do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen...

VorigePage 445 of 602Volgende

Cool ding man!!! :)

Leuk eerste auto'tje

Wat betaal je aan wegenbelasting en verzekering wel niet per maand voor zo'n Mini?

Maar in België is de BTW en belasting toch heel anders? Volgens mij betaal je in Nederland echt een smak meer geld voor zo'n bak.

Leuk autootje inderdaad :)

Maar in België is de BTW en belasting toch heel anders? Volgens mij betaal je in Nederland echt een smak meer geld voor zo'n bak.

Inderdaad. het heeft er mee te maken in welke klasse je auto zit qua verbruik (a t/m g)

Ook hoe zwaar je auto is en hoe groot. Alleen de kleine modellen zoals de citroen c1, vw lupo & peugeot 107 etc. Over het algemeen zijn dat soort modellen wat goedkoper dan in België. Voor de rest zijn veel modellen al snel duurder. Maar het hangt vooral af van het model.

Bijvoorbeeld deze mini:

Goedkoopste versie:

1.6 minimalist 55 kw kost in NL € 16 970,-

en in Belgie € 16 300,-

Duurste versie:

1.6D 82 KW NL €24 460 BE € 21 400,-

Bijv bij een golf 1.6 TDI loopt het verschil al snel naar 6 000 euro. Snelle versie

en voor een gezins auto zoals Peugeot 307 is bij de goedkope versie het verschil € 2000

Dus er zit al snel redelijk wat verschil tussen.

Al is bijvoorbeeld bij de duurdere versie's het verschil al snel weer 6 á 7 000

Dus het echte verschil zit em dus echt bij de wat grotere liter inhoud, meer verbruik. Dus hoe duurder de auto hoe meer de overheid wilt  :s

__

[a] Cédric: Mooi autotje man! ziet er super goed uit!

Verzekering staat op mijn ouders want als ik ze op mij nam was dit 1500€ + , hier in belgie is er zoiets van onder de 23 jaar een verzekering nemen= super duur

Tax heb ik 2 weken geleden ontvangen en was 360€

Mijn Mini is een Cooper. Dus dat is 1.6, 85 kw, 116 pk

Wat een nette auto! Vind de Mini's erg mooi om te zien, zeker in de style van jou. Petje af, ben jaloers!

WEW! Net MW3 gepre-ordered voor 43.80€ bij wehkamp Inclusief bezorgen! :)

105381_Call_Of_Duty_Modern_Warfare_3.jpeg

dat is een goede prijs :)

Zekers :) BF3 staat er voor 35 ofzo ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

VorigePage 445 of 602Volgende