en niet Metro.

Eigenlijk snap ik mijn eigen reacties niet die ik had over Win 8. Nu ik reeds enkele dagen er mee werk, op mijn nieuwe desktop, en vandaag geüpgraded ben naar 8.1, vindt het wel enigszins aangenaam en mis zelfs e startknop niet. Juist voor mijn mailprogramma (Mail Live) en voor het spelen van MW3 ga ik naar het bureaublad, andere programma's waar ik veel mee werk start ik gewoon vanuit de Metro omgeving. Het heeft me juist een dag werk gekost om de onnodige programma's te verwijderen en mijn gewone programma's te installeren, en dan niette vergeten het upgraden (naar 8.1) en updaten.

VorigePage 13 of 14Volgende