Kodi kastje kopen
Citaat van Lexus op 14 augustus 2017, 21:16Nou dat geeft vertrouwen
zal beter zijn als de Ziggo servicedesk. Ik zal een andere vraag stellen over mijn wifi.
Van de rikomagic zijn er ook veel soorten en maten. Welke had jij gekocht en bij welke webwinkel? Dan maak ik het mijzelf wat gemakkelijker.
Nou dat geeft vertrouwen zal beter zijn als de Ziggo servicedesk. Ik zal een andere vraag stellen over mijn wifi.
Van de rikomagic zijn er ook veel soorten en maten. Welke had jij gekocht en bij welke webwinkel? Dan maak ik het mijzelf wat gemakkelijker.

Citaat van William op 15 augustus 2017, 00:102 hours ago, Lexus said:Nou dat geeft vertrouwen
zal beter zijn als de Ziggo servicedesk. Ik zal een andere vraag stellen over mijn wifi.
Degene welke ik aangeschaft heb zijn niet meer te verkrijgen ik zou eens naar deze kijken:
http://www.rikomagic.com/en/product/showpro_id_59_pid_19.html
Dit is zeg maar de laatste opvolger van welke ik had, ik zie nu net dat deze dus wel een RJ45/LAN aansluiting heeft en dus op bekabeld netwerk aangesloten kan worden, handiger is natuurlijk gewoon Wifi, daar help ik je wel mee om dat aan de praat te krijgen.
De specificaties van dit apparaat zijn ook best oke, je kan er nog redelijke games op spelen, snelle quadcore processor, 2GB geheugen en 16GB aan opslag ruimte dus er passen aardig wat apps en games en eventueel films op en hij speelt ook 4K video's af, wat de opvolger is van 1080p HD, wat betekend dat je over een paar jaar nog steeds de nieuwse films in de beste kwaliteit kunt afspelen ermee.
Er zit een USB poort op waar je een externe harddisk of een usb stick op aan kunt sluiten, stroom krijgt hij van een usb oplader waar je ook je telefoon mee oplaad dus mocht die kwijt raken of kapot gaan is die zo te vervangen.Bestellen doe ik altijd op eBay, mede omdat je ze daar het voordeligst kunt aanschaffen en zij hele goede regelingen hebben wat betreft producten die niet geleverd worden etc, alles is ten alle tijden verzekerd tot 300 euro.
(Ik heb inmiddels meer dan 300 producten besteld op ebay in een aantal jaar tijd, voornamelijk uit china, en uit mijn hoofd een stuk of 4 a 5 keer mijn producten niet ontvangen en heb altijd of mijn geld terug gehad of alsnog de producten geleverd gekregen)De advies prijs is 85USD (72 euro) maar als je hem op ebay besteld is hij 80USD (68 Euro) inclusief verzendkosten.
Enige is wel dat als je geen Paypal hebt je die even moet registeren op Paypal.com ander kun je niet bestellen op eBay.
Wat wel een nadeel is als je vanuit china besteld via ebay is dat je geen gegarandeerde levertijd hebt, soms heb je de bestelling met een week soms kan het wel een aantal weken duren.
2 hours ago, Lexus said:Nou dat geeft vertrouwen
Degene welke ik aangeschaft heb zijn niet meer te verkrijgen ik zou eens naar deze kijken:
http://www.rikomagic.com/en/product/showpro_id_59_pid_19.html
Dit is zeg maar de laatste opvolger van welke ik had, ik zie nu net dat deze dus wel een RJ45/LAN aansluiting heeft en dus op bekabeld netwerk aangesloten kan worden, handiger is natuurlijk gewoon Wifi, daar help ik je wel mee om dat aan de praat te krijgen.
De specificaties van dit apparaat zijn ook best oke, je kan er nog redelijke games op spelen, snelle quadcore processor, 2GB geheugen en 16GB aan opslag ruimte dus er passen aardig wat apps en games en eventueel films op en hij speelt ook 4K video's af, wat de opvolger is van 1080p HD, wat betekend dat je over een paar jaar nog steeds de nieuwse films in de beste kwaliteit kunt afspelen ermee.
Er zit een USB poort op waar je een externe harddisk of een usb stick op aan kunt sluiten, stroom krijgt hij van een usb oplader waar je ook je telefoon mee oplaad dus mocht die kwijt raken of kapot gaan is die zo te vervangen.
Bestellen doe ik altijd op eBay, mede omdat je ze daar het voordeligst kunt aanschaffen en zij hele goede regelingen hebben wat betreft producten die niet geleverd worden etc, alles is ten alle tijden verzekerd tot 300 euro.
(Ik heb inmiddels meer dan 300 producten besteld op ebay in een aantal jaar tijd, voornamelijk uit china, en uit mijn hoofd een stuk of 4 a 5 keer mijn producten niet ontvangen en heb altijd of mijn geld terug gehad of alsnog de producten geleverd gekregen)
De advies prijs is 85USD (72 euro) maar als je hem op ebay besteld is hij 80USD (68 Euro) inclusief verzendkosten.
Enige is wel dat als je geen Paypal hebt je die even moet registeren op Paypal.com ander kun je niet bestellen op eBay.
Wat wel een nadeel is als je vanuit china besteld via ebay is dat je geen gegarandeerde levertijd hebt, soms heb je de bestelling met een week soms kan het wel een aantal weken duren.
Citaat van Lexus op 15 augustus 2017, 07:18Dank je wel!! Dat is precies wat ik zoekt. Onder de 100 euro een Android TV met Kodi is natuurlijk heel fijn. En hij kan een netwerk kabel hebben. Dat het allemaal in zo een HDMI unit past. Heel erg fijn. Paypal heb ik dus ik zal zeker even de Rikomagic RKM V5 Quad Core 4K x 2K Android 4.4 Mini PC H.265 TV Box 2GB 16GB bekijken.
Het geeft geen probleem dat deze Android 4.4 heeft? Geweldig dit
Goed dat je je ebay ervaring deelt, dat is ook goed om te lezen.
Dank je wel!! Dat is precies wat ik zoekt. Onder de 100 euro een Android TV met Kodi is natuurlijk heel fijn. En hij kan een netwerk kabel hebben. Dat het allemaal in zo een HDMI unit past. Heel erg fijn. Paypal heb ik dus ik zal zeker even de Rikomagic RKM V5 Quad Core 4K x 2K Android 4.4 Mini PC H.265 TV Box 2GB 16GB bekijken.
Citaat van Verwijderde gebruiker op 15 augustus 2017, 07:34Mijn shield kan niet tegen die andriod stick aan.
Zeker kwa prijs. Goede keus en optie van Kliko.
Kodi werkt ook op andriod 4.4 dus dat zou geen probleem moeten geven. Mijn eBay ervaringen zijn ook goed, zeker door PayPal welke je altijd beschermd als aankomen niet kloppen of binnenkomen. (Heb ik trouwens alleen gehad bij AliExpress, maar dat is in combinatie met een creditcard.)
Wat wel nog handig is om te melden is dat de rikomagic stick geen audio uit heeft. Geluid komt dus uit de televisie. Misschien had je dat al of lus je de tv door naar een audio set. Dat is ook mogelijk .
Mijn shield kan niet tegen die andriod stick aan. Zeker kwa prijs. Goede keus en optie van Kliko.
Kodi werkt ook op andriod 4.4 dus dat zou geen probleem moeten geven. Mijn eBay ervaringen zijn ook goed, zeker door PayPal welke je altijd beschermd als aankomen niet kloppen of binnenkomen. (Heb ik trouwens alleen gehad bij AliExpress, maar dat is in combinatie met een creditcard.)
Wat wel nog handig is om te melden is dat de rikomagic stick geen audio uit heeft. Geluid komt dus uit de televisie. Misschien had je dat al of lus je de tv door naar een audio set. Dat is ook mogelijk .
Citaat van Meh Meh op 15 augustus 2017, 10:19Ik ben er nog niet bekend mee, het is relatief nieuw maar is Miracast geen optie?
Ik zie zelf trouwens ook een erg kleine 4K streamer. Ben vaak van huis en heb geen zin om elke keer een laptop of Raspberry PI aan te sluiten.
Als ik het goed begrijp is het met Miracast mogelijk om gebruik te maken van WiFidirect en dus zonder internetverbinding vanaf een Android apparaat naar TV te streamen?
Ik ben er nog niet bekend mee, het is relatief nieuw maar is Miracast geen optie?
Ik zie zelf trouwens ook een erg kleine 4K streamer. Ben vaak van huis en heb geen zin om elke keer een laptop of Raspberry PI aan te sluiten.
Als ik het goed begrijp is het met Miracast mogelijk om gebruik te maken van WiFidirect en dus zonder internetverbinding vanaf een Android apparaat naar TV te streamen?

Citaat van William op 15 augustus 2017, 12:385 hours ago, Lexus said:Dank je wel!! Dat is precies wat ik zoekt. Onder de 100 euro een Android TV met Kodi is natuurlijk heel fijn. En hij kan een netwerk kabel hebben. Dat het allemaal in zo een HDMI unit past. Heel erg fijn. Paypal heb ik dus ik zal zeker even de Rikomagic RKM V5 Quad Core 4K x 2K Android 4.4 Mini PC H.265 TV Box 2GB 16GB bekijken.
Opzich moet Android 4.4 geen probleem zijn, ik zal eens voor je uitzoeken of je ook kan upgraden.
EDIT: Ik zie dat je eventueel die stick ook kan rooten en upgraden met een custom rom, het is dus mogelijk indien je het zou willen. Echter, mocht je hem willen rooten en een custom rom willen installeren, dan raad ik aan om geen Android updates te installeren als je hem uit de doos haalt, het kan zijn als je hem een update geeft je hem niet meer kan rooten. Ik weet niet of je bekend bent met het rooten van android devices, maar wat je eigenlijk doet is doormiddel van een hack toegang krijgen tot het gehele android systeem, waardoor het mogelijk is een andere versie van Android te installeren. Dit kan je vaak ook doen met telefoons en tablets. Voordeel ervan is dat je ook direct meer controle krijgt over het apparaat, bijvoorbeeld welke informatie je deelt met welke applicatie etc, en nog meer leuke dingetjes.
5 hours ago, Lexus said:Dank je wel!! Dat is precies wat ik zoekt. Onder de 100 euro een Android TV met Kodi is natuurlijk heel fijn. En hij kan een netwerk kabel hebben. Dat het allemaal in zo een HDMI unit past. Heel erg fijn. Paypal heb ik dus ik zal zeker even de Rikomagic RKM V5 Quad Core 4K x 2K Android 4.4 Mini PC H.265 TV Box 2GB 16GB bekijken.
Opzich moet Android 4.4 geen probleem zijn, ik zal eens voor je uitzoeken of je ook kan upgraden.
EDIT: Ik zie dat je eventueel die stick ook kan rooten en upgraden met een custom rom, het is dus mogelijk indien je het zou willen. Echter, mocht je hem willen rooten en een custom rom willen installeren, dan raad ik aan om geen Android updates te installeren als je hem uit de doos haalt, het kan zijn als je hem een update geeft je hem niet meer kan rooten. Ik weet niet of je bekend bent met het rooten van android devices, maar wat je eigenlijk doet is doormiddel van een hack toegang krijgen tot het gehele android systeem, waardoor het mogelijk is een andere versie van Android te installeren. Dit kan je vaak ook doen met telefoons en tablets. Voordeel ervan is dat je ook direct meer controle krijgt over het apparaat, bijvoorbeeld welke informatie je deelt met welke applicatie etc, en nog meer leuke dingetjes.

Citaat van William op 15 augustus 2017, 13:002 hours ago, Meh Meh said:Ik ben er nog niet bekend mee, het is relatief nieuw maar is Miracast geen optie?
Als ik het goed begrijp is het met Miracast mogelijk om gebruik te maken van WiFidirect en dus zonder internetverbinding vanaf een Android apparaat naar TV te streamen?Ja dat klopt, je kan daarvoor overigens ook Chromecast gebruiken, daar heb ik er ook eentje van liggen nog.
https://www.google.com/intl/en_us/chromecast/
Met chromecast kan je bijvoorbeeld ook vanaf je pc/tablet/telefoon naar je tv zonder bekabeling oid via wifi films, youtube, spotify, je browser en andere zaken streamen direct op je TV.
Ik heb er een keertje een van gehaald bij de mediamarkt voor echt twee of drie tientjes uit mijn hoofd.Miracast is weer gezeik dat apparaten Miracast certified oid moeten zijn, toen ik dat las ben ik maar gelijk gestopt met lezen. Met Chromecast hoeft alleen de software welke je gebruikt op je pc/tablet etc ermee overweg te kunnen.
Ik gebruikte bijvoorbeeld Tubecast op mijn Windows PC om direct youtube op mijn tv te streamen. (Tubecast is trouwens tegenwoordig mijn standaard youtube client op PC, leuke app, zeker waard om eens naar te kijken zelfs als je geen Chromecast hebt maar gewoon vaak Youtube gebruikt op je pc)
2 hours ago, Meh Meh said:Ik ben er nog niet bekend mee, het is relatief nieuw maar is Miracast geen optie?
Ja dat klopt, je kan daarvoor overigens ook Chromecast gebruiken, daar heb ik er ook eentje van liggen nog.
Met chromecast kan je bijvoorbeeld ook vanaf je pc/tablet/telefoon naar je tv zonder bekabeling oid via wifi films, youtube, spotify, je browser en andere zaken streamen direct op je TV.
Ik heb er een keertje een van gehaald bij de mediamarkt voor echt twee of drie tientjes uit mijn hoofd.
Miracast is weer gezeik dat apparaten Miracast certified oid moeten zijn, toen ik dat las ben ik maar gelijk gestopt met lezen. Met Chromecast hoeft alleen de software welke je gebruikt op je pc/tablet etc ermee overweg te kunnen.
Ik gebruikte bijvoorbeeld Tubecast op mijn Windows PC om direct youtube op mijn tv te streamen. (Tubecast is trouwens tegenwoordig mijn standaard youtube client op PC, leuke app, zeker waard om eens naar te kijken zelfs als je geen Chromecast hebt maar gewoon vaak Youtube gebruikt op je pc)
Citaat van Lexus op 15 augustus 2017, 13:27De chromecast heb ik ook gehad. Maar ik zoek nu echt een andriod tv. Een los ding waar vanaf Kodi werkt. Rooten van een android device vind ik niet zo fijn, dan betaal ik liever wat meer waar ik geen problemen mee kan krijgen. Maar 4.4 is wel werkzaam met Kodi. Dus dar mag geen problemen geven. Rooten doe ik dus niet
De chromecast heb ik ook gehad. Maar ik zoek nu echt een andriod tv. Een los ding waar vanaf Kodi werkt. Rooten van een android device vind ik niet zo fijn, dan betaal ik liever wat meer waar ik geen problemen mee kan krijgen. Maar 4.4 is wel werkzaam met Kodi. Dus dar mag geen problemen geven. Rooten doe ik dus niet
Citaat van Meh Meh op 15 augustus 2017, 17:454 uur geleden zei oʞᴉlʞ:Ja dat klopt, je kan daarvoor overigens ook Chromecast gebruiken, daar heb ik er ook eentje van liggen nog.
Ik heb er een keertje een van gehaald bij de mediamarkt voor echt twee of drie tientjes uit mijn hoofd.Miracast is weer gezeik dat apparaten Miracast certified oid moeten zijn, toen ik dat las ben ik maar gelijk gestopt met lezen. Met Chromecast hoeft alleen de software welke je gebruikt op je pc/tablet etc ermee overweg te kunnen.
Ik gebruikte bijvoorbeeld Tubecast op mijn Windows PC om direct youtube op mijn tv te streamen. (Tubecast is trouwens tegenwoordig mijn standaard youtube client op PC, leuke app, zeker waard om eens naar te kijken zelfs als je geen Chromecast hebt maar gewoon vaak Youtube gebruikt op je pc)Ja, maar wat ik begrijp is dat Miracast geen WiFi verbinding nodig heeft, zoals Chromecast dat wel heeft.
Het werkt, als ik het goed begrijp, middels WiFidirect. Als dat klopt, is het een Miracast streamer kopen, aansluiten op een HD TV en streamen met een Android smartphone/tablet.
4 uur geleden zei oʞᴉlʞ:Ja dat klopt, je kan daarvoor overigens ook Chromecast gebruiken, daar heb ik er ook eentje van liggen nog.
Ja, maar wat ik begrijp is dat Miracast geen WiFi verbinding nodig heeft, zoals Chromecast dat wel heeft.
Het werkt, als ik het goed begrijp, middels WiFidirect. Als dat klopt, is het een Miracast streamer kopen, aansluiten op een HD TV en streamen met een Android smartphone/tablet.

Citaat van William op 15 augustus 2017, 21:594 hours ago, Meh Meh said:Ja, maar wat ik begrijp is dat Miracast geen WiFi verbinding nodig heeft, zoals Chromecast dat wel heeft.
Het werkt, als ik het goed begrijp, middels WiFidirect. Als dat klopt, is het een Miracast streamer kopen, aansluiten op een HD TV en streamen met een Android smartphone/tablet.Ja, alleen begreep ik het voordeel niet echt, de streaming mogelijkheden vanaf internet zijn al breed beschikbaar, en streamen kan goed met een Chromecast of Android stick, enige wat dan nog overblijft is games en apps streamen met een hele goede phone of tablet, het enige moment dat je daar dan optimaal gebruik van kan maken is als je een joypad op je tablet aansluit en dan op je tv gaat zitten gamen oid, verder is alles wat je kan streamen vanaf je tablet of phone gewoon ook uit te voeren op een android stick. Als je zonder joypad op die manier gamed zit je dus gewoon op je tablet te spelen en kunnen er mensen mee kijken ofzo? Ik snap de deal niet echt
4 hours ago, Meh Meh said:Ja, maar wat ik begrijp is dat Miracast geen WiFi verbinding nodig heeft, zoals Chromecast dat wel heeft.
Ja, alleen begreep ik het voordeel niet echt, de streaming mogelijkheden vanaf internet zijn al breed beschikbaar, en streamen kan goed met een Chromecast of Android stick, enige wat dan nog overblijft is games en apps streamen met een hele goede phone of tablet, het enige moment dat je daar dan optimaal gebruik van kan maken is als je een joypad op je tablet aansluit en dan op je tv gaat zitten gamen oid, verder is alles wat je kan streamen vanaf je tablet of phone gewoon ook uit te voeren op een android stick. Als je zonder joypad op die manier gamed zit je dus gewoon op je tablet te spelen en kunnen er mensen mee kijken ofzo? Ik snap de deal niet echt