Kodi kastje kopen
Citaat van Lexus op 14 augustus 2017, 09:14Ik wil een Kodi kastje kopen met een HDMI aansluiting. Er zijn er veel te koop. Welke Kodi media player raden jullie aan?
Er is zo veel verschil tussen de prijzen. Ik zoek een beestje de beste koop voor een Kodi mediaspeler op mijn tv.
Niet te duur, en niet de goedkoopste welke films verkeerd afspeelt.
Oja, hij heeft een netwerk aansluiting nodig. Mijn wifi is drama thuis. Iemand tips of suggesties?
Ik wil een Kodi kastje kopen met een HDMI aansluiting. Er zijn er veel te koop. Welke Kodi media player raden jullie aan?
Er is zo veel verschil tussen de prijzen. Ik zoek een beestje de beste koop voor een Kodi mediaspeler op mijn tv.
Oja, hij heeft een netwerk aansluiting nodig. Mijn wifi is drama thuis. Iemand tips of suggesties?
Citaat van Verwijderde gebruiker op 14 augustus 2017, 10:54Wat je eigenlijk zoekt is een andriod TV kastje. Daarop draai je de Kodi applicatie. Er is dus geen kodi kastje maar wel een andriod kastje.
Dan zoek je zo iets als dit.
https://tweakers.net/pricewatch/322310/mede8er-med600x3d.html
Wat is je budget?
Wat je eigenlijk zoekt is een andriod TV kastje. Daarop draai je de Kodi applicatie. Er is dus geen kodi kastje maar wel een andriod kastje.
Dan zoek je zo iets als dit.
https://tweakers.net/pricewatch/322310/mede8er-med600x3d.html
Wat is je budget?
Citaat van Verwijderde gebruiker op 14 augustus 2017, 11:01De beste andriod tv / Kodi is de Nvidia shield. Die heeft ook 4k en best for the cash.
https://www.mediacentershop.nl/product-reviews/758845/nvidia-shield-tv-pro.html
Staat ook op mijn to buy lijst als ik ooit heel veel centjes over hebt.
De beste andriod tv / Kodi is de Nvidia shield. Die heeft ook 4k en best for the cash.

Citaat van William op 14 augustus 2017, 12:101 hour ago, Duken said:De beste andriod tv / Kodi is de Nvidia shield. Die heeft ook 4k en best for the cash.
NVIDIA Shield is nice, maar er zijn echt tientallen al dan niet honderden vergelijkbare producten te bestellen uit china voor een fractie van de prijs, afhangend van welk merk/welke fabrikant is de kwaliteit van die producten vaak ook nog goed.
Ikzelf heb al meerdere Rikomagic Android sticks gekocht voor mensen en daar KODI ed. opgezet voor ze.Je moet voor de grap eens op ebay zoeken naar "Android 7.0 3GB" of "Android 7.0 4K", en dan kijken in de categorie "Internet & Media Streamers" onder "TV, Video & Home Audio"
Degene met Android 7.0 en 4K beginnen rond de 30 euro met 1GB RAM en dan oplopend met meer RAM, betere CPU en GPU etc, afhangend van wat je precies erop wil doen kan je met 1GB al klaar zijn... Je kan dan effe googlen naar reviews over het apparaat zelf.
Wat de nu de "HOT" android sticks/android mini pc's zijn in die categorie weet ik zo 1 2 3 even niet, de laatste Rikomagic die ik gekocht heb is al bijna 2 jaar terug.EDIT: Voor rikomagic kijk je op http://www.rikomagic.com/en/index.html En dan zou ik aanraden te bestellen op eBay direct uit china, althans toen ik ze kocht waren ze op die manier het goedkoopst te bestellen.
EDIT: Als je echt ALLEEN wil streamen erop kan je best eentje kopen met 1GB DDR/RAM, wil je ook gamen dan komen de andere specificaties aan bod. Die van NVIDIA is ook meer voor gamers in principe.
1 hour ago, Duken said:De beste andriod tv / Kodi is de Nvidia shield. Die heeft ook 4k en best for the cash.
NVIDIA Shield is nice, maar er zijn echt tientallen al dan niet honderden vergelijkbare producten te bestellen uit china voor een fractie van de prijs, afhangend van welk merk/welke fabrikant is de kwaliteit van die producten vaak ook nog goed.
Ikzelf heb al meerdere Rikomagic Android sticks gekocht voor mensen en daar KODI ed. opgezet voor ze.
Je moet voor de grap eens op ebay zoeken naar "Android 7.0 3GB" of "Android 7.0 4K", en dan kijken in de categorie "Internet & Media Streamers" onder "TV, Video & Home Audio"
Degene met Android 7.0 en 4K beginnen rond de 30 euro met 1GB RAM en dan oplopend met meer RAM, betere CPU en GPU etc, afhangend van wat je precies erop wil doen kan je met 1GB al klaar zijn... Je kan dan effe googlen naar reviews over het apparaat zelf.
Wat de nu de "HOT" android sticks/android mini pc's zijn in die categorie weet ik zo 1 2 3 even niet, de laatste Rikomagic die ik gekocht heb is al bijna 2 jaar terug.
EDIT: Voor rikomagic kijk je op http://www.rikomagic.com/en/index.html En dan zou ik aanraden te bestellen op eBay direct uit china, althans toen ik ze kocht waren ze op die manier het goedkoopst te bestellen.
EDIT: Als je echt ALLEEN wil streamen erop kan je best eentje kopen met 1GB DDR/RAM, wil je ook gamen dan komen de andere specificaties aan bod. Die van NVIDIA is ook meer voor gamers in principe.

Citaat van William op 14 augustus 2017, 12:193 hours ago, Lexus said:Ik wil een Kodi kastje kopen met een HDMI aansluiting. Er zijn er veel te koop. Welke Kodi media player raden jullie aan?
Wat ik helemaal over het hoofd las is de netwerk aansluiting, wat is er precies mis met je WIFI als ik vragen mag?
De meeste android spelers hebben geen RJ45(LAN) aansluiting dus zijn niet op bekabeld netwerk aan te sluiten, die NVIDIA shield ook niet trouwens.Wat je wel kan doen is een USB Wifi adapter kopen en die in een usb poort op je android mini pc/stick doen, je mist dan wel een usb aansluiting, ikzelf heb dit nog nooit geprobeert maar ik heb het net gegoogled het zou mogelijk moeten zijn.
Wat ook een optie is, als je echt alleen KODI wil gebruiken is een Windows Mini PC of Linux Mini PC, welke ook best goedkoop in aanschaf zijn, oa. rikomagic fabriceert die dingen ook, aangezien KODI daar ook op te installeren is, en, die vaak wel een RJ45/LAN aansluiting hebben, en sowieso ook alle USB Wifi adapters ondersteunen mocht dat nodig zijn.
Maar, alsnog, wellicht kan ik je helpen de problemen met je Wifi te verhelpen zodat dat geen probleem is bij de aanschaf van je apparaat waar je KODI op wilt hebben draaien.
Mocht je willen proberen de Wifi problemen op te lossen samen met mij of iemand anders op het forum zou je dan zo vriendelijk willen zijn het exacte probleem, en wat je al geprobeert hebt om de problemen op te lossen in het juiste forum gedeelte te posten? Dat is hier te vinden:https://www.duken.nl/forums/forum/30-internet-netwerken-en-privacy/
3 hours ago, Lexus said:Ik wil een Kodi kastje kopen met een HDMI aansluiting. Er zijn er veel te koop. Welke Kodi media player raden jullie aan?
Wat ik helemaal over het hoofd las is de netwerk aansluiting, wat is er precies mis met je WIFI als ik vragen mag?
De meeste android spelers hebben geen RJ45(LAN) aansluiting dus zijn niet op bekabeld netwerk aan te sluiten, die NVIDIA shield ook niet trouwens.
Wat je wel kan doen is een USB Wifi adapter kopen en die in een usb poort op je android mini pc/stick doen, je mist dan wel een usb aansluiting, ikzelf heb dit nog nooit geprobeert maar ik heb het net gegoogled het zou mogelijk moeten zijn.
Wat ook een optie is, als je echt alleen KODI wil gebruiken is een Windows Mini PC of Linux Mini PC, welke ook best goedkoop in aanschaf zijn, oa. rikomagic fabriceert die dingen ook, aangezien KODI daar ook op te installeren is, en, die vaak wel een RJ45/LAN aansluiting hebben, en sowieso ook alle USB Wifi adapters ondersteunen mocht dat nodig zijn.
Maar, alsnog, wellicht kan ik je helpen de problemen met je Wifi te verhelpen zodat dat geen probleem is bij de aanschaf van je apparaat waar je KODI op wilt hebben draaien.
Mocht je willen proberen de Wifi problemen op te lossen samen met mij of iemand anders op het forum zou je dan zo vriendelijk willen zijn het exacte probleem, en wat je al geprobeert hebt om de problemen op te lossen in het juiste forum gedeelte te posten? Dat is hier te vinden:
https://www.duken.nl/forums/forum/30-internet-netwerken-en-privacy/
Citaat van Meh Meh op 14 augustus 2017, 17:20Zelf zou ik gewoon gaan voor een hele kleine PC met een goede videokaart erin die 4K ondersteund. Kan je eventueel upgraden en meenemen als je ergens heengaat.
Maar een standaard streamer is altijd een optie. Een Raspberry Pi 3 met Kodi is een van de goedkoopste mogelijkheden en WiFi werkt uitstekend. Er zit ook een RJ45 poort op, zodat je er een kabel in kan doen.
Zelf zou ik gewoon gaan voor een hele kleine PC met een goede videokaart erin die 4K ondersteund. Kan je eventueel upgraden en meenemen als je ergens heengaat.
Maar een standaard streamer is altijd een optie. Een Raspberry Pi 3 met Kodi is een van de goedkoopste mogelijkheden en WiFi werkt uitstekend. Er zit ook een RJ45 poort op, zodat je er een kabel in kan doen.

Citaat van William op 14 augustus 2017, 18:0053 minutes ago, Meh Meh said:Zelf zou ik gewoon gaan voor een hele kleine PC met een goede videokaart erin die 4K ondersteund. Kan je eventueel upgraden en meenemen als je ergens heengaat.
Maar een standaard streamer is altijd een optie. Een Raspberry Pi 3 met Kodi is een van de goedkoopste mogelijkheden en WiFi werkt uitstekend. Er zit ook een RJ45 poort op, zodat je er een kabel in kan doen.Kleine PC is leuk maar is duurder, minder portable, maakt meer geluid, verbruikt veel meer stroom en neemt meer ruimte in beslag, een raspberry Pi 3 is idd een leuke optie maar is niets als je atechnisch bent en/of geen zin hebt om te knutselen.
Naar mijn mening is de beste optie als je echt alleen Kodi wilt draaien gewoon een simpele Android stick, kan je ook gelijk je mail lezen en web browser gebruiken, plus hij past in je zak zodat je hem ook naar je vrienden kan nemen en je kan ook direct simpele spelletjes spelen en bovenop dat alles werken ze vanuit de doos zonder verdere installatie. En als je al een Android phone hebt met games en/of apps erop kan je je google account gebruiken op de stick om dezelfde apps en games ook op je tv te krijgen.
@Meh Meh Over die wifi, ik denk dat hij dat zegt omdat hij problemen heeft op andere apparaten met zijn wifi, daarom ben ik eigenlijk ook erg benieuwd waarom hij zijn wifi thuis "Drama" noemt, meestal zijn die problemen wel op te lossen. Niet altijd, soms laat de constructie van een gebouw het niet toe of zijn er teveel externe storings factoren die het (bijna) onmogelijk maken een goede wifi verbinding te hebben.
53 minutes ago, Meh Meh said:Zelf zou ik gewoon gaan voor een hele kleine PC met een goede videokaart erin die 4K ondersteund. Kan je eventueel upgraden en meenemen als je ergens heengaat.
Kleine PC is leuk maar is duurder, minder portable, maakt meer geluid, verbruikt veel meer stroom en neemt meer ruimte in beslag, een raspberry Pi 3 is idd een leuke optie maar is niets als je atechnisch bent en/of geen zin hebt om te knutselen.
Naar mijn mening is de beste optie als je echt alleen Kodi wilt draaien gewoon een simpele Android stick, kan je ook gelijk je mail lezen en web browser gebruiken, plus hij past in je zak zodat je hem ook naar je vrienden kan nemen en je kan ook direct simpele spelletjes spelen en bovenop dat alles werken ze vanuit de doos zonder verdere installatie. En als je al een Android phone hebt met games en/of apps erop kan je je google account gebruiken op de stick om dezelfde apps en games ook op je tv te krijgen.
@Meh Meh Over die wifi, ik denk dat hij dat zegt omdat hij problemen heeft op andere apparaten met zijn wifi, daarom ben ik eigenlijk ook erg benieuwd waarom hij zijn wifi thuis "Drama" noemt, meestal zijn die problemen wel op te lossen. Niet altijd, soms laat de constructie van een gebouw het niet toe of zijn er teveel externe storings factoren die het (bijna) onmogelijk maken een goede wifi verbinding te hebben.
Citaat van Lexus op 14 augustus 2017, 18:29Zo.... Goedenavond. Wat een keuze :-) daar wordt ik al wijzer van.
De shield lijkt te sterk te zijn voor wat ik wil. Puur films kijken vanaf Kodi op het apparaat door deze er heen te kopiëren of door een map te delen op mijn computer waar ik ze in download.
Ik zal mij verdiepen in de rikomagic. Klinkt als de mediaspeler welke ik moet hebben.
Een computer heb ik ook over gedacht maar dat is veel extra. Welk os moet ik hebben, hoe ga ik om met updates blijft het stabiel? Ik heb alleen kodi nodig. Andere zaken gaan vanaf mijn gewone computer . Maar even goed dank voor de tip.
Mijn wifi is slecht omdat deze steeds weg valt. Ook op mijn laptop en Android tenzij ik naast de meterkast zit. Mijn buurman heeft er ook last van. Gelukkig is de computer gewoon aangesloten op netwerk kabel.
Nu de rikomagic zoeken met reviews.
Zo.... Goedenavond. Wat een keuze :-) daar wordt ik al wijzer van.
De shield lijkt te sterk te zijn voor wat ik wil. Puur films kijken vanaf Kodi op het apparaat door deze er heen te kopiëren of door een map te delen op mijn computer waar ik ze in download.
Ik zal mij verdiepen in de rikomagic. Klinkt als de mediaspeler welke ik moet hebben.
Een computer heb ik ook over gedacht maar dat is veel extra. Welk os moet ik hebben, hoe ga ik om met updates blijft het stabiel? Ik heb alleen kodi nodig. Andere zaken gaan vanaf mijn gewone computer . Maar even goed dank voor de tip.
Mijn wifi is slecht omdat deze steeds weg valt. Ook op mijn laptop en Android tenzij ik naast de meterkast zit. Mijn buurman heeft er ook last van. Gelukkig is de computer gewoon aangesloten op netwerk kabel.

Citaat van William op 14 augustus 2017, 18:34Just now, Lexus said:Zo.... Goedenavond. Wat een keuze :-) daar wordt ik al wijzer van.
Uit je verhaal te horen staat je modem in je meterkast. Dit opzich alleen al kan problematisch zijn.
Mocht je willen proberen dit probleem op te lossen post dan aub de vraag en wat je al geporbeert hebt in het juiste gedeelte van het forum, ik heb voor meerdere providers gewerkt zowel voor consument als zakelijk en heb jaren lang dit soort problemen opgelost, kan je wellicht ook direct je buurman blij maken.
Just now, Lexus said:Zo.... Goedenavond. Wat een keuze :-) daar wordt ik al wijzer van.
Uit je verhaal te horen staat je modem in je meterkast. Dit opzich alleen al kan problematisch zijn.
Mocht je willen proberen dit probleem op te lossen post dan aub de vraag en wat je al geporbeert hebt in het juiste gedeelte van het forum, ik heb voor meerdere providers gewerkt zowel voor consument als zakelijk en heb jaren lang dit soort problemen opgelost, kan je wellicht ook direct je buurman blij maken.
Citaat van Meh Meh op 14 augustus 2017, 19:50Dat zou ik eerst eens kijken naar WiFi. Misschien kan Kliko daar bij adviseren.
Woon je toevallig onder een hoogspanningsmast of naast een kerncentrale?Hebben jij en je buurman dezelfde provider? Delen jullie misschien dezelfde verbinding?
Wat voor router heb je, hoeveel mensen gebruiken het internet en wat voor snelheid kan je behalen?
Er zijn duizenden vragen om het probleem uit te kleden maar ik denk dat Kliko je beter kan helpen dan ik.Je hebt gelijk Kliko, een PC gebruiken als mediastreamer is veel duurder. Zelf zou ik daar alleen voor kiezen als ik veel thuis zou zijn.
Ik reis nogal veel en ben niet zo vaak thuis, niet handig om dat met een systeemkast te gaan tillen. Dan is een goede streamer een betere oplossing.
Dat zou ik eerst eens kijken naar WiFi. Misschien kan Kliko daar bij adviseren.
Woon je toevallig onder een hoogspanningsmast of naast een kerncentrale?
Hebben jij en je buurman dezelfde provider? Delen jullie misschien dezelfde verbinding?
Wat voor router heb je, hoeveel mensen gebruiken het internet en wat voor snelheid kan je behalen?
Er zijn duizenden vragen om het probleem uit te kleden maar ik denk dat Kliko je beter kan helpen dan ik.
Je hebt gelijk Kliko, een PC gebruiken als mediastreamer is veel duurder. Zelf zou ik daar alleen voor kiezen als ik veel thuis zou zijn.
Ik reis nogal veel en ben niet zo vaak thuis, niet handig om dat met een systeemkast te gaan tillen. Dan is een goede streamer een betere oplossing.