coronavirus - Hoe zit dat in jouw leven?
Citaat van William op 23 maart 2020, 15:235 uur geleden zei Trizomu:Zo waren we van plan om tegen de zomer een buitenverblijf op Texel te kopen, ook voor mijn moeder die er graag gaat hoewel zij zwaar ziek is en ook onder palliatieve zorgen is, en nu op zeer losse schroeven staat zo niet als afgeschreven plan moet gaan beschouwd worden. Gelukkig waren en zijn er geen definitieve afspraken gemaakt geweest, maar het plan en het idee blijft wel hangen en we hopen als alles over is we het opnieuw kunnen opnemen. De tijd zal het uitwijzen en voorlopig blijven we dus in ons stulpje in België, we kunnen zelfs niet gebruik maken van onze 2e woning aan de Belgische kust wegens de lockdown hier.
De lockdown komt vast ook nog in Nederland. Maar kan je niet naar je 2de woning reizen? Dat is zeker streng, ik dacht dat je wel nog naar je werk, boodschappen, buiten sport en eventueel een '2de' woning mocht rijden. Sterke man
5 uur geleden zei Trizomu:Zo waren we van plan om tegen de zomer een buitenverblijf op Texel te kopen, ook voor mijn moeder die er graag gaat hoewel zij zwaar ziek is en ook onder palliatieve zorgen is, en nu op zeer losse schroeven staat zo niet als afgeschreven plan moet gaan beschouwd worden. Gelukkig waren en zijn er geen definitieve afspraken gemaakt geweest, maar het plan en het idee blijft wel hangen en we hopen als alles over is we het opnieuw kunnen opnemen. De tijd zal het uitwijzen en voorlopig blijven we dus in ons stulpje in België, we kunnen zelfs niet gebruik maken van onze 2e woning aan de Belgische kust wegens de lockdown hier.
De lockdown komt vast ook nog in Nederland. Maar kan je niet naar je 2de woning reizen? Dat is zeker streng, ik dacht dat je wel nog naar je werk, boodschappen, buiten sport en eventueel een '2de' woning mocht rijden. Sterke man
Citaat van Trizomu op 23 maart 2020, 15:5022 minuten geleden zei William:De lockdown komt vast ook nog in Nederland. Maar kan je niet naar je 2de woning reizen? Dat is zeker streng, ik dacht dat je wel nog naar je werk, boodschappen, buiten sport en eventueel een '2de' woning mocht rijden. Sterke man
Nee we kunnen hier in België (mogen) niet naar een 2e verblijf rijden, indien men je tegenhoud bij een politie controle kan het zijn dat je een bekeuring oploopt en dan moet je ook nog meteen opletten hoe je de politie te woord staat of er kan nog een rechtzaak van gemaakt worden wegens het moedwillig maken van een verplaatsing die niet nodig is. Echt ... die lockdown.
22 minuten geleden zei William:De lockdown komt vast ook nog in Nederland. Maar kan je niet naar je 2de woning reizen? Dat is zeker streng, ik dacht dat je wel nog naar je werk, boodschappen, buiten sport en eventueel een '2de' woning mocht rijden. Sterke man
Nee we kunnen hier in België (mogen) niet naar een 2e verblijf rijden, indien men je tegenhoud bij een politie controle kan het zijn dat je een bekeuring oploopt en dan moet je ook nog meteen opletten hoe je de politie te woord staat of er kan nog een rechtzaak van gemaakt worden wegens het moedwillig maken van een verplaatsing die niet nodig is. Echt ... die lockdown.
Citaat van Duken op 27 maart 2020, 20:25Lockdown wordt in België met twee weken verlengd. Wij horen dinsdag de status.... Wat denken jullie ? Lockdown in Nederland?
Lockdown wordt in België met twee weken verlengd. Wij horen dinsdag de status.... Wat denken jullie ? Lockdown in Nederland?
Citaat van Trizomu op 27 maart 2020, 21:45Die lockdown is hier een lachertje, twee weken zeggen ze om de mensen te sussen. Heb vandaag nieuws gekregen vanuit het UZ Gent dat daar alle afspraken voor niet dringende en ernstige aandoeningen met 12 weken(3maand) opgeschoven worden. En dan durven ze spreken van 2 weken verlenging lockdown, niet geloven. Waarom het bij jullie zolang duurd weet ik niet maar lang kan het toch niet meer duren.
Condoomtekort dreigt doordat 's werelds grootste fabrikant productie staakt
Bron: Nu.nl
![]()
Die lockdown is hier een lachertje, twee weken zeggen ze om de mensen te sussen. Heb vandaag nieuws gekregen vanuit het UZ Gent dat daar alle afspraken voor niet dringende en ernstige aandoeningen met 12 weken(3maand) opgeschoven worden. En dan durven ze spreken van 2 weken verlenging lockdown, niet geloven. Waarom het bij jullie zolang duurd weet ik niet maar lang kan het toch niet meer duren.
Condoomtekort dreigt doordat 's werelds grootste fabrikant productie staakt
Bron: Nu.nl
Citaat van Demo op 28 maart 2020, 06:5410 uur geleden zei Duken:Lockdown wordt in België met twee weken verlengd. Wij horen dinsdag de status.... Wat denken jullie ? Lockdown in Nederland?
Enige waar ik bang voor ben is dat de maatregelen die tot 6 April golden ook met 2 weken verlengd worden (zoals gesloten Horeca), maar ik kan me niet voorstellen dat er nog strengere maatregelen getroffen gaan worden. Het is duidelijk dat de meest schrijnende gevallen op de IC terecht komen en dat daar ook de meeste dodelijke slachtoffers vallen. Helaas wordt dit virus nog door teveel mensen onderschat en worden er puur door onachtzaamheid nog teveel mensen tegelijk besmet, waardoor het risico van verspreiding onder de ouderen ook steeds groter wordt. Feitelijk is het helemaal zo moeilijk niet om het aantal besmettingen te beperken door enige afstand te houden. We zijn helaas van nature nogal een knuffelvolk, maar dat zal echt nog een paar weken achterwege moeten blijven.
Dat dit virus een ongekende impact heeft op alle Ondernemers moge duidelijk zijn, want de kleinere bedrijfjes en ZZP`ers gaan hier aan onderdoor als ze niet een paar centen achter de hand hebben. Alleen door de sluiting van de Horeca liggen ook alle toeleveranciers (vlees, verse groenten, broodjes) al aan de gallemiezen en dan mag je ook alle schoonmaakbedrijven niet vergeten die normaal dagelijks onderhoud plegen in die verplicht gesloten branche. Die toegezegde steun vanuit de overheid loopt via de Gemeentelijke aanvragen en iedereen met een beetje ervaring weet dat alles wat eerst beoordeeld en goedgekeurd moet worden door Ambtenaren uitloopt op uitstel of afstel. Kortom als we deze Economische klap overleven mogen we daar heel dankbaar voor zijn.
10 uur geleden zei Duken:Lockdown wordt in België met twee weken verlengd. Wij horen dinsdag de status.... Wat denken jullie ? Lockdown in Nederland?
Enige waar ik bang voor ben is dat de maatregelen die tot 6 April golden ook met 2 weken verlengd worden (zoals gesloten Horeca), maar ik kan me niet voorstellen dat er nog strengere maatregelen getroffen gaan worden. Het is duidelijk dat de meest schrijnende gevallen op de IC terecht komen en dat daar ook de meeste dodelijke slachtoffers vallen. Helaas wordt dit virus nog door teveel mensen onderschat en worden er puur door onachtzaamheid nog teveel mensen tegelijk besmet, waardoor het risico van verspreiding onder de ouderen ook steeds groter wordt. Feitelijk is het helemaal zo moeilijk niet om het aantal besmettingen te beperken door enige afstand te houden. We zijn helaas van nature nogal een knuffelvolk, maar dat zal echt nog een paar weken achterwege moeten blijven.
Dat dit virus een ongekende impact heeft op alle Ondernemers moge duidelijk zijn, want de kleinere bedrijfjes en ZZP`ers gaan hier aan onderdoor als ze niet een paar centen achter de hand hebben. Alleen door de sluiting van de Horeca liggen ook alle toeleveranciers (vlees, verse groenten, broodjes) al aan de gallemiezen en dan mag je ook alle schoonmaakbedrijven niet vergeten die normaal dagelijks onderhoud plegen in die verplicht gesloten branche. Die toegezegde steun vanuit de overheid loopt via de Gemeentelijke aanvragen en iedereen met een beetje ervaring weet dat alles wat eerst beoordeeld en goedgekeurd moet worden door Ambtenaren uitloopt op uitstel of afstel. Kortom als we deze Economische klap overleven mogen we daar heel dankbaar voor zijn.
Citaat van William op 28 maart 2020, 10:253 uur geleden zei Drifter:Helaas wordt dit virus nog door teveel mensen onderschat en worden er puur door onachtzaamheid nog teveel mensen tegelijk besmet, waardoor het risico van verspreiding onder de ouderen ook steeds groter wordt
Ik hou me dan ook strikt aan de regels, wat iedereen zeker moet doen. Aziaten zijn dan ook veel gedisciplineerder dan wij misschien ook zelfs socialer.
Maar wat is onze wereld in eens een stuk schoner, als je nu buiten een hap lucht neemt, dat scheel bijna 5 peuken aan Fijnstof binnen de ring Amsterdam 😷
3 uur geleden zei Drifter:Helaas wordt dit virus nog door teveel mensen onderschat en worden er puur door onachtzaamheid nog teveel mensen tegelijk besmet, waardoor het risico van verspreiding onder de ouderen ook steeds groter wordt
Ik hou me dan ook strikt aan de regels, wat iedereen zeker moet doen. Aziaten zijn dan ook veel gedisciplineerder dan wij misschien ook zelfs socialer.
Maar wat is onze wereld in eens een stuk schoner, als je nu buiten een hap lucht neemt, dat scheel bijna 5 peuken aan Fijnstof binnen de ring Amsterdam 😷
Citaat van Demo op 28 maart 2020, 10:479 minuten geleden zei Tuinbever:Maar wat is onze wereld in eens een stuk schoner, als je nu buiten een hap lucht neemt, dat scheel bijna 5 peuken aan Fijnstof binnen de ring Amsterdam
Volgens mij is dat Gat in de Ozonlaag boven Amsterdam helemaal dicht, want de Kolencentrale in West is dicht en er vliegen al ruim anderhalve week amper vliegtuigen overheen en er meren geen mega passagier schepen aan bij het IJ en verkeer in de stad is nog hooguit 30% dus alle verdere voorgenomen maatregelen om de stikstof uitstoot terug te dringen kunnen in de ijskast. Misschien worden die linkse partijen nu wat milder in hun denkwijze en wordt de stad voor de inwoners zelf ook weer wat aantrekkelijker.
9 minuten geleden zei Tuinbever:Maar wat is onze wereld in eens een stuk schoner, als je nu buiten een hap lucht neemt, dat scheel bijna 5 peuken aan Fijnstof binnen de ring Amsterdam
Volgens mij is dat Gat in de Ozonlaag boven Amsterdam helemaal dicht, want de Kolencentrale in West is dicht en er vliegen al ruim anderhalve week amper vliegtuigen overheen en er meren geen mega passagier schepen aan bij het IJ en verkeer in de stad is nog hooguit 30% dus alle verdere voorgenomen maatregelen om de stikstof uitstoot terug te dringen kunnen in de ijskast. Misschien worden die linkse partijen nu wat milder in hun denkwijze en wordt de stad voor de inwoners zelf ook weer wat aantrekkelijker.
Citaat van Duken op 28 maart 2020, 17:49Het virus doet inderdaad ook wat "goeds". Het laat wat pijnpunten zien die snel duidelijk worden als we minder consumeren.
Hier in huis nu ook twee weken in quarantaine geleefd. Vrouw toch ziek geworden?! En daarna ik ook. Veel spierpijn, hoestjes en hoofdpijn. Komt en gaat weer. Ook koorts en verhoging. Smiddags opeens weer weg en savonds weer terug.
Smaak is ook slecht bij ons beide. Na een dag of 5 weer de goede kant op (zo voelt het nu) . Maar onze smaak is echt raar. Alles smaakt naar niks.
Het virus doet inderdaad ook wat "goeds". Het laat wat pijnpunten zien die snel duidelijk worden als we minder consumeren.
Hier in huis nu ook twee weken in quarantaine geleefd. Vrouw toch ziek geworden?! En daarna ik ook. Veel spierpijn, hoestjes en hoofdpijn. Komt en gaat weer. Ook koorts en verhoging. Smiddags opeens weer weg en savonds weer terug.
Smaak is ook slecht bij ons beide. Na een dag of 5 weer de goede kant op (zo voelt het nu) . Maar onze smaak is echt raar. Alles smaakt naar niks.
Citaat van Duken op 3 april 2020, 21:01Topic even hernoemd naar wat meer passend. Tenslotte zijn we niet meer aan het hamsteren.... 🐹
Maar dit heerlijk mooie weekend blijven we weer binnen met de kids. Week 3 jongens. Duurt wel lang. Soms kan ik de kids achter het behang plakken, maar gelukkig gaat het hier met de gezondheid goed.
Vrouw en ikzelf ziek geweest, nu nog last van smaak en reuk gebrek (soms wel handig
) maar de spierpijn is helemaal weg.
Topic even hernoemd naar wat meer passend. Tenslotte zijn we niet meer aan het hamsteren.... 🐹
Maar dit heerlijk mooie weekend blijven we weer binnen met de kids. Week 3 jongens. Duurt wel lang. Soms kan ik de kids achter het behang plakken, maar gelukkig gaat het hier met de gezondheid goed.
Vrouw en ikzelf ziek geweest, nu nog last van smaak en reuk gebrek (soms wel handig ) maar de spierpijn is helemaal weg.
Citaat van Demo op 11 april 2020, 06:04Ik heb werkelijk geen idee of je zonder test wel of niet kan inschatten of je besmet bent geweest want dat hangt natuurlijk helemaal af van de heftigheid van de symptomen die met dit virus samenhangen. Gelukkig is er binnen mijn huishouden nauwelijks een ziektebeeld geweest, behalve een aantal dagen redelijk vaak hoofdpijn, maar dat kan ook zomaar zijn door al dat gestreste gedoe waar we nu allemaal mee te maken hebben.
Als we tenminste tot het einde van deze maand voor een heel groot deel vast weten te houden aan de voorgeschreven adviezen van de Overheid heb ik er wel vertrouwen in dat een aantal maatregelen weer versoepelt gaan worden zoals bijvoorbeeld in de Horeca. Daar zullen in de Restaurants wat aanpassingen gedaan moeten worden met de tafel bezettingen vanwege de 1.5 mtr. afstanden, maar belangrijk voor de Economie is dat deze sector weer langzaam omzet moet kunnen draaien. Het domino effect wat deze sluiting heeft op alle leveranciers (drank, groente, brood) en bedrijven die periodiek of dagelijks onderhoud plegen (Schoonmaakbedrijven) is zo gigantisch dat het aantal faillissementen tientallen procenten groter gaat worden als daar niet op korte termijn verandering in komt.
Op dit moment laten de cijfers gelukkig een wat positiever beeld zien van het aantal nieuwe besmettingen en IC gevallen dus ik ga proberen dit Paasweekeinde ook wat positiever in te stappen ondanks het feit dat deze dagen nauwelijks zullen verschillen met die van de afgelopen weken.
![]()
Ik heb werkelijk geen idee of je zonder test wel of niet kan inschatten of je besmet bent geweest want dat hangt natuurlijk helemaal af van de heftigheid van de symptomen die met dit virus samenhangen. Gelukkig is er binnen mijn huishouden nauwelijks een ziektebeeld geweest, behalve een aantal dagen redelijk vaak hoofdpijn, maar dat kan ook zomaar zijn door al dat gestreste gedoe waar we nu allemaal mee te maken hebben.
Als we tenminste tot het einde van deze maand voor een heel groot deel vast weten te houden aan de voorgeschreven adviezen van de Overheid heb ik er wel vertrouwen in dat een aantal maatregelen weer versoepelt gaan worden zoals bijvoorbeeld in de Horeca. Daar zullen in de Restaurants wat aanpassingen gedaan moeten worden met de tafel bezettingen vanwege de 1.5 mtr. afstanden, maar belangrijk voor de Economie is dat deze sector weer langzaam omzet moet kunnen draaien. Het domino effect wat deze sluiting heeft op alle leveranciers (drank, groente, brood) en bedrijven die periodiek of dagelijks onderhoud plegen (Schoonmaakbedrijven) is zo gigantisch dat het aantal faillissementen tientallen procenten groter gaat worden als daar niet op korte termijn verandering in komt.
Op dit moment laten de cijfers gelukkig een wat positiever beeld zien van het aantal nieuwe besmettingen en IC gevallen dus ik ga proberen dit Paasweekeinde ook wat positiever in te stappen ondanks het feit dat deze dagen nauwelijks zullen verschillen met die van de afgelopen weken.