Café de Download
Citaat van Robin op 14 december 2009, 16:57Kan je zeker doen als bijbaantje. Aanbieden waar je goed in bent, simpele dingen zoals virusscaners en spyware blablabla. Heb ik ook altijd gedaan voor familie (soms wel 200 euro mee opgehaald
). Logisch, maar geen dingen doen die je niet kan. Ga niet aan PC's lopen schroeven als je er geen verstand van hebt.
Tja, kwa prijs. Je bent voor je zelf bezig dus stel zelf een prijs samen. Je kan met uurtarief of met traject tarief werken (bijveiligen van uw PC: 12,50 bijvoorbeeld). Maak een mooi professioneel foldertje en misschien loop t' wel
Kan je zeker doen als bijbaantje. Aanbieden waar je goed in bent, simpele dingen zoals virusscaners en spyware blablabla. Heb ik ook altijd gedaan voor familie (soms wel 200 euro mee opgehaald ). Logisch, maar geen dingen doen die je niet kan. Ga niet aan PC's lopen schroeven als je er geen verstand van hebt.
Tja, kwa prijs. Je bent voor je zelf bezig dus stel zelf een prijs samen. Je kan met uurtarief of met traject tarief werken (bijveiligen van uw PC: 12,50 bijvoorbeeld). Maak een mooi professioneel foldertje en misschien loop t' wel
Citaat van William op 14 december 2009, 18:04Jaa, dat zou wel nice zijn. Maar welke virusscanner is bijvoorbeeld aan te raden (dat ik zoiets bijvoorbeeld op een usb'tje zet en altijd bij de hand heb)? En met drivers ofzo daar weet ik ook nog wel raad mee. Okee, bedankt voor de tips. Als iemand anders nog tips of adviezen heeft; graag
.
Jamie :peace:.
Jaa, dat zou wel nice zijn. Maar welke virusscanner is bijvoorbeeld aan te raden (dat ik zoiets bijvoorbeeld op een usb'tje zet en altijd bij de hand heb)? En met drivers ofzo daar weet ik ook nog wel raad mee. Okee, bedankt voor de tips. Als iemand anders nog tips of adviezen heeft; graag .
Jamie :peace:.
Citaat van Heisenberg op 14 december 2009, 18:11Ik zou rondkijken op het (anti) virus board hier en rondgaan op Nucia om een beetje een idee te krijgen van wat goede of minder goede virusscanners zijn.
Maar ik weet niet of het heel slim is om "illegale" software te installeren.
Je wordt waarschijnlijk niet gepakt, maar stel de key van Office 2007 / Vista of Windows 7 / Norton of Kaspersky komt op een black list dan is het toch wel zuur voor diegene die jouw betaald heeft.
Maar je zou wel eventueel kunnen helpen met mensen die ouder zijn en bijvoorbeeld niet weten hoe je bij een Powerpoint presentatie muziek onder de foto's moeten zetten of dat ze geen verbinding met hun Wi-Fi connectie kunnen krijgen. Zou eerst daarmee beginnen en kijken hoe het je bevalt.
Ik zou rondkijken op het (anti) virus board hier en rondgaan op Nucia om een beetje een idee te krijgen van wat goede of minder goede virusscanners zijn.
Maar ik weet niet of het heel slim is om "illegale" software te installeren.
Je wordt waarschijnlijk niet gepakt, maar stel de key van Office 2007 / Vista of Windows 7 / Norton of Kaspersky komt op een black list dan is het toch wel zuur voor diegene die jouw betaald heeft.
Maar je zou wel eventueel kunnen helpen met mensen die ouder zijn en bijvoorbeeld niet weten hoe je bij een Powerpoint presentatie muziek onder de foto's moeten zetten of dat ze geen verbinding met hun Wi-Fi connectie kunnen krijgen. Zou eerst daarmee beginnen en kijken hoe het je bevalt.
Citaat van Robin op 14 december 2009, 18:48Illegale software zou ik niet aan beginnen, als je gepakt wordt kan je de rest van je leven op een stokje bijten..
Illegale software zou ik niet aan beginnen, als je gepakt wordt kan je de rest van je leven op een stokje bijten..
Citaat van William op 14 december 2009, 19:57Ja ik was ook niet van plan om illegale besturingssystemen enzo te gaan installeren bij die mensen. Maar indd zoiets als avast is dan een optie.
Bedankt ;D.
Jamie :peace:
Ja ik was ook niet van plan om illegale besturingssystemen enzo te gaan installeren bij die mensen. Maar indd zoiets als avast is dan een optie.
Bedankt ;D.
Jamie :peace:
Citaat van Erwin. op 14 december 2009, 20:32ik heb het zelf ook altijd gedaan en bij sommige goede klanten nog steeds.
Heb ook enkele grote klanten (bedrijven) waar ik nog steeds kom.
Ik ben goedkoper in te huren voor hun dan een systeembeheerder in eigen dienst nemen, nadeel is dat ik niet altijd beschikbaar ben
Maar problemen die je veel gaat tegen komen:
- pc is langzaam
- nieuwe randapparatuur installeren
Handige Tip.
Koop een cd map en maak voor jezelf van handige programmatjes een back up op cd.
Neem de map mee als je naar iemand gaat en je heb altijd alles bij de hand.
Waar je nooit aan moet beginnen:
- illegale software op een pc installeren, zelfs als men erom vraag (jou wijzen ze er uiteindelijk op aan als het mis gaat)
- Niet iets doen als je zelf niet weet wat je doet (BIOS rommelen, nieuwe kaart of geheugen plaatsen als je dat nog nooit gedaan heb)
Hoop dat je hier wat aan heb en anders geef je maar een gil.
ik heb het zelf ook altijd gedaan en bij sommige goede klanten nog steeds.
Heb ook enkele grote klanten (bedrijven) waar ik nog steeds kom.
Ik ben goedkoper in te huren voor hun dan een systeembeheerder in eigen dienst nemen, nadeel is dat ik niet altijd beschikbaar ben
Maar problemen die je veel gaat tegen komen:
- pc is langzaam
- nieuwe randapparatuur installeren
Handige Tip.
Koop een cd map en maak voor jezelf van handige programmatjes een back up op cd.
Neem de map mee als je naar iemand gaat en je heb altijd alles bij de hand.
Waar je nooit aan moet beginnen:
- illegale software op een pc installeren, zelfs als men erom vraag (jou wijzen ze er uiteindelijk op aan als het mis gaat)
- Niet iets doen als je zelf niet weet wat je doet (BIOS rommelen, nieuwe kaart of geheugen plaatsen als je dat nog nooit gedaan heb)
Hoop dat je hier wat aan heb en anders geef je maar een gil.
Citaat van Tom op 14 december 2009, 21:16Ik kan het alleen maar eens zijn met Impy, de valkuilen die hij noemt zijn precies de euvels waar ik de laatste tijd tegenaan gelopen ben of daarvoor al overdacht heb. Zeker wat betreft illegale software: Windows lever ik nooit illegaal. Office wel, maar dat komt omdat een volledig OEM pakket rond de 200 euro kost.
Ik kan het alleen maar eens zijn met Impy, de valkuilen die hij noemt zijn precies de euvels waar ik de laatste tijd tegenaan gelopen ben of daarvoor al overdacht heb. Zeker wat betreft illegale software: Windows lever ik nooit illegaal. Office wel, maar dat komt omdat een volledig OEM pakket rond de 200 euro kost.
Citaat van DukeNPDA op 14 december 2009, 22:15brrrrr f*cking freezing buite.. die dwaze hond is nu nog aan het spelen ook met ren leeg flesje... wat zeg ik die ligt met haar buik op het koude gras... ik moet snel naar binnen anders word ik een klontje
brrrrr f*cking freezing buite.. die dwaze hond is nu nog aan het spelen ook met ren leeg flesje... wat zeg ik die ligt met haar buik op het koude gras... ik moet snel naar binnen anders word ik een klontje