do. mei 15th, 2025

Forum

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: De huiskamerCafé de Download
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Café de Download

VorigePage 360 of 2.047Volgende

Pcies, dat was bij mij ook zo :P

Bij mij ging er elke maand wel iets los =S

oh nee, het bleef er wel allemaal inzitten  :P

Iemand nog iets leuks gedaan vandaag?

Ik wel! Tijdens de les geslapen :P

nou nog één druk weekje. En dan een week naar Polen 8)

Ga je op wintersport? Of gewoon voor de lol doodvriezen?? xD

Het is in Warschau nu -4, valt opzich nog wel mee dus..

Voor school was het toch schaapje? :)

Hm, ik geloof dat ik nog zou vertellen hoe het met de hondjes verder zou gaan. :P We zijn er zondag dus inderdaad geweest en ik moet zeggen dat alles onwijs is meegevallen. Ja, die pinschers zijn aardig fel als ze je voor het eerst zien. Als je een eigenaar van zo'n hond aan wilt vallen, ben je flink de lul als die hond in de buurt is. Nou ja, we hebben meer dan een uur gewandeld en dan heb je weinig aanspraak met dat ras. De één was drachtig en deed eigenlijk niets anders dan meelopen, de ander liep wat heen en weer en kwam af en toe een brokje halen en het mannetje was de hele tijd heen en weer aan het scheuren. Zie de foto's. :)

Thuis was het al veel relaxter, de twee vrouwtjes werden in het aparte stuk gezet en het mannetje kwam zo nu en dan nog even kijken. Sja... dan zie je wel dat het een gespierde hond is: 18kg aan spier, pees en bot. Uiteindelijk lag 'ie te slapen, maar er liepen de hele tijd mensen langs en op een bepaald moment begon één vrouwtje te schreeuwen en het mannetje sprong toen in één keer uit slaapstand naar het raam. Zonder twijfelen trouwens, gewoon in één keer huppa. :P Er was blijkbaar iets aan de hand.

[verwijderd door de beheerder]

@ Markey54, ja dat is met school. ga op city trip naar Berlijn en Krakow (o.a naar Auschwitz). Zal nog wel een verslag + foto's plaatsen.

Zo dat zij mooie honden. Wanneer komt er echt eentje bij je in huis wonen? Weet je al welke hond het wordt? Ik wil er ook wel eentje!  ;)

zijn wel hele lieve hondjes en zo te horen kunnen ze zich erg goed hechten aan het baasje.

Het zijn dus eigenlijk géén lieve hondjes. ;) 't Zijn en blijven pinschers die meer dan 3 uur per dag buiten moeten kunnen rennen en zéér, zéér waakzaam zijn. Wel iets voor op een boerderij dus, zeker als je ook nog eens goede wandelpaden hebt. Je kijkt daar in ieder geval naar een aantal wereldkampioenen van shows (CAC/CACIB, enz), sommige honden van het ras zijn wat minder mooi dan die je op de foto ziet. De "bovenste" hond op de eerste foto is als ik me niet vergis Happy, de bestbeoordeelde van de drie. Anyway, dat vrouwtje is ook drachtig en we maken een kans op één van de pups. Donderdag wordt een echo gemaakt en dan kan worden ingeschat hoeveel het er ongeveer zullen worden. Ik denk dat we een redelijke kans maken, gebaseerd op het contact met de fokker en het idee wat we over die hond hebben. Qua eigenschappen en karaktertrekjes past 'ie helemaal bij ons. De desbetreffende fokker geeft de volgende rasinfo:

-U zoekt een echt stoere hond, die niet groter is dan 50 cm en zwaarder dan 20KG.

-U houdt van wandelen.

-U neemt uw hond graag overal mee naartoe.

-U of uw huisgenoten werken parttime.

-U wilt geen Keffer.

-U houdt van theater (Pinschers zijn geweldige acteurs.)

-U bent consequent (Altijd alles goed vinden is ook consequent.)

-U houdt niet van dweilen (Pinschers hebben maar één vacht en ruien bijna niet.)

-U houdt niet van wandelen in de regen (uw Pinscher ook niet.)

-U houdt niet van dierenartskosten (Pinschers zijn een sterk en gezond ras.)

-U houdt niet van het type doorsnee hond (Er zijn er maar weinig.)

-U wilt niet dat bij inbraak de hond de cd-speler aanwijst (Pinschers bewaken huis en haard.)

VorigePage 360 of 2.047Volgende