do. mei 15th, 2025

Forum

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: De huiskamerCafé de Download
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Café de Download

VorigePage 1.707 of 2.047Volgende

Oke, @Rikkert. gezellig, dan zie ik je dan. Misschien heeft @snowboardsissy ook tijd? 
Helaas durft @Duken nooit, jammer. ?

Ik opende net Steam, inderdaad een update van dik 9GB. De nieuwe map neem ik aan?

Volgens mij niet.

Veel veranderingen in wapens/armor en al die zooi dacht ik.

Anders ff patch notes googlen ?

Ze zijn vrij duidelijk zie ik.  Zal wel weer voor talloze crashes zorgen. Is na alle PUBG updates. ?

Ik zal hem ook alvast preloaden. Maar vanavond natuurlijk weer niet schieten.... ?

? enjoy heren

Gefeliciteerd met onze koning ! ?

Hoese! Hoese! Hoese!

Ik ben geen fan, maar gezien de vele typische Nederlandse culturele gewoontes die onder vuur liggen, Lange leve de Koning! 

Een fijne Koningsdag allemaal. ?

Wat een schijt ochtend.... Kreeg ik de server niet meer goed op gang. Maar we zijn weer online en alles is weer bijgewerkt. Dat is dan positief.

Gelukkig gebeurt het op zo een vreselijke onhandige dag als je rond 13.30 weg moet voor een bruiloft 🤟

Nu even kijken hoe onze max ervoor staat.

Is mij niet opgevallen. Heb je een kale VPS met Plesk?  

Ik ben de laatste dagen bezig geweest met een kale VPS, om linux beter te leren kennen.
Er zijn veel handleidingen om dat te doen. Eerst LAMP geïnstalleerd op Ubuntu 16.04,  SSL en daarna Wordpress. 
Al draait Wordpress uitstekend, een productie omgeving is het voorlopig nog niet.
Er komt veel kennis bij kijken, ik denk niet dat ik een VPS volledig kan beheren.
Leuk om zelf mee te oefenen, scheelt uiteindelijk veel geld.
LPIC1 lijkt mij mede daarom toch wel handig, ben weer begonnen met de studie.

Ja, eigen beheer. Nu maak ik dagelijks snapshots en losse backups op een ander systeem. Dus dat zit goed. Veel beheer kan ik zelf uitvoeren en ik werk beveiligings patchen altijd bij. 

Maar soms lukt het niet, was +- 2.5 jaar geleden ook het geval. Veel running moeten uitvoeren omdat ik niks deed met het onderhoud. Nu dus 2.5 jaar geen problemen gehad. Mocht dus weer eens voorkomen ;)

Ik wil nog de overstap maken naar PHP 7.2 maar dat is een wens. Moet nog niet. 

Een server buiten eigen beheer is een stuk rustgevender maar nu heb ik voor 16 euro in de maand goede hosting. Dan maar af en toe zelf knutselen.

Fijn weekend!

Dat is een groot voordeel. Als je de kennis hebt, scheelt het erg veel geld.
Een gemiddelde unmanaged VPS kost 5 tot 10 euro. Dezelfde VPS managed kost zo 40 tot 60 euro.
Mede daarom wil ik er meer van weten. LPIC1 is een goede start.

Een fijn weekend! 🤓

NB;
Als iemand een game wilt spelen hoor ik het graag.
Ik zit al 2 dagen naar Discord, Steam en uPlay te kijken maar zie niemand. 😢

VorigePage 1.707 of 2.047Volgende