Forumnavigatie
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Nieuwe game PC kopen

Page 1 of 6Volgende

Hallo,

Over enkele weken wil ik een nieuwe game PC kopen. Een behoorlijk zware PC waar ik een aantal jaren mee kan doen.
Het budget is maximaal €2300,- een scherm, toetsenbord en muis heb ik al. Ik heb een PC nodig waar ik de nieuwste games op kan spelen, die klaar is voor VR, videobewerking e.d. moet ook probleemloos kunnen.
Het liefste de nieuwste processor, RAM minimaal 16GB, een nieuw type videokaart dat nog even meegaat en indien mogelijk ruimte voor meer videokaarten.
Ik heb echter niet zoveel verstand van hardware, daarom stel ik hier de een vraag. Wat raden jullie mij aan? Waar kan ik het beste een game PC kopen die aan deze wensen en eisen voldoet?

Advies is welkom! :)

Leuk! Ga ik mee helpen. Omdat het voornamelijk om een game pc draait; wat voor games speel je? Gaat de voorkeur naar een groter scherm of een betere videokaart? 

Voor dit bedrag kan je echt wat moois samenstellen.

Ook @xipheris hier thuis in :)

Wat ik vaak zelf even doe is kijken op sites als Tweakers.net en Hardware.info bij hun advies.
Deze maand heeft Tweakers er niet zoveel bijzonders staan en gaat het maar tot €1000,-
Wellicht dat jij iets aan de volgende link hebt van Hardware.info: https://nl.hardware.info/pcadvies

Bedankt voor het aanbod! :)

Ik speel momenteel geen games. Unreal Tournament 2004 wel maar dat is hooguit een uurtje per week. (kort offtopic:  Als iemand een keer Unreal Tournament 2004 wilt proberen kan dat, er is nog steeds een werkende demo, erg veel mensen spelen de game en het ziet er uitstekend uit voor een oude game.)

Ik ben zeer geinteresseerd in first person shooters die geschikt zijn voor VR. Liefst met handschoenen en een VR geweer. Volgens mij zijn er momenteel amper titels uit. Het moet dus een game PC zijn die geschikt is voor aankomende games... Dat vraagt nogal wat van de hardware.

Ik wil geen onderdelen, het lijkt mij het beste als een bedrijf de PC in elkaar zet en compleet levert, dan is er garantie.

Wat dacht u van dit beestje game pc vr ready

Processor:

Intel Core i7 7700K 4,2GHz / max. 4,5GHz (quad core)
Arctic Cooling Freezer i11 Processorkoeler

Geheugen:

16GB DDR4 2133MHz (1x 16GB)

Opslag:

1000GB 7200rpm S-ATAIII

DVD±R/RW Dual Layer S-ATA

Videokaart:

Nvidia Geforce GTX 1080 8GB

Moederbord:

MSI Z270-A Pro ATX
meer informatie

Geluid:

Realtek 7.1 Channel HD Audio

Netwerk:

Realtek Gigabit LAN

Externe aansluitingen*:

Aan de achterzijde, tenzij anders aangegeven.

1x DVI
1x HDMI
3x DisplayPort
1x RJ45 Netwerk
1x PS/2 Toetsenbord of Muis
2x USB2.0 achter + 2x USB2.0 aan de voorzijde
4x USB3.1 Gen1 Type-A achter + 2x USB3.0 aan de voorzijde
5x Audio I/O achter + 2x Audio I/O aan de voorzijde

Interne aansluitingen:

Deze aansluitingen zijn vrij en bruikbaar.
Gebruikte aansluitingen zijn niet vermeld.

4x S-ATAIII
1x M.2
1x USB2.0 9-pins (voor uitbreiding cardreader / USB-poorten)
3x PCI-e x1
1x PCI-e x16

Behuizing:

Sharkoon DG7000 ATX Midi-Tower (Zwart / Rood)

2x Rode LED-ventilator aan de voorzijde
1x Rode LED-ventilator aan de achterzijde
Raam in linker zijpaneel
Afmetingen: 470(H) x 21(B) x 470(D)mm

Voeding:

Xilence 700watt

Overige:

- geen -

Besturingssysteem:

- optioneel -

Meegeleverd:

Driver CD's

Stroomkabel

Garantie:

2 jaar Carry-in Hardware garantie

Dat lijkt erop! Enige wat jammer is, ik zou graag een Geforce GTX 1080 11GB willen hebben i.p.v. 8GB.
Maar gezien de prijs en opties is dit zeker een optie, bedankt voor het advies, ik heb 'm op mijn vergelijklijstje gezet. :)

Alleen wat ik dan jammer vind is dit stukje " 4x USB3.1 Gen1 Type-A achter + 2x USB3.0 aan de voorzijde"
Daar wekken zij de suggestie dat USB3.1 Gen1 en USB 3.0 iets anders is maar dat is exact hetzelfde.
Als je voor een game PC gaat, wellicht kan je kijken of je ook direct USB 3.1 Gen2 erop kan krijgen.

De max snelheid daarvan, zoals ik in een eerdere post ook al heb aangegeven, is meer dan 2x zo snel dan de snelste SSD.
Wat denk ik wel gaaf zou zijn is als je daar dan een USB drive voor haalt die dat ondersteund en daar games of je OS op draait :D

Kijk, dat zijn nou van die dingen die ik graag zou willen toevoegen. Bedankt voor de suggestie! 
Je had het er inderdaad over in mijn topic over een SD kaart, ik vroeg mij af of een SD kaart gebruikt kan worden als gewone HD in een desktop. Niet dus... :D

Ik keek al naar het alternatieve moederbord, dat net wat duurder is, de Z270 GAMING Pro Carbon. Die kunnen ze ook plaatsen en dat model is wel voorzien van Lightning USB 3.1 Gen2.

Nummer 2 is een Lightning USB 3.1 Gen2 poort.

msi-z270_gaming_pro_carbon-overview-hero  

Ik ben wezen zoeken op tweakers. En de laatste High-end compacte game-pc was van maart. Maar die is wel compact.
https://tweakers.net/reviews/5253/2/desktop-best-buy-guide-maart-2017-high-end-compacte-game-pc.html

Je moederboard komt wel heel goed uit de reviews. Mooi ding ook! :heart:
https://tweakers.net/productreview/151167/msi-z270-gaming-pro-carbon.html

16 hours ago, Meh Meh said:

Nummer 2 is een Lightning USB 3.1 Gen2 poort.

Ik heb effe de specs gekeken want ik snapte het plaatje al niet, er zitten daar zelfs 2x USB 3.1 Gen2, 1x Type A (huidige "standaard" usb) en 1x Type C.
Die USB Type C wordt de nieuwe USB standaard waarbij het niet uitmaakt op welke wijze je de USB kabel in de poort doet, waarbij je bij de huidige USB moet kijken naar het kabeltje en de poort hoe de kabel erin moet :D

typec.jpg

Page 1 of 6Volgende

Loading