Handleiding - Payservers: overzicht van de beste nieuwsgroepen servers
Citaat van Duken op 29 februari 2020, 08:0316 uur geleden zei vuurvogel76:Hier nog een hele lijst met usenet aanbieders
Dat is wel een hele mooie lijst. Zelf zit ik bij extremeusenet. Valt me trouwens op hoeveel providers vanuit NL actief zijn.
Dus ik lees eigenlijk dat Extremeusenet een reseller is van 1 van de 3 providers (pureusenet, sunny, XLned) en dat deze provider weer bij de usenetservice provider XLned zit?
XLned
XLned is een hybride Tier 1 usenet-serviceprovider van Omicron met hoofdkantoor in Reykjavik, IJsland. Als een hybride provider heeft XLned wat lokale artikelopslag en worden artikelen buiten hun eigen retentie uit een backbone van derden gehaald.
ruggegraat ASN behoud Servers takedowns Basis IP / HW-media AS34305 / AS12989 ? / 3100+ (via HW Media) NL , NL DMCA / DMCA (via HW Media) Provider Map
providers behoud aansluitingen Servers PureUsenet ? / 3100+ 4-12 news.pureusenet.nl (NL) / news.pureusenet.nl (NL) SunnyUsenet ? / 3100+ 5-20 news.sunnyusenet.com (NL) / news.sunnyusenet.com (NL) XLned ? / 2000+ 2-12 news.xlned.com (NL) / news.xlned.com (NL) Reseller kaart
resellers behoud aansluitingen Servers ExtremeUsenet 1500 4-30 news.extremeusenet.nl / news.extremeusenet.nl (NL) UsenetBucket 1600 10-25 reader.usenetbucket.com / reader.usenetbucket.com (NL)
16 uur geleden zei vuurvogel76:Hier nog een hele lijst met usenet aanbieders
Dat is wel een hele mooie lijst. Zelf zit ik bij extremeusenet. Valt me trouwens op hoeveel providers vanuit NL actief zijn.
Dus ik lees eigenlijk dat Extremeusenet een reseller is van 1 van de 3 providers (pureusenet, sunny, XLned) en dat deze provider weer bij de usenetservice provider XLned zit?
XLned
XLned is een hybride Tier 1 usenet-serviceprovider van Omicron met hoofdkantoor in Reykjavik, IJsland. Als een hybride provider heeft XLned wat lokale artikelopslag en worden artikelen buiten hun eigen retentie uit een backbone van derden gehaald.
ruggegraat | ASN | behoud | Servers | takedowns |
---|---|---|---|---|
Basis IP / HW-media | AS34305 / AS12989 | ? / 3100+ (via HW Media) | NL , NL | DMCA / DMCA (via HW Media) |
Provider Map
providers | behoud | aansluitingen | Servers |
---|---|---|---|
PureUsenet | ? / 3100+ | 4-12 | news.pureusenet.nl (NL) / news.pureusenet.nl (NL) |
SunnyUsenet | ? / 3100+ | 5-20 | news.sunnyusenet.com (NL) / news.sunnyusenet.com (NL) |
XLned | ? / 2000+ | 2-12 | news.xlned.com (NL) / news.xlned.com (NL) |
Reseller kaart
resellers | behoud | aansluitingen | Servers |
---|---|---|---|
ExtremeUsenet | 1500 | 4-30 | news.extremeusenet.nl / news.extremeusenet.nl (NL) |
UsenetBucket | 1600 | 10-25 | reader.usenetbucket.com / reader.usenetbucket.com (NL) |
Citaat van vuurvogel76 op 29 februari 2020, 08:13Idd XLned zal je ook vaak als eerste een mail sturen als hun denken dat er iets niet pluis is.
Die je hier neer zet zijn de voornamelijk de Amerikaanse die halen heel snel alles van de servers af
Ik zelf ben meer favo van de nl providers
zoals deze
Usenet.Farm
Usenet.Farm is a Netherlands based Tier 1 usenet service provider headquartered out of Hoorn, Netherlands that was started in 2015.Usenet.Farm currently has connection points in the Netherlands only.
Backbone ASN Retention Servers Takedowns Its Hosted AS50655 ? / 3000+ NL NTD Provider Map
Providers Retention Connections Servers Usenet.Farm ? / 3000+ 40-50 news.usenet.farm (NL) Reseller Map
Resellers Retention Connections Servers UsenetNews ? / 3000+ 50 blue.usenetnews.net (NL) Frugal Usenet ? / 3000+
50
Uzo Reto
Uzo Reto is a NL based Tier 1 usenet service provider headquartered out of Willemstad, Curaçao that was started in 2018. Uzo Reto currently has connection points in the Netherlands only.
Backbone ASN Retention Servers Takedowns Uzo Reto AS16265 100 NL NTD Provider Map
Providers Retention Connections Servers ViperNews 100 5-40 news.vipernews.com (NL) NovaUsenet 100 5-40 news.novausenet.com (NL) Reseller Map
Resellers Retention Connections Servers UsenetNews 100 50 gold.usenetnews.net (NL)
Idd XLned zal je ook vaak als eerste een mail sturen als hun denken dat er iets niet pluis is.
Die je hier neer zet zijn de voornamelijk de Amerikaanse die halen heel snel alles van de servers af
Ik zelf ben meer favo van de nl providers
zoals deze
Usenet.Farm
Usenet.Farm is a Netherlands based Tier 1 usenet service provider headquartered out of Hoorn, Netherlands that was started in 2015.Usenet.Farm currently has connection points in the Netherlands only.
Backbone | ASN | Retention | Servers | Takedowns |
---|---|---|---|---|
Its Hosted | AS50655 | ? / 3000+ | NL | NTD |
Provider Map
Providers | Retention | Connections | Servers |
---|---|---|---|
Usenet.Farm | ? / 3000+ | 40-50 | news.usenet.farm (NL) |
Reseller Map
Resellers | Retention | Connections | Servers |
---|---|---|---|
UsenetNews | ? / 3000+ | 50 | blue.usenetnews.net (NL) |
Frugal Usenet | ? / 3000+ |
50
|
|
Uzo Reto
Uzo Reto is a NL based Tier 1 usenet service provider headquartered out of Willemstad, Curaçao that was started in 2018. Uzo Reto currently has connection points in the Netherlands only.
Backbone | ASN | Retention | Servers | Takedowns |
---|---|---|---|---|
Uzo Reto | AS16265 | 100 | NL | NTD |
Provider Map
Providers | Retention | Connections | Servers |
---|---|---|---|
ViperNews | 100 | 5-40 | news.vipernews.com (NL) |
NovaUsenet | 100 | 5-40 | news.novausenet.com (NL) |
Reseller Map
Resellers | Retention | Connections | Servers |
---|---|---|---|
UsenetNews | 100 | 50 | gold.usenetnews.net (NL) |
Citaat van vuurvogel76 op 29 februari 2020, 08:18Dus vooral kijk ik naar de takedowns als er dmca bij staat heeft geen nut zijn te snel met alles eraf te halen en is dus geen NL provider
overal waar NTD bij staat is een Nl provider en zal minder snel zijn als de amerikaanse dus kan je langer mee downloaden beter compleetheid en langer binne te halen
Dus vooral kijk ik naar de takedowns als er dmca bij staat heeft geen nut zijn te snel met alles eraf te halen en is dus geen NL provider
overal waar NTD bij staat is een Nl provider en zal minder snel zijn als de amerikaanse dus kan je langer mee downloaden beter compleetheid en langer binne te halen
Citaat van William op 29 februari 2020, 08:40Mooi lijstje van NL providers inderdaad. Wellicht dat ik er ooit een zal testen (puur uit interesse).
Extremeusenet valt inderdaad onder Highwinds. En ja, die staan bekend om snel iets offline te halen. Al hoeft het natuurlijk niet te betekenen dat jij er ook last van moet hebben.
Goede indexers, backup payserver op een andere backbone en eventueel automatisch downloaden (CouchPotato, Sonarr, SickBeard etc..) kan veel schelen.
Mooi lijstje van NL providers inderdaad. Wellicht dat ik er ooit een zal testen (puur uit interesse).
Extremeusenet valt inderdaad onder Highwinds. En ja, die staan bekend om snel iets offline te halen. Al hoeft het natuurlijk niet te betekenen dat jij er ook last van moet hebben.
Goede indexers, backup payserver op een andere backbone en eventueel automatisch downloaden (CouchPotato, Sonarr, SickBeard etc..) kan veel schelen.
Citaat van vuurvogel76 op 29 februari 2020, 08:5114 uur geleden zei Monkie:Tot nu toe hoor je me totaal niet klagen. Alles komt netjes binnen met Newsdemon. Al zijn goede indexers ook belangrijk.
Laatst nog een appje gekregen van een collega. Hij kon een serie niet meer binnenkrijgen met Newsdemon.
'Ik neem een andere payserver' hoor ik dan al vrij snel. Volgens mij maakt hij alleen gebruik van Spotlite om te zoeken.
Als ik het dan via een andere indexer probeer, lukte het zonder problemen. Ik geef vervolgens deze indexer door, en er ging geloof ik een wereld voor hem open.
![]()
Ik persoonlijk ben niet zon spotnet fan meer een newzbin downloader etc
simpel weg content is er goed en wordt goed bijgehouden
14 uur geleden zei Monkie:Tot nu toe hoor je me totaal niet klagen. Alles komt netjes binnen met Newsdemon. Al zijn goede indexers ook belangrijk.
Laatst nog een appje gekregen van een collega. Hij kon een serie niet meer binnenkrijgen met Newsdemon.
'Ik neem een andere payserver' hoor ik dan al vrij snel. Volgens mij maakt hij alleen gebruik van Spotlite om te zoeken.
Als ik het dan via een andere indexer probeer, lukte het zonder problemen. Ik geef vervolgens deze indexer door, en er ging geloof ik een wereld voor hem open.
![]()
Ik persoonlijk ben niet zon spotnet fan meer een newzbin downloader etc
Citaat van William op 29 februari 2020, 09:2416 minuten geleden zei vuurvogel76:Ik persoonlijk ben niet zon spotnet fan meer een newzbin downloader etc
Helemaal mee eens. Ik gebruik Spotlite zelf ook niet. En ik ga er vanuit me collega nu ook niet meer 🙂
Ook mijn voorkeur gaat onder andere uit naar Newzbin.
@Duken Wellicht een idee om bovenstaande site toe te voegen aan de startpost? Wellicht met deze handige Usnenet-tree.
16 minuten geleden zei vuurvogel76:Ik persoonlijk ben niet zon spotnet fan meer een newzbin downloader etc
Helemaal mee eens. Ik gebruik Spotlite zelf ook niet. En ik ga er vanuit me collega nu ook niet meer 🙂
Ook mijn voorkeur gaat onder andere uit naar Newzbin.
@Duken Wellicht een idee om bovenstaande site toe te voegen aan de startpost? Wellicht met deze handige Usnenet-tree.
Citaat van Misterkilobyte op 29 februari 2020, 10:10Gebruik nu newsdemon, maar haal echt nog series binnen van 9 jaar geleden hoe zo dmca
Gebruik nu newsdemon, maar haal echt nog series binnen van 9 jaar geleden hoe zo dmca
Citaat van Duken op 29 februari 2020, 20:1311 uur geleden zei Monkie:Extremeusenet valt inderdaad onder Highwinds. En ja, die staan bekend om snel iets offline te halen. Al hoeft het natuurlijk niet te betekenen dat jij er ook last van moet hebben.
Ik download niet meer zo bijzonder veel en al helemaal niet van openbare content zoals nzbserver.com. dat zal ook schelen
10 uur geleden zei Monkie:Duken Wellicht een idee om bovenstaande site toe te voegen aan de startpost? Wellicht met deze handige Usnenet-tree.
Dat ga ik zeker doen! Pak ik volgende week op. Bedankt voor de tip.
11 uur geleden zei Monkie:Extremeusenet valt inderdaad onder Highwinds. En ja, die staan bekend om snel iets offline te halen. Al hoeft het natuurlijk niet te betekenen dat jij er ook last van moet hebben.
Ik download niet meer zo bijzonder veel en al helemaal niet van openbare content zoals nzbserver.com. dat zal ook schelen
10 uur geleden zei Monkie:Duken Wellicht een idee om bovenstaande site toe te voegen aan de startpost? Wellicht met deze handige Usnenet-tree.
Dat ga ik zeker doen! Pak ik volgende week op. Bedankt voor de tip.