do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Wat nodig voor een torrent website

VorigePage 2 of 3Volgende

Hele leuk uitleg 

Maar zo  te zien is het toch vrij moeilijk

Om te maken en indedaad extreme brein maak het steed moeilijk ol aan zo iets te binnen 

Maar ik wou gewoon eens horen van wat uitleg erover

Hoe dat gemaakt word enzo om een idee te hebben nu heb ik ook nieveel tijd alle dagen werken terug en zeker nu als heftrucker vroeg in mijn nest kruipen alle dagen moe thuis komen en om 9 uur mijne nest in en om 5 uur terug eruit was het toch geen optie om zo iets te maken 

Mischien ooit mijn pensioen maar is nog lang  

Zoals nu deze maand nog niets van film of iets kunnen downloaden mijn gb van mijn provider is nog nie omlaag gegaan dus dan weet je dat ik vroeg gaan slapen en mijn pc door de week nie opengaat en weekend maar een uurtje of 2 a3  de rest via smatphone 

10 uur geleden zei extreme:

Zag via een omweg deze post en de tag die @Skeletorheeft gemaakt.

Alleen neem ik @piratesniet serieus omdat hij  steeds om een ip ban vraagt, zelfs hier via een bericht.

Ik zie dat de topicstarter zijn account heeft verandert van "pirates" in een nieuwe walgelijke naam, waarvan ik mag hopen dat dit niet geaccepteerd wordt door de Administrator. Dit soort personen horen niet openlijk te mogen reageren op een informatief forum onder dit soort account namen.

Even als vuistregel voor alle anderen met soortgelijke ideeën. Als je dit soort vragen moet stellen kun je er het beste niet aan beginnen.

Helemaal mee eens, @Jez Ik ben redelijk thuis op het WWW, en heb enkele normale, legale websites/webwinkels. Enkele jaren geleden opende ik hier een topic omdat ik ook een torrent website wilde opzetten. Ik kwam tot de conclusie dat ik het kennisniveau niet had om een succesvolle torrent website op te zetten. En, die kennis heb ik nog steeds niet. Ik zou de veiligheid van leden en mijzelf in gevaar brengen. Dus, begin ik er niet aan. Ik zit niet echt te wachten op een brief van Tim Kuik's advocaten, waarin ik gesommeerd word om te schikken voor €25.000,- 

Als je het kennisniveau niet hebt, begin er dan niet aan! Het gezeik dat het kan opleveren, het geld dat het je kan kosten, het is het echt niet waard.

Klinkt misschien stom maar bijna 17 jaar terug wist ik er ook niks over.

Haalde wel eens een divx film van mininova af, ik deelde nog eens niet. Op een gegeven moment kwam ik een nederlandse torrent site tegen waar ik me moest registreren.  Dat was einde divx, en welkom dvd. Alleen wist ik nog niet dat je moest delen, torrent was binnen maar liet hem aan staan. Dat was nog een script,  je zag een smiley steeds blijder worden.  Toen werden er uploaders gezocht, na beetje uitleg ben ik gaan uploaden. Een kameraad leerde mij hoe je spots binnen haalde, toen was dat nog FTD waar je nog moest zoeken op nummer (geen nzb knop. Werd gevraagd of ik moderator wou worden, wat ik ook heb gedaan. Daar kwam brein, weg torrent site. Er kwam een doorstart, ik zei altijd je moet naar het buitenland betreft hosting. Omdat ik aanvoelde dat het niet goed ging ben ik op een free host bezig gegaan om een script online te zetten. Dit heeft mij zes weken gekost, en hij stond online. Kort erna kwam brein weer bij de torrent site waar ik inmiddels admin was. Had met een paar vaste leden contact en de link gegeven naar de free host. Van daar uit had ik een host gevonden, maar die host was ook in nederland en er klopte totaal niks van.  Toen stond er al in de shout dat ik was veraden door een andere torrent site. Die heb ik toen mee getrokken alleen vertrok ik met de naam beautyparadijs naar het buitenland. Heb verschillende scripts gebruikt, wat eigenlijk zelfmoord is en besloot de naam in extremetorrents te veranderen. Ervaring was er nog niet echt, alleen omdat ik mij sociaal opstelde naar andere torrent sites leerden hun mij dingen. nlexperience.com had ik het beste contact mee, en die lagen juist onder vuur door brein. Er stond geen enkele torrent op test omgeving, brein liet ze niet rusten.  Later had ik contact met torrentheaven (mooiste script ooit), en ik werd er scripter. Hun zijn later gestopt, ze wouden torrentheaven aan mij geven, mijn vaste leden zeiden nee wij willen extremetorrents en daar ben ik mee door gegaan. Alleen wist ik nog niks van servers, daar had ik een systeem beheerder voor, tot ik logs moest verwijderen vanwege ruimte tekort. Heb zonder pardon een andere server besteld, google erbij en alles over gezet.

In al die jaren heb ik veel gezien, en ik was brein ook steeds voor betreft verhuizen van extremetorrents. Maleisië, data centrum ging plat omdat die de peers niet aankon, dan gooien ze zo je server uit. India steeds down en dan maar hopen dat de server weer snel online is. JMHService, ineens weg met het geld terwijl het een groot succes was. Daar stond je dan gehost bij netdirect, daar kwam brein ook al aan terwijl ik nog geen andere host had. VPS ervoor en ik kon online blijven tot ik een andere host had gevonden. Toen Rusland,  tot een andere torrent site er alles aan ging doen om extreme van het net te vegen. Ben eerst naar Zwitserland gegaan, privat layer, oude meuk voor veel geld. Avonds crashte de server al, net nadat de server in Rusland leeg was gehaald  . Loadbalancer ervoor en de server kon het aan. Op deze manier staat extreme nog steeds online.

Nu word er misschien gedacht waarom zo'n verhaal. Ben ook begonnen als noob maar doordat ik het in mij heb red ik het straks al 15 jaar met extremetorrents.  Er kunnen veel theorieën er op los gelaten worden, waarom red een ander het niet en extreme het wel. Misschien zit er een stukje mazzel bij door brein voor te blijven. Dat kun je alleen maar als je brein volgt. Zijn ze stil, wat ze niet zijn, dan is het stilte voor de storm.

Misschien leuk om terug in de tijd te kijken,

https://web.archive.org/web/2021*/www.extremetorrents.org

Goed verhaal en heel fijn dat je dit deelt, ik heb er van genoten met een kopje koffie 🤗. Het geeft een goed beeld wat er achter de schermen gebeurd. Ik zie net dat jullie als sinds 2006! bestaan https://web.archive.org/web/20060826050730/http://www.extremetorrents.org/

Maar wat helemaal waar is, iedereen begint iets zonder de eerste praktijk kennis. Je zult moeten proberen, zoeken, vallen en opstaan. 

Mooi verhaal inderdaad ;) Ik ben veel actief geweest in het Usenet wereldje waarbij ik heb geüpload maar ook een mooie site beheerd heb. Ik mis het wel, vooral als je kijkt naar het aanbod van vandaag. Ik zou graag weer actief willen worden, helaas heb ik geen contacten meer.

@DukenKlopt helemaal in 2006 ben ik begonnen met extremetorrents. Die tijd was ook heel anders dan het nu is. We stonden bekend om de gezellige shout, maar dat is niet meer. Er is zelfs door die shout een huwelijk ontstaan. Toen durfde ik nog een bak koffie te doen bij een admin, nu pas ik wel op.

@IfElse Ook usenet is nu heel anders dan voorheen. Ook bij het posten, één fout en je word gepakt. Welke newsreader het precies is weet ik niet meer, maar brein kan met die download newsreader alle gegevens naar voren halen. Soms heb ik het gevoel dat de usenet wereld harder aan word gepakt dan de torrent wereld. Wat wel een feit is, torrents en usenet is nu dichter bij elkaar dan voorheen.  Vroeger heb ik wel eens gepost, dat is iets wat ik nu wel laat. Daarnaast komt de tijd van FTD nooit weer.

18 minuten geleden zei extreme:

@DukenKlopt helemaal in 2006 ben ik begonnen met extremetorrents. Die tijd was ook heel anders dan het nu is. We stonden bekend om de gezellige shout, maar dat is niet meer. Er is zelfs door die shout een huwelijk ontstaan. Toen durfde ik nog een bak koffie te doen bij een admin, nu pas ik wel op.

@IfElse Ook usenet is nu heel anders dan voorheen. Ook bij het posten, één fout en je word gepakt. Welke newsreader het precies is weet ik niet meer, maar brein kan met die download newsreader alle gegevens naar voren halen. Soms heb ik het gevoel dat de usenet wereld harder aan word gepakt dan de torrent wereld. Wat wel een feit is, torrents en usenet is nu dichter bij elkaar dan voorheen.  Vroeger heb ik wel eens gepost, dat is iets wat ik nu wel laat. Daarnaast komt de tijd van FTD nooit weer.

Brein is helaas het probleem. Ze zouden al die moeite die ze steken in het tegen gaan van piraterij eens moeten gebruiken om ervoor te zorgen dat content overal goed beschikbaar is zonder 500 abonnementen bij verschillende bedrijven te moeten afsluiten. Helaas komt de tijd van FTD inderdaad niet meer, dat was echt top. Zolang content niet overal beschikbaar is, blijf ik downloaden. Het meeste van wat ik kijk is ook gepirate, puur doordat het niet beschikbaar is via de legale kanalen. 

1 uur geleden zei extreme:

Toen durfde ik nog een bak koffie te doen bij een admin, nu pas ik wel op.

Dat kunnen tegenwoordig dure bakjes zijn.  🤑

VorigePage 2 of 3Volgende