wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

NewsConnection gedupeerde?

VorigePage 2 of 6Volgende

Brein is lekker bezig de laatste maanden. Gelukkig gaat niet een iedere rechter zo maar mee in hun eisen.

Nee dat is waar mehmeh maar ze moeten wel klant gegevens afstaan. Gelukkig mag brein of een derde partij niet in de data snuiven. 

Ik vraag mij dan af hoe ze klantgegevens kunnen achterhalen. Zo simpel als id 123 van newsconnection heeft content geupload. Geef ons de naw gegevens van id 123 of is er meer bij nodig? 

Ik heb bijna het idee dat we weer terug fladderen naar torrents.... Is ook een prima download mogelijkheid. Maar het was een beetje peer2peer naar share sites naar torrents naar usenet. 

Ach ik moet naar bed 😛

Wat Brein doet en voor elkaar krijgt is ongelofelijk. Ze hebben meer rechten en mogelijkheden dan de politie.

Ik denk persoonlijk ook dat torrents populairder gaan worden dan usenet.
Maar dan met een VPN en ik denk dat het gebruik van een VPN in de nabije toekomst ook wordt verboden.
Hoe mensen dan gaan downloaden weet ik niet, misschien middels TOR. 

10 uur geleden zei Duken:

Ik vraag mij dan af hoe ze klantgegevens kunnen achterhalen. Zo simpel als id 123 van newsconnection heeft content geupload. Geef ons de naw gegevens van id 123 of is er meer bij nodig? 

eigenlijk heel simpel.

Aan de hand van de header kan Brein bij de posting host opvragen vanaf welk account iets is gepost en vanaf welk iP adres.
daar ging dus die rechtzaak over, de reseller had niet voldoende gegevens om te achterhalen om welk account het ging. De ontbrekende info zat bij de posting host
Ze moeten dus nu maatregelen nemen zodat ze de gewenste gegevens wel kunnen verstrekken

3 uur geleden zei Bachus:

Aan de hand van de header kan Brein bij de posting host opvragen vanaf welk account iets is gepost en vanaf welk iP adres.
daar ging dus die rechtzaak over, de reseller had niet voldoende gegevens om te achterhalen om welk account het ging. De ontbrekende info zat bij de posting host
Ze moeten dus nu maatregelen nemen zodat ze de gewenste gegevens wel kunnen verstrekken

Dus eigenlijk zou je als gebruikers van een usenet dienst je anoniem moeten aanmelden en eventueel betalen via mogelijkheden als Bitcoin. Dan zijn de gegevens die worden verstrekt niet te achterhalen op naw gegevens. 

Dat is wel heel veel werk om te doen 😥

Al zou je dat doen, volledig anoniem aanmelden en betalen. de uitspraak nu stelt dat die newsprofider op dat moment een account zou moeten weigeren, want ze moeten hun bedrijf nu zo inrichten dat ze ten alle tijden gegevens kunnen overdragen. Kunnen ze dat niet zijn ze dus in gebreke en werken mee aan content dat auteursrechtelijk beschermd hoort te zijn.

Eigenlijk zegt de rechtbank nu, als profider mag je alleen nog maar mensen accepteren die je kan achterhalen.

16 uur geleden zei darkhorse121:

Eigenlijk zegt de rechtbank nu, als profider mag je alleen nog maar mensen accepteren die je kan achterhalen. 

Nee, een reseller moet in zijn contract met de newsprovider, laten opnemen dat hij gegevens kan opvragen zoals van welk IP adres en vanaf welk account.

1 uur geleden zei Bachus:

Nee, een reseller moet in zijn contract met de newsprovider, laten opnemen dat hij gegevens kan opvragen zoals van welk IP adres en vanaf welk account.

En dus zal newsconnection geen plek krijgen voorlopig bij een reseller, want die zitten niet te wachten op dit soort problemen

1 uur geleden zei darkhorse121:

En dus zal newsconnection geen plek krijgen voorlopig bij een reseller, want die zitten niet te wachten op dit soort problemen

NC is de reseller, die neemt de dienst af van Abavia.
zie http://www.ngprovider.com/current-usenet-map.php
Alle providers in die grijze blokjes zijn resellers.

48 minuten geleden zei Bachus:

NC is de reseller, die neemt de dienst af van Abavia.
zie http://www.ngprovider.com/current-usenet-map.php
Alle providers in die grijze blokjes zijn resellers.

tussen NC en Abvia zit nog een tussen station, en die heeft NC nu afgesloten, dat is niet Abivia,maar maakt uiteindelijk geen verschil, als je nog steeds je site NC online laat en mensen contracten laat afsluiten, terwijl je weet dat deze klanten direct hun geld kwijt zijn.... das op zn minst niet netjes. en op geen enkele wijze info of bericht op je site zetten....tsja

VorigePage 2 of 6Volgende