wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

coronavirus - Hoe zit dat in jouw leven?

VorigePage 8 of 11Volgende

Vandaag extra vroeg opgestaan en extra sterke koffie nu 200.gif want strak de laatste administratieve handelingen afwerken van het afsluiten/afstoten van één van onze activiteiten, met name in de evenementen branche, met spijt in het hard nemen we dan ook afscheid van het organiseren van privé party's voor bedrijven en horeca gelegenheden. Maandag de laatste vrachtwagen, met materiaal, vanuit Nederland teruggekomen en met heel veel spijt afscheid genomen van onze Nederlandse werknemers samen met een geschenk voor iedereen zijn gezin (...€). Door deze covid-19 gedoe hebben we deze afdeling moeten sluiten om onze hoofdafdeling in België overeind te kunnen houden, hoewel indien dit nog lang aanhoud we ook deze zullen moeten sluiten. Liever dit dan in verevening te moeten gaan. Net nu onze zoon bijna klaar was om de leiding over te nemen. Misschien wordt het wel tijd om na te denken om op pensioen te gaan, hoewel we daar naar ons gevoel nog niet aan toe zijn. Maar ja, het zijn harde tijden momenteel en we steven af op een tweede lockdown ( voor beide landen NL &  BE).

Ik mag er niet aan denken van op pensioen season 8 episode 21 GIF gaan, er is nog zoveel te doen in het leven waar plezier kan aan beleeft kan worden. Ooit zal de zon opnieuw van de partij zijn na deze pandemie.

Pfff wat een klote bericht @Trizomu . Heel fijn dat je de medewerkers bedankt per gezin maar wat onzettend klote dat je op deze manier moet stoppen. 

Ik weet niet hoelang je het bedrijf draaiend hebt maar ik kan mij goed voorstellen dat je lust en leven erin zit, zeker als je zoon het mag overnemen. Hoe crue is het dan niet. :( Bah.

Goed dat je het bericht positief afsluit! De zon zal zeker weer gaan schijnen. 

sunrise-5678735.jpg

Nou... het land weer op slot?!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/293613733/bijna-alles-dicht-harde-lockdown-tot-en-met-19-januari

Dat is echt wel heel erg heftig 😵 Tot 19 januari!

Hier kon je op wachten. De afgelopen tijd zag het zwart van de mensen in de winkelstraten (Black Friday/Sinterklaas).

Ook goed dat het ook direct vannacht in gaat. Anders wordt het morgen een gekkenhuis. Hoevaak zag je niet dat nieuwe maatregelen na enkele dagen pas in zijn gegaan.

Ook nu zie ik al dat het drukker wordt in de supermarkten hier. En waarom? Die blijven gewoon open.

Ik hoor in de media dat er toch nog veel mensen zijn die de strenge maatregelen mee eens zijn, en dat vind ik dus ook ze hadden veel eerder moeten komen....maar zo slap. De economie gaat voor nou het tegendeel is waar de corona...

1 uur geleden zei Nobody:

Ik hoor in de media dat er toch nog veel mensen zijn die de strenge maatregelen mee eens zijn, en dat vind ik dus ook ze hadden veel eerder moeten komen....maar zo slap. De economie gaat voor nou het tegendeel is waar de corona...

Dat zag je afgelopen zomer ook. In Juni en Juli de boel gaan versoepelen, en in Augustus zag je de aantallen al oplopen. 

Ik geloof dat diverse kamerleden zeiden dat er in oktober pas echt strengere maatregelen werden aangekondigd, en dat had veel eerder moeten gebeuren. 

Al die tijd de touwtjes een beetje aantrekken, terwijl je al vrij snel zag dat het niet ging werken. Een bijna volledig lockdown zoals we die nu krijgen, had inderdaad eerder gemoeten.

Ook kan ik me nog steeds boos maken dat Black Friday dit jaar door heeft kunnen gaan. Dat hadden ze alleen online moeten doen.

Je hoeft geen OMT-lid te zijn om te begrijpen dat als alles de stad in gaat voor kortingen, de besmettingen zullen gaan oplopen. Al hebben de winkels hier zelf ook voor gezorgd. De aanbiedingen vlogen je om je oren. Puur om je maar naar die winkels te lokken. 

Ja het is ook bijzonder dat het de afgelopen tijd zo is geweest. Prima dat er voor wordt gekozen om oogluikend alles toe te laten, maar dan kan je niet daarna de deur opslot gooien. Had dan de deur dicht gelaten voor bijvoorbeeld de winkels. :( 

Gisteren zag je het ook. De maatregelen lekte uit, en je zag winkelstraten (heel erg) vollopen. 

18 uur geleden zei Nobody:

Ik gok dat dit een gevleugelde uitspraak is van iemand die aan het einde van elke maand netjes zijn/haar geld op de rekening krijgt bijgeschreven en vast geen enkel probleem heeft om de vaste lasten te betalen. De meeste mensen die begrip op kunnen brengen voor een nagenoeg totale Lockdown zijn of in loondienst en krijgen hun centen toch wel overgeboekt of hebben de AOW leeftijd met een aanvullend pensioen. Persoonlijk moet ik als kleine zelfstandige al langer dan een half jaar hopen dat er niet nog meer van mijn opdrachtgevers failliet raken of mijn werkzaamheden afkappen vanwege deze crisis. Persoonlijk krijg ik geen enkele aanvulling op het verlies wat ik al ruim een half jaar lijdt en de spaarpot is al lang en breed leeg.

Mijn mening is dat de Horeca (Restaurants) al veel te lang onnodig gesloten moeten blijven en de overheid steeds minder oog heeft voor het domino effect wat dat heeft op een giga hoeveelheid toeleveranciers. Naar mijn idee zit het grootste risico van verspreiding juist bij de Supermarkten, want die hanteren alleen een voordeur beleid en letten verder niet meer op wat er in de gangen van hun winkels gebeurt. Daar zie je alleen maar mensen over elkaar heen struikelen in alle mogelijke richtingen en dan lopen er ook nog (met alle respect) bejaarde mensen tussen die hangend op hun kar een uurtje hebben uitgetrokken om  4 boodschapjes te doen.

3 uur geleden zei Guardian:

Naar mijn idee zit het grootste risico van verspreiding juist bij de Supermarkten, want die hanteren alleen een voordeur beleid en letten verder niet meer op wat er in de gangen van hun winkels gebeurt. Daar zie je alleen maar mensen over elkaar heen struikelen in alle mogelijke richtingen en dan lopen er ook nog (met alle respect) bejaarde mensen tussen die hangend op hun kar een uurtje hebben uitgetrokken om  4 boodschapjes te doen.

https://nos.nl/artikel/2360635-bijna-zeven-op-de-tien-nederlanders-voor-strenger-coronabeleid.html

Daar heb je volkomen gelijk in, hier bij de jumbo staat er iemand bij de ingang van de jumbo.....en ik de winkel zelf gunnen ze elkaar niet de ruimte...en dan vraag ik me af wat heeft die man die bij de uitgang staat nu voor een functie?

VorigePage 8 of 11Volgende