wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Handleiding - Payservers: overzicht van de beste nieuwsgroepen servers

VorigePage 2 of 3Volgende
1 uur geleden zei EnterpriseNL:

Ikzelf zit een beetje rond te kijken nu, Eweka levert maximaal 300Mbit, we hebben sinds gisteren geupgrade naar 500Mbit, dus een andere server is nodig, iemand enig advies?

Vaak zijn de 500 Mbit accounts een stuk duurder en is het misschien verstandiger om tegen een redelijk tarief voor de max. 300 Mbit te gaan met een goede retentie en betrouwbaarheid. Je kan uiteraard even kijken op de vergelijksite onder deze link

We hebben nu Eweka, is zeker niet slecht of iets, maar als je 500Mbit heb wil je dit bij nieuwsgroepen ook wel halen natuurlijk, ik zit nu dus naar iets gelijkswaardig te zoeken, ik ga zeker even de vergelijking site checken

Welke payserver is momenteel aan te raden? snelheid hoeft niet perse 300mb te zijn, graag wel een lange retentie en ik wil het graag kunnen delen met een vriend van mij.

Het moet ook kunnen werken met mijn VPN (PIA)

Iemand tips want ik kom er niet uit, wat zijn jullie ervaringen (ongeveer €8 per maand)

Alvast bedankt voor de reacties

13 uur geleden zei KevinDaVino:

Welke payserver is momenteel aan te raden? snelheid hoeft niet perse 300mb te zijn, graag wel een lange retentie en ik wil het graag kunnen delen met een vriend van mij.

Het moet ook kunnen werken met mijn VPN (PIA)

Iemand tips want ik kom er niet uit, wat zijn jullie ervaringen (ongeveer €8 per maand)

Ik gebruik zelf al jaren Eweka, maar je kan zelf even vergelijken op de site onder deze link door in het 1e vakje even 200 Mbit te selecteren. Als je een account wil delen moet je wel zorgen dat je niet op het zelfde moment iets naar binnen haalt of je moet het maximum aantal verbindingen even delen in je instellingen van je download programma.

Over ewaka las ik niet van die hele goede reviews dus vandaar dat ik me vraag hier dropte. Ik zal het eens proberen via je gegeven link. Bedankt.

Niet meer online

Newsconnection

YabNews

powernews.nl

usenetxl

4ux.nl

Wel Online

Newsgrabber.com

vipernews.com

usenetbucket.com

usenet.farm

etc etc etc

Hier nog een hele lijst met usenet aanbieders

Meer aanbieders usenet

Mooi overzicht inderdaad. Bekijk ik regelmatig. Handig om te zien welke provider van welke backbone afhankelijk is. Ik hou het mooi bij Newsdemon, Bulknews en Newsgroupdirect.

21 minuten geleden zei Monkie:

Mooi overzicht inderdaad. Bekijk ik regelmatig. Handig om te zien welke provider van welke backbone afhankelijk is. Ik hou het mooi bij Newsdemon, Bulknews en Newsgroupdirect.

Klopt ik bekijk veel al de Nederlandse hebben geen dmca dus  de takedown is minder snel.

En er zijn er ook met een eigen platform dus altijd de moeite waard om te kijken idd.

Tot nu toe hoor je me totaal niet klagen. Alles komt netjes binnen met Newsdemon. Al zijn goede indexers ook belangrijk.

Laatst nog een appje gekregen van een collega. Hij kon een serie niet meer binnenkrijgen met Newsdemon.

'Ik neem een andere payserver' hoor ik dan al vrij snel. Volgens mij maakt hij alleen gebruik van Spotlite om te zoeken.

Als ik het dan via een andere indexer probeer, lukte het  zonder problemen. Ik geef vervolgens deze indexer door, en er ging geloof ik een wereld voor hem open. :)

VorigePage 2 of 3Volgende