wo. mei 14th, 2025

Forum

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: De huiskamerCafé de Download
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Café de Download

VorigePage 1.834 of 2.047Volgende

Goedeavond allemaal, hebben jullie een leuk weekend? Ik zelf ben nu bezig met het kijken van IT (2017); aardige film tot nu toe.

Middag allemaal.

Bijna 12 november. Dus dan mogen we weer de zorgverzekeringen gaan vergelijken voor 2020. Ben benieuwd.😀

Mogge allemaal.

Fijn, de nieuwe premie. Totaal (basis + tandarts) ga ik bijna 9 euro per maand meer betalen. Dat wordt zeker even shoppen als alles bekend is.

Bij mij de nieuwe premie ook bekend ga 5 euro meer betalen.

ik ben ook al op zoek , wil wat meer fysio erbij , moet nu zelf gaan betalen omdat op is.
Heb de laatste tijd steeds meer last van mijn rug :( 

Hier ook, mijn tandarts wordt niet meer 100% vergoed tot 250 euro. Wij gaan ook weer shoppen.

Voor de energie mogen we in december ook weer shoppen. We pakken de vergekijkers er weer bij ;)

Ik ben van plan om terug te gaan naar ZieZo (onderdeel ZilverenKruis). Zie ik dat ze vanaf 2020 de tandartsverzekering tot 500 euro eruit hebben gegooid.

Al moet ik wel zeggen dat er dit en vorig jaar zo'n 50-70 euro is gedeclareerd. Dus wellicht is ZieZo dan nog een optie. Qua vergoeding is het wel prima (100% controle, vullingen, verdoving etc.) 75% kronen/bruggen, gebitsreiniging etc...))

Dagje vrij en het regent. En wat doe je dan? Juist, zorgverzekeringen vergelijken.

Als ik blijf waar ik nu zit, betaal ik 9 euro per maand meer (108 euro per jaar). Dan heb ik basis + tandarts 75%-100% tot 500 euro (75% voor gebitsreiniging etc. )

De afgelopen 4 jaar 1 uitschieter gehad met een declaratie van meer dan 250 euro. Voor de rest zat ik (ver) onder.

Als ik weer zou kiezen voor ZieZo met tandarts 75%-100% tot 250 euro (zie vergoeding bericht boven), dan ben ik 21 euro minder kwijt per maand = 252 per jaar.

Simpel sommetje: 250 (tandarts vergoeding) + 252 (goedkoper op jaarbasis) + 264 (ER korting op jaarbasis) = 766 euro wat ik totaal zou kunnen gebruiken voor de tandarts.

@Monkie betaal je maar 108 euro per maand voor je zorgverzekering ? 😮

ik betaal veel meer 😮 hoe doe je dat 😛

Zo, inmiddels overgestapt. Cashback van 20 euro en een gratis elektrische tandenborstel erbij. Prima zo.

11 uur geleden zei ShadowMaster:

@Monkie betaal je maar 108 euro per maand voor je zorgverzekering ? 😮

ik betaal veel meer 😮 hoe doe je dat 😛

Nee. Nu betaal ik 121,50 per maand. Als ik niet overstap, dan betaal ik volgend jaar 9 euro per maand meer (130,50). Dat is dus 108 euro meer op jaarbasis.

Bovenstaand is dus basis + tandarts tot 500 euro + ER verhoogd met 500 euro = 22 euro korting per maand op de premie.

Nu stap ik weer over naar ZieZo. Basis + tandarts tot 250 euro per jaar. Dan ga ik 100.50 euro per maand betalen. In dit bedrag zit ook weer de ER verhoging (500euro) verwerkt = 22 euro korting per maand op de premie.

Ik ben gelukkig gezond. Ik kom daarom nooit aan die verplichte 385 euro. Vandaar me eigen risico al een paar jaar verhoogd met 500 euro. Korting van 264 euro per jaar op me premie.

385 + 264 = 649. In mijn geval moet ik dus onder de 649 euro blijven als ik goedkoper uit wil zijn. Ben ik toch de sjaak? Dan ben ik naast de verplichte 385 euro, 236 euro aan extra eigen risico kwijt. (885 - 649 = 236)

@Monkie Ik ben helaas vaak de pineut omdat ik veel last van mijn rug heb, dus vaak naar de fysio moet.

Ondanks dat ik zelfs pas 27 jaar ben , veel problemen met mijn rug.  

Helaas zelfs nu de 18x al op dus moet de rest van het jaar zelf gaan dokken. 

Ik heb mijn verplichte risico gewoon op 385 euro staan omdat die toch altijd op gaat :(, dit jaar nog 27 euro dan is op. 

Heb ook wat medicijnen dus vandaar. 

Ik zit daarom te twijfelen of ik toch de fysio hoger moet gaan zetten,

Maar dat zou betekenen 172 euro per maand. heb daar dan ook de tandarts van 500 inzitten maar dan wel 36 x fysio behandelingen. 
Of overstappen en 166 gaan betalen maar die hebben de fysio op 30 x staan dus ben beetje aan twijfelen, alleen waar ik nu zit weet ik wel een beetje wat ik eraan heb. 

Dus erge twijfel hier. 

VorigePage 1.834 of 2.047Volgende