Slechte wifi op televisie, kan niet meer streamen
Citaat van William op 1 maart 2021, 18:54Heb je al geprobeerd om het Wifi-kanaal aan te passen? Als je kiest voor 5GHz, heb je dan nog steeds last van een slechte wifi verbinding?
Hier is 2.4 en 5GHZ ook gesplitst en dat werkt prima.
Heb je al geprobeerd om het Wifi-kanaal aan te passen? Als je kiest voor 5GHz, heb je dan nog steeds last van een slechte wifi verbinding?
Citaat van Patrickj op 3 maart 2021, 19:02Op 1-3-2021 om 19:54 zei Monkie:Heb je al geprobeerd om het Wifi-kanaal aan te passen? Als je kiest voor 5GHz, heb je dan nog steeds last van een slechte wifi verbinding?
He Monkie,
dat ga ik nu proberen inderdaad.
hoe bepaal ik welk apparaat ik op welk netwerk moet plaatsen?
heb bv naast telefoons, laptops en televisies ook een slimme thermostaat en slimme verlichting.. die werken ook allemaal op wifi
Op 1-3-2021 om 19:54 zei Monkie:Heb je al geprobeerd om het Wifi-kanaal aan te passen? Als je kiest voor 5GHz, heb je dan nog steeds last van een slechte wifi verbinding?
He Monkie,
heb bv naast telefoons, laptops en televisies ook een slimme thermostaat en slimme verlichting.. die werken ook allemaal op wifi
Citaat van William op 3 maart 2021, 19:3126 minuten geleden zei Patrickj:He Monkie,
Je komt er per apparaat snel genoeg achter of deze wel of geen 5ghz ondersteunt. Als dat zo is, dan kun je kiezen uit beide netwerken (2.4GHZ e 5GHZ).
Heb je de keuze uit beide netwerken? Kies dan voor 5GHZ. Heb je bij een of meerdere apparaten enkel de keus uit 2.4ghz, dan ondersteunt dit apparaat geen 5GHZ. Maak dan verbinding met 2.4GHZ. Pas bij je 2.4GHZ netwerk eventueel het kanaal aan voor een betere verbinding.
26 minuten geleden zei Patrickj:He Monkie,
Je komt er per apparaat snel genoeg achter of deze wel of geen 5ghz ondersteunt. Als dat zo is, dan kun je kiezen uit beide netwerken (2.4GHZ e 5GHZ).
Heb je de keuze uit beide netwerken? Kies dan voor 5GHZ. Heb je bij een of meerdere apparaten enkel de keus uit 2.4ghz, dan ondersteunt dit apparaat geen 5GHZ. Maak dan verbinding met 2.4GHZ. Pas bij je 2.4GHZ netwerk eventueel het kanaal aan voor een betere verbinding.
Citaat van Demo op 3 maart 2021, 20:591 uur geleden zei Monkie:Heb je de keuze uit beide netwerken? Kies dan voor 5GHZ. Heb je bij een of meerdere apparaten enkel de keus uit 2.4ghz, dan ondersteunt dit apparaat geen 5GHZ. Maak dan verbinding met 2.4GHZ. Pas bij je 2.4GHZ netwerk eventueel het kanaal aan voor een betere verbinding.
Als jouw Modem ingesteld staat op 2.4 GHZ en al jouw aangesloten apparaten werken naar behoren behalve je LG TV moet je eerst even kijken welk kanaal er op dit moment gebruikt wordt binnen het 2.4 GHZ netwerk. Vaak staat dat ingesteld op kanaal 6 en dan zou je eerst eens kunnen proberen door dat te veranderen in 1 of 11.
Mocht die aanpassing niet werken, dan kan je altijd nog schakelen naar het 5 GHZ netwerk. en dan wordt geadviseerd om daar binnen gebruik te maken van kanaal 36, omdat dit meestal ingesteld staat op een kanaal boven 100.
1 uur geleden zei Monkie:Heb je de keuze uit beide netwerken? Kies dan voor 5GHZ. Heb je bij een of meerdere apparaten enkel de keus uit 2.4ghz, dan ondersteunt dit apparaat geen 5GHZ. Maak dan verbinding met 2.4GHZ. Pas bij je 2.4GHZ netwerk eventueel het kanaal aan voor een betere verbinding.
Als jouw Modem ingesteld staat op 2.4 GHZ en al jouw aangesloten apparaten werken naar behoren behalve je LG TV moet je eerst even kijken welk kanaal er op dit moment gebruikt wordt binnen het 2.4 GHZ netwerk. Vaak staat dat ingesteld op kanaal 6 en dan zou je eerst eens kunnen proberen door dat te veranderen in 1 of 11.
Mocht die aanpassing niet werken, dan kan je altijd nog schakelen naar het 5 GHZ netwerk. en dan wordt geadviseerd om daar binnen gebruik te maken van kanaal 36, omdat dit meestal ingesteld staat op een kanaal boven 100.
Citaat van Patrickj op 4 maart 2021, 14:52He Skeleton, beide staan op automatisch. Dus neem aan dat ze dan het beste zoeken?
Zie wel als ik inlog dat mijn tv als wel op de 5ghz zit, terwijl de rest op de 2.4ghz zit.
Heb nu inderdaad geprobeerd 5ghz handmatig op kanaal 36 te zetten, vanavond eens kijken of dit helpt.
Kan het in het algemeen nog kwaad als ik 2.4ghz en 5ghz splits? Of is het gewoon wat meer gedoe, maar meer niet?
He Skeleton, beide staan op automatisch. Dus neem aan dat ze dan het beste zoeken?
Zie wel als ik inlog dat mijn tv als wel op de 5ghz zit, terwijl de rest op de 2.4ghz zit.
Heb nu inderdaad geprobeerd 5ghz handmatig op kanaal 36 te zetten, vanavond eens kijken of dit helpt.
Kan het in het algemeen nog kwaad als ik 2.4ghz en 5ghz splits? Of is het gewoon wat meer gedoe, maar meer niet?
Citaat van Demo op 4 maart 2021, 15:3831 minuten geleden zei Patrickj:Kan het in het algemeen nog kwaad als ik 2.4ghz en 5ghz splits? Of is het gewoon wat meer gedoe, maar meer niet?
Goede middag @Patrickj,
Ik ben absoluut niet zo technisch onderlegt dat ik je daar een advies over kan geven, maar als ik alles bekijk wat voorbij is gekomen als tip om jouw feitelijke probleem op te lossen, namelijk (de plotselinge lagere snelheid van 3 tot 5 MB bij het afspelen van o.a. Netflix streams op jouw LG TV), dan zou ik het beperken tot het aanpassen van je kanaal van Automatisch naar een vast getal lager dan 100 in de 5 GHZ. (Je kan een aantal kanalen proberen als je maar onder de 100 blijft) Mocht je nog wat meer informatie willen hebben over het aanpassen van de WiFi, dan kan je op deze website nog even nalezen.
31 minuten geleden zei Patrickj:Kan het in het algemeen nog kwaad als ik 2.4ghz en 5ghz splits? Of is het gewoon wat meer gedoe, maar meer niet?
Goede middag @Patrickj,
Ik ben absoluut niet zo technisch onderlegt dat ik je daar een advies over kan geven, maar als ik alles bekijk wat voorbij is gekomen als tip om jouw feitelijke probleem op te lossen, namelijk (de plotselinge lagere snelheid van 3 tot 5 MB bij het afspelen van o.a. Netflix streams op jouw LG TV), dan zou ik het beperken tot het aanpassen van je kanaal van Automatisch naar een vast getal lager dan 100 in de 5 GHZ. (Je kan een aantal kanalen proberen als je maar onder de 100 blijft) Mocht je nog wat meer informatie willen hebben over het aanpassen van de WiFi, dan kan je op deze website nog even nalezen.
Citaat van Duken op 4 maart 2021, 18:263 uur geleden zei Patrickj:Kan het in het algemeen nog kwaad als ik 2.4ghz en 5ghz splits? Of is het gewoon wat meer gedoe, maar meer niet?
Dat is ook een prima mogelijkheid. Had ik zelf vroeger ook altijd. Een wifi punt duken en wifi duken-5ghz dan wist ik er zeker van dat een device zoals TV verbonden blijft met een 5 GHz kanaal en niet stiekem toch van je 2.4 GHz gebruikt maakt
3 uur geleden zei Patrickj:Kan het in het algemeen nog kwaad als ik 2.4ghz en 5ghz splits? Of is het gewoon wat meer gedoe, maar meer niet?
Dat is ook een prima mogelijkheid. Had ik zelf vroeger ook altijd. Een wifi punt duken en wifi duken-5ghz dan wist ik er zeker van dat een device zoals TV verbonden blijft met een 5 GHz kanaal en niet stiekem toch van je 2.4 GHz gebruikt maakt
Citaat van William op 4 maart 2021, 18:313 minuten geleden zei Duken:Dat is ook een prima mogelijkheid. Had ik zelf vroeger ook altijd. Een wifi punt duken en wifi duken-5ghz dan wist ik er zeker van dat een device zoals TV verbonden blijft met een 5 GHz kanaal en niet stiekem toch van je 2.4 GHz gebruikt maakt
Same hier. Werkt prima. Heb 2 speakers en slimme lampen die enkel 2.4ghz ondersteunen.
3 minuten geleden zei Duken:Dat is ook een prima mogelijkheid. Had ik zelf vroeger ook altijd. Een wifi punt duken en wifi duken-5ghz dan wist ik er zeker van dat een device zoals TV verbonden blijft met een 5 GHz kanaal en niet stiekem toch van je 2.4 GHz gebruikt maakt
Same hier. Werkt prima. Heb 2 speakers en slimme lampen die enkel 2.4ghz ondersteunen.
Citaat van Patrickj op 8 maart 2021, 13:04@Skeletor Heb 2.4 ghz handmatig op kanaal 11 gezet, en 5ghz handmatig op kanaal 36. Het hele weekend geen probleem gehad.
Durf nog niet 100% te hopen dat het verholpen is, maar alle voortekenen zijn goed, thanks!
@Skeletor Heb 2.4 ghz handmatig op kanaal 11 gezet, en 5ghz handmatig op kanaal 36. Het hele weekend geen probleem gehad.
Durf nog niet 100% te hopen dat het verholpen is, maar alle voortekenen zijn goed, thanks!