Spotnet , PIA VPN en Ziggo
Citaat van Meh Meh op 10 oktober 2017, 20:25Ik heb PIA geprobeerd met een glasvezelverbinding en had er ook geen last van. Download was hetzelfde als zonder VPN.
Ik heb PIA geprobeerd met een glasvezelverbinding en had er ook geen last van. Download was hetzelfde als zonder VPN.
Citaat van xipher op 11 oktober 2017, 07:3211 uur geleden zei Meh Meh:Ik heb PIA geprobeerd met een glasvezelverbinding en had er ook geen last van. Download was hetzelfde als zonder VPN.
Glasvezel 50, 100Mbit of meer? Meeste VPN's zitten zo rond de 100-120Mbit namelijk als ik verder ga testen.
11 uur geleden zei Meh Meh:Ik heb PIA geprobeerd met een glasvezelverbinding en had er ook geen last van. Download was hetzelfde als zonder VPN.
Glasvezel 50, 100Mbit of meer? Meeste VPN's zitten zo rond de 100-120Mbit namelijk als ik verder ga testen.
Citaat van Polleke op 4 november 2017, 15:13Ik heb pure usenet en glasvezel 100Mbps. Downloaden zonder PIA VPN is 100Mpbs. Maar met PIA varieert dit echt. Soms 100Mbps, maar meestal 1Mbps. PIA adviseerde om te spelen met Advanced Connection Settings: Ik gebruik nu TCP 443 (source port 2000). Als VPN server locatie Nederland. Van de 10x dat ik het probeer, krijg ik 1x 100Mbps en alle andere keren ongeveer 1.4 Mbps.
Iemand betere ervaringen of instellingen?
Ik heb pure usenet en glasvezel 100Mbps. Downloaden zonder PIA VPN is 100Mpbs. Maar met PIA varieert dit echt. Soms 100Mbps, maar meestal 1Mbps. PIA adviseerde om te spelen met Advanced Connection Settings: Ik gebruik nu TCP 443 (source port 2000). Als VPN server locatie Nederland. Van de 10x dat ik het probeer, krijg ik 1x 100Mbps en alle andere keren ongeveer 1.4 Mbps.
Iemand betere ervaringen of instellingen?
Citaat van poeloe666 op 4 november 2017, 16:57Kijk ff mee, mijn downloadsnelheid is ook dramatisch geworden na aanschaf van een vpn, Grabbit max 7mb, utorrent 1mb
Kijk ff mee, mijn downloadsnelheid is ook dramatisch geworden na aanschaf van een vpn, Grabbit max 7mb, utorrent 1mb
Citaat van Meh Meh op 4 november 2017, 17:39Op 11-10-2017 om 09:32 zei xipher:Glasvezel 50, 100Mbit of meer? Meeste VPN's zitten zo rond de 100-120Mbit namelijk als ik verder ga testen.
300 Mbit per seconde haalde ik s'nachts, overdag haalde ik met gemak 200Mb/sec.
Het zijn vaak niet de VPN providers die de bandbreedte limiteren. Het zijn de budget usenet providers die alles afknijpen.
Op 11-10-2017 om 09:32 zei xipher:Glasvezel 50, 100Mbit of meer? Meeste VPN's zitten zo rond de 100-120Mbit namelijk als ik verder ga testen.
300 Mbit per seconde haalde ik s'nachts, overdag haalde ik met gemak 200Mb/sec.
Het zijn vaak niet de VPN providers die de bandbreedte limiteren. Het zijn de budget usenet providers die alles afknijpen.
Citaat van William op 4 november 2017, 17:44Ik ga het hier straks ook eens testen. Heb een maandje ExpressVPN aangeschaft. Maak gebruik van Ziggo 400/40 (48MB/s downloadsnelheid. XSNews als payserver, download client is NZBVortex).
Ik ben dus erg benieuwd of ik in de buurt komt van deze snelheid als de VPN aanstaat.
Ik ga het hier straks ook eens testen. Heb een maandje ExpressVPN aangeschaft. Maak gebruik van Ziggo 400/40 (48MB/s downloadsnelheid. XSNews als payserver, download client is NZBVortex).
Ik ben dus erg benieuwd of ik in de buurt komt van deze snelheid als de VPN aanstaat.
Citaat van Meh Meh op 4 november 2017, 17:53Probeer het dan wel direct achter elkaar en time het.
XSnews is ook een budget provider, ik weet zeker dat ze de downloadsnelheden af en toe afknijpen.
Probeer het dan wel direct achter elkaar en time het.
XSnews is ook een budget provider, ik weet zeker dat ze de downloadsnelheden af en toe afknijpen.
Citaat van William op 4 november 2017, 18:00Tot nu toe bevalt XSNews me prima. Ik haal altijd de volledige snelheid. Wat is volgens jou geen budget payserver?
Tot nu toe bevalt XSNews me prima. Ik haal altijd de volledige snelheid. Wat is volgens jou geen budget payserver?
Citaat van poeloe666 op 4 november 2017, 18:17@MehMeh, heb zelf ook xsnews, nog nooit last gehad van lage snelheden, maar het nu Nordvpn aangeschaft en het is een drama, instellingenprobleem of ??
@MehMeh, heb zelf ook xsnews, nog nooit last gehad van lage snelheden, maar het nu Nordvpn aangeschaft en het is een drama, instellingenprobleem of ??
Citaat van Duken op 4 november 2017, 18:53Ik gebruik zelf ook Spotnet als download client (ik ben lui....) In combinatie met Extreme Usenet en SSL met VPN van PIA. Nu download ik niet meer zo veel maar een testje van zojuist gaf mij de volledige download snelheid. (14 MB Per seconden) ik was verbonden met een Nederlandse PIA VPN provider.Zonder verdere instellingen.
Met torrents vind ik het lastig meten. Die haal bij mij vaak genoeg niet de volledige snelheid door bij voorbeeld het gebrek aan seeders.
Maar het is zeker wel een extra test waard.
Ik gebruik zelf ook Spotnet als download client (ik ben lui....) In combinatie met Extreme Usenet en SSL met VPN van PIA. Nu download ik niet meer zo veel maar een testje van zojuist gaf mij de volledige download snelheid. (14 MB Per seconden) ik was verbonden met een Nederlandse PIA VPN provider.Zonder verdere instellingen.
Met torrents vind ik het lastig meten. Die haal bij mij vaak genoeg niet de volledige snelheid door bij voorbeeld het gebrek aan seeders.
Maar het is zeker wel een extra test waard.