Jouw -/+ punt van de dag
Citaat van Tom op 3 december 2009, 20:44Dat is landelijk zo geregeld. Als er geen probleem zou zijn met geld, zou ik als ik op het havo klaar was echter één jaar hbo gaan doen en m'n best doen voor de propedeuse en na een jaar óf doorgaan met hbo óf naar de uni. Zo haal je het maximale uit je kansen.
Dat is landelijk zo geregeld. Als er geen probleem zou zijn met geld, zou ik als ik op het havo klaar was echter één jaar hbo gaan doen en m'n best doen voor de propedeuse en na een jaar óf doorgaan met hbo óf naar de uni. Zo haal je het maximale uit je kansen.
Citaat van Robbert op 3 december 2009, 20:48Jep, JFK zo is het ook bij ons. HAVO Diploma, 5 VWO instromen en dan nog 6 VWO en dan ook VWO diploma. Maar als je het zo doet eerst HAVO heb je wel weer vrijstelling op vakken die de andere leerlingen die gelijk VWO doen niet hebben.
Maar ik denk dat ik het op de manier van Tom ga doen HAVO - HBO - Uni.
Ik wist trouwens niet dat gelijk na één jaar HBO al Uni kon doen, hier zitten zeker ook weer regels aanvast?
Jep, JFK zo is het ook bij ons. HAVO Diploma, 5 VWO instromen en dan nog 6 VWO en dan ook VWO diploma. Maar als je het zo doet eerst HAVO heb je wel weer vrijstelling op vakken die de andere leerlingen die gelijk VWO doen niet hebben.
Maar ik denk dat ik het op de manier van Tom ga doen HAVO - HBO - Uni.
Ik wist trouwens niet dat gelijk na één jaar HBO al Uni kon doen, hier zitten zeker ook weer regels aanvast?
Citaat van Tom op 3 december 2009, 20:50Ja, je propedeuse halen. Alle punten van het eerste jaar dus. Eén jaar hbo kost ook een smak geld meer dan twee jaar vwo, want je hebt dan 1700 euro studiegeld te betalen en je boeken, die ook zo'n 1000 euro kunnen kosten. Vergeet de reiskosten niet, voor je 17e of 18e + hbo krijg je volgens mij geen OV kaart.
Ja, je propedeuse halen. Alle punten van het eerste jaar dus. Eén jaar hbo kost ook een smak geld meer dan twee jaar vwo, want je hebt dan 1700 euro studiegeld te betalen en je boeken, die ook zo'n 1000 euro kunnen kosten. Vergeet de reiskosten niet, voor je 17e of 18e + hbo krijg je volgens mij geen OV kaart.
Citaat van Robbert op 3 december 2009, 20:53Snap het. Maar volgens mij is hier in de stad ook een ICT opleiding en dat is maar vijf minuten van mijn huis fietsen. En krijg je niet zoals op de middelbare je boeken vergoed van de overheid, ik hoefde dit jaar namelijk alleen maar 65 euro borg te betalen?
Snap het. Maar volgens mij is hier in de stad ook een ICT opleiding en dat is maar vijf minuten van mijn huis fietsen. En krijg je niet zoals op de middelbare je boeken vergoed van de overheid, ik hoefde dit jaar namelijk alleen maar 65 euro borg te betalen?
Citaat van Zombymario op 4 december 2009, 15:07+++ Heb €3 gewonnen met krasloten die ik met suprises van school heb gekregen
++++ Heb ook nog een ander kraslot gewonnen en nu maar hopen op die poen
+++ Heb €3 gewonnen met krasloten die ik met suprises van school heb gekregen
++++ Heb ook nog een ander kraslot gewonnen en nu maar hopen op die poen
Citaat van Zombymario op 5 december 2009, 10:15++++ Zit lekker aan de Energy Drank om 11 uur 's ochtends (beter weekend kan niet beter beginnen)!!!
---------- Folders lopen.
++++ Zit lekker aan de Energy Drank om 11 uur 's ochtends (beter weekend kan niet beter beginnen)!!!
---------- Folders lopen.
Citaat van Erwin. op 5 december 2009, 11:20Ja, je propedeuse halen. Alle punten van het eerste jaar dus. Eén jaar hbo kost ook een smak geld meer dan twee jaar vwo, want je hebt dan 1700 euro studiegeld te betalen en je boeken, die ook zo'n 1000 euro kunnen kosten. Vergeet de reiskosten niet, voor je 17e of 18e + hbo krijg je volgens mij geen OV kaart.
Jawel dit geld alleen voor het MBO, ga je hbo doen en ben je 17 krijg je wel een ov, maar die is dan niet overal geldig alleen op jou "traject".
Ja, je propedeuse halen. Alle punten van het eerste jaar dus. Eén jaar hbo kost ook een smak geld meer dan twee jaar vwo, want je hebt dan 1700 euro studiegeld te betalen en je boeken, die ook zo'n 1000 euro kunnen kosten. Vergeet de reiskosten niet, voor je 17e of 18e + hbo krijg je volgens mij geen OV kaart.
Jawel dit geld alleen voor het MBO, ga je hbo doen en ben je 17 krijg je wel een ov, maar die is dan niet overal geldig alleen op jou "traject".