wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Handleiding - Poorten openen of forwarden in router of modem

VorigePage 2 of 2

Stel nu, die poort xxxx staat open naar mijn computer met IP xxx.xxx.xxx.xxx.  Wat kan een hacker dan daarmee doen, als er aan mijn kant geen enkel proces is dat naar die inkomende requests op die open poort xxxx luistert?  Dan verdwijnen zijn/haar berichten toch zomaar in het ijle, zonder enig effect.  Niet?

Voor zover ik het begrijp loopt het maar mis wanneer er iets aan mijn kant de inkomende berichten op die open poort opvangt en verwerkt.  Malifiede berichten kunnen mijn toepassing op een verkeerd been zetten, en dan is het hek van de dam.  Of is het zo eenvoudig niet?

Wat jij aangeeft klopt helemaal Hugo. Er moet altijd iets aan jou kant aanwezig zijn wat de berichten kan ontvangen op de genoemde port. 

Waarom we standaard niet alle poorten open zetten is omdat er programma's of in Microsoft Windows (on)bekende problemen / bugs zitten welke naar poorten luistert waardoor een hacker daar kwaadaardige dingen mee zou kunnen doen. 

Ik denk als leek dat er nog meer aan de hand is, of ik begrijp er waarschijnlijk niets van:

Sinds kort zit ik bij OnLine, met de Zyxel als modem.

Ik wil echter graag om  verschillende redenen mijn eigen Fritz 7490 gaan gebruiken.

Kan iemand mij helpen.

Voor zover begrepen hangt het het af van MAc (weet niet wat dat zijn ) af of iets werkt of niet.

Dutch

Je wilt de router van je provider het internet verkeer laten doorgeven naar je eigen router? Dat kan en mag, ik heb het zelf ook bij Ziggo gedaan. Dan moet de router van je provider in bridge mode. Je kan dat vaak in de handleiding vinden of bij je provider aanvragen. Dan doen ze dat op afstand.

VorigePage 2 of 2