wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

epub downloaden lukt, maar daarna?

VorigePage 2 of 3Volgende

O sorry, u probeert het .nzb-bestand dus te openen met Adobe Reader? NZB-bestanden moet je openen met SABnzbd en die download dan het bestand en dat moet u uitpakken met Winrar (vaak doet SABnzbd dit automatisch) en dan kan ju het bestand openen met Adobe Reader. Ik weet niet welk bestand u krijgt na het uitpakken na het downloaden?

Ik hoop dat ik het goed heb met wat u bedoelt ;)

Zoals je het beschrijft met SABnzbd gebeurde het ook eerst, dat liep allemaal goed (zo'n 8000 boeken gedownload). Ineens is dat veranderd en krijg ik zowel bij gelijk openen als eerst opslaan de Adobe melding. Op de een of andere manier is loopt het downloaden niet meer via SABnzbd.

nog iets:

Bij het instellen van SABnzbd heb ik ingesteld dat het naar : mijn documenten/ nieuwsgroepen/ incompleet moet, sinds kort gaat hij automatisch naar: downloads. Het lijkt er dus op dat SABnzbd niet meer mee doet of zo!

Ik ben wel blij dat je meedenkt! ('u' hoeft niet hoor!)

Ik heb nu winRAR en SABnzbd opnieuw gedownload. Downloaden van spots lukt nu weer als vanouds. Ik vermoed dat mijn zoon winRAR voor de Ipad gedownload heeft en daarmee het probleem veroorzaakt heeft (kan dat kloppen?). Iets anders kan ik niet bedenken als oorzaak van alle narigheid.

Wat ik alleen nog niet weet is hoe ik PAR2 bestanden kan openen. Kan iemand me dat uitleggen?

PAR2 bestanden zijn voor de reparatie van een download (als dit nodig blijkt) Dit doet Sabnzbd zelf, maar met Quickpar kan je dit ook zelf doen.

http://www.duken.nl/quickpar-handleiding/

Ik had Quickpar al, maar heb ook die opnieuw gedownload. Als ik op het PAR2 bestand met de rechtermuisknop op 'openen met' klik (zoals beschreven staat in de link van duken.nl) staan daar AltBinz en Adobe, Quickpar staat er niet bij. Ik moet het dus op een andere manier doen.

Quickpar staat wel gewoon bij mijn programma's. Dat open ik eerst en dan kan ik bestanden toevoegen. Dan klik ik op 'maak', het enige dat gebeurt is dat het PAR2 bestand verdubbeld is in de map. Allebei niet te openen, foutmelding van Adobe.

Als ik iets download staan er doorgaans RAR en PAR2 bestanden. De RARbestanden pak ik nu uit met Winrar, kan ik de PAR2 dan negeren?

Ik gebruik SABnzbd, dat gaat nu weer prima. Ik heb een setje van 7 boeken gedownload, ik kreeg 1 RARbestand en 2 PAR2 bestanden. Na uitpakken van het RARbestand had ik 5 boeken, ik ging ervan uit dat die 2 PAR2 bestanden elk een boek bevatte. Misschien te simpel gedacht, maar zo gaat dat dan. Nu vraag ik me bij de verschillende PAR2 bestanden die ik eerder al eens gekregen had af wat daar achter zit.

Als je zegt dat dat waarschijnlijk al gerepareerd is door SABnzbd, dan kan ik de PAR2 dus deleten?

Dank voor alle reacties, ik kom steeds een stukje verder.

(Weet je ook een link waar uitgelegd wordt wat je moet doen om epubs naar de Ipad over te zetten?)

Als je zegt dat dat waarschijnlijk al gerepareerd is door SABnzbd, dan kan ik de PAR2 dus deleten?

Dank voor alle reacties, ik kom steeds een stukje verder.

(Weet je ook een link waar uitgelegd wordt wat je moet doen om epubs naar de Ipad over te zetten?)

Volgens mij verwijderd SABnzbd automatisch de Par2 bestanden na een eventuele reparatie. Maar je kan het ook zelf doen.

En voor epub op ipad: http://www.ipadclub.nl/ipad-tips/boeken-in-epub-formaat-installeren-op-de-ipad/

Dank je, epub op Ipad is nu ook gelukt!

"Volgens mij verwijderd SABnzbd automatisch de Par2 bestanden na een eventuele reparatie".

Als de PAR2 bestanden bij/na SABnzbd nog in de map staan, kan ik ze dan verwijderen? Ik denk steeds dat ik dan dus ook een boek verwijder, is dat zo?

Nee, die par2-bestanden staan los van de epub. Als je download 100% volledig is uitgepakt kan je gewoon de par2-bestanden verwijderen ;)

Dank je, naar dat antwoord was ik op zoek!

Goedemiddag,

Kan ik via Sabnzb ook pub bestanden downloaden en zoja kan iemand uitleggen hoe dat werkt of een linkje plaatsen. heb voorheen Spotnet gebruikt

op en windows laptop en nu een Imac staan met Spotlite erop maar daar krijg ik het niet voor elkaar om epub te downloaden.

Hopelijk heeft iemand een tip.

Groetjes,

Piet

VorigePage 2 of 3Volgende