do. mei 15th, 2025

Forum

Forum kruimelpad - Je bent hier:ForumAlgemeen: De huiskamerCafé de Download
Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Café de Download

VorigePage 1.630 of 2.047Volgende

Heerlijk Hollands weer buiten. Niet binnen gelukkig. :D
Vanmiddag een heel eind fietsen. 

Een fijne dag allemaal! 

Avond allemaal :)

Goedenavond allen. :D

Goedeavond! Nou ik was heerlijk nat op de fiets... Bah.

Ach gelukkig nu droog buiten met de hond. Ik moet nog steeds de review afmaken van die elephone S8..... :cat:

Die k6000 had een bezoekje gehad aan de tegels. Scherm gebarsten in de hoek. :cry:

Naar de gemeente om een nieuwe ID-kaart aan te vragen. Dat is zo gebeurt, toch?
Een aantal weken geleden alvast online een afspraak gemaakt.  Kom ik daar vanmiddag, en scan ik de QR-code die in de bevestigingsmail staat, bij een speciale aanmeldzuil.

Poging 1 werkte niet, poging 2 en 3 ook niet. Me aanmelden op de ‘oude’ manier (oa BSN-nummer invoeren op het scherm) werkt ook niet. Ik haal er een beveiligingspief bij om te vragen hoe dat kan.

Ik zal het ‘even’ voor u navragen. Na 15 minuten komt ‘ie terug: ‘Uw afspraak staat niet in het systeem’ Nee echt, dat hoef je mij niet te vertellen, dat had ik na 2 minuten al door.  Dat je daar dan 15 minuten over moet doen om dat tegen me te  komen zeggen.
Of ik maar een nieuwe afspraak wou maken. Fijn, morgen zijn ze niet open, enkel op maandag, dinsdag en woensdag. Dus ik ga wel naar een andere stadswinkel toe, daar kan ik deze week nog terecht.

Das erg zonde, @Duken Waarschijnlijk is het laten repareren de moeite niet waard, gezien de hoge kosten van een reparatie.
Maar, het was in elk geval geen iPhone X... :D Dat is een voordeel van budget phones, het verlies is te overzien.

Toevallig vorige maand naar de gemeente geweest voor een nieuw paspoort. aanvraag was 15 minuten werk. Bij mij ging het wel uitstekend.
Bevestigingen en herinneringen middels post, email en SMS gehad. Ik was een minuut of 10 later weer buiten met mijn nieuwe paspoort.
Heb jij ze niet geconfronteerd met een bevestiging?

Hier ook bevestigingen ontvangen per mail. Ondanks dat ik me telefoon bij me had, heb ik de bevestiging ook voor de zekerheid uitgeprint.
Deze liet ik ook zien. Hiermee kon ik ook bewijzen dat ik wel degelijk een afspraak had.
Om het na te vragen, wou hij in eerste instantie me iPhone hebben om de bevestigingsmail te kunnen laten zien.
'Die krijg je niet van me. Ik heb de bevestiging ook uitgeprint en deze heb ik ook bij me.'

Maar nee, als je afspraak niet in het systeem staat heb je pech.

Dit is ook echt de eerste keer dat ik zoiets meemaak. Normaal sta je inderdaad zo weer buiten.
Maar goed, een nieuwe afspraak voor morgen is inmiddels gemaakt bij een andere stadswinkel.

Das knap k&t... Ik zou behoorlijk chago worden, je bent er meestal wel een uur mee bezig, plannen en reizen.
Erg vaag dat men je iPhone wou meenemen... Nog nooit zoiets gehoord. 

Slaap lekker allemaal, ik ga zo maar eens nestelen.

Bah dat is ook vervelend. Je bent er inderdaad tijd aan kwijt en misschien zelfs een vrije middag op de zaak. Dan kom je langs op de tijd van je afspraak is die gewoon verdwenen uit de geweldige ICT systemen bij de gemeente. 

Knap lullig. Volgende keer korting vragen :P

Goedemorgen allemaal

Ja, dat over me iPhone vond ik ook heel erg raar. Toen ik thuis was, heb ik hierover toch eens gebeld naar de gemeente. Ik kreeg al snel te horen dat dat absoluut niet de bedoeling is en dat men eventueel alleen naar een bevestiging op papier mag vragen.
Er werd gevraagd bij welke stadswinkel ik was geweest, dit zou dan worden doorgegeven. Ook werd de beveiliger erop aangesproken.

Ik was ook boos. Het was vrij druk waardoor en geen enkele balie beschikbaar was, anders was ik daar gewoon naartoe gelopen om te worden geholpen.
Tja, gemeentes en ICT-systemen? Die werken inderdaad vaker niet dan wel. Soms hoor je dat ze nog gebruik maken van Windows XP.

Mogge allemaal :)

VorigePage 1.630 of 2.047Volgende