do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Slechte wifi op televisie, kan niet meer streamen

Page 1 of 3Volgende

Goedemiddag,

Sinds een week lopen alle apps(netflix, videoland, amazon, npo) continu vast als we iets willen kijken.

Bij Netflix kan je een test doen en die geeft continu 3 tot 5 mbps. Gewoon te weinig dus. Echter hebben we dit tot op heden nooit eerder gehad.

de televisie op zolder krijgt bv. 30mbps, en de horizon box ook.

iemand enig idee hoe ik dat op de televisie zelf ook weer voor mekaar kan krijgen?

gaat om een LG uhd led 4k tv; 55UH615V 

Alvast bedankt!

Heb je al geprobeerd om het WiFi-netwerk volledig te "verwijderen" van je LG TV (vaak via Instellingen > Netwerk of vergelijkbaar)? Vervolgens kun je de TV opnieuw aanmelden op de WiFi. Misschien dat dit helpt.

Die optie hebben we inderdaad geprobeerd, maar maakt geen verschil.

Je komt veel WiFi probleemgevallen met LG Smart TV's tegen als je Google er even op naslaat, maar de meeste vinden een oplossing in het instellen van het Land waarin je woont in plaats van het aangevinkte Automatic in de instellingen. Wat ook wel veel als oplossing wordt gegeven is het instellen van kanaal 36 bij de 5 GHZ channel instellingen. Dat schijnt meestal op een kanaal boven de 100 ingesteld te staan.

Kijk anders ook nog even naar het YouTube filmpje met wat probleemoplossingen, waarin ook bovengenoemde instellingen in genoemd worden.

Filmpje had ik inderdaad gevonden. Maar er zit vooralsnog geen blijvende oplossing tussen

Wellicht zit je WiFi kanaal niet goed waar je TV staat? Of is het te druk op je 2.4 Ghz netwerk? Je TV heeft 5GHz-ondersteuning. Staat je WiFi punt hier ook op?

He @Duken, bedankt voor je reactie.

Ik heb me inderdaad al zitten verdiepen hoe dat precies zit met 2.4GHZ en 5ghz. Heb deze netwerken niet gesplitst, en volgens Ziggo pakken alle apparaten automatisch het beste netwerk.

Hoe kan ik checken of het te druk is op mijn 2.4 netwerk? Of mijn televisie naar 5ghz zetten? Want dat bedoel je toch?

Daar heb je diverse apps voor. Een daarvan is bijvoorbeeld WifiInfoView. Daarmee kun je onder andere zien welke wifi-netwerken in de buurt welk kanaal gebruiken.

41 minuten geleden zei Patrickj:

Ik heb me inderdaad al zitten verdiepen hoe dat precies zit met 2.4GHZ en 5ghz. Heb deze netwerken niet gesplitst, en volgens Ziggo pakken alle apparaten automatisch het beste netwerk.

Hoe kan ik checken of het te druk is op mijn 2.4 netwerk? Of mijn televisie naar 5ghz zetten? Want dat bedoel je toch?

Er is een uitleg beschikbaar van Ziggo om je modem aan te passen tussen 2.4 GHZ en 5 GHZ die je kan vinden op hun websiteIn de YouTube filmpjes van WiFi oplossingen op jouw LG tv wordt het meest gerefereerd naar die Automatische instellingen die je dan handmatig moet gaan aanpassen, maar in de meeste gevallen geven die dan toch een beter (sneller MB) resultaat.

Ziggo zelf zegt dat het hier niet aan kan liggen, doordat het dan bij alle apparaten zou moeten zijn, maar dat is niet helemaal waar begrijp ik dus?

Kan het nog kwaad of je 2.4 en 5GHZ netwerken te splitsen? 

Page 1 of 3Volgende