wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Algemeen Microsoft Windows 8 OS Topic - Nieuws / Tips / Gebruik

VorigePage 2 of 14Volgende

Er gaan waarschijnlijk applicaties komen waardoor je de Metro-UI uit kan schakelen, hiervan zijn al verschillende geruchten. Daardoor werk je gewoon met het oude vertrouwde Windows 7 interface, ook de Ribbon structuur in de mappen kun je uitschakelen. Je hoeft daarnaast niet persé in te loggen met Windows Live, dus integratie met alle Twitter, Facebook, Hotmail etc. is niet verplicht. Er wordt alleen wel flink op gepusht (vooral bij het installeren / inloggen etc.), dus voor gewone consumenten die niet met third-party applicaties werken om het OS te veranderen zullen de nieuwe veranderingen anders ervaren.

Ik neem aan dat als je voor 150euro een OS koopt je niet zelf nog dingen aan hoeft te passen aan de GUI... Beetje jammer van Microsoft. Bij een tablet of een touchscreen pc/laptop zal het vast goed werken, met een muis vind ik het niks.

Dit wordt voor mij overstaan.

Verstuurd vanaf mijn Samsung Galaxy SII met 2.3.6

Ik heb zelf verschillende reviews gelezen en filmpjes/foto's gezien, zoals ik nu hoor is het niet echt geschikt voor de pc. Maar meer voor, zoals Farid als zegt, voor touchscreen apparaten.

Ik ga het zelf binnenkort even testen. Maar ik verwacht er opzich niet heel veel van :P

Ik heb net zitten kijken naar een vergelijking tussen de iPad en een Windows 8 tablet, het verbaast me hoe snel alles werkt op de Windows tablet, alles gewoon compleet soepel. Maar een paar puntjes die beter zouden kunnen, Windows 8 voor de tablet is zeker een goede concurrent tegenover iOS!

Bekijk hier de hands-on video: http://theverge.vid....f4-12313926bd67

OK, startpost ge-update. Ziet er nu wat overzichtelijker uit, na het stoeien met veel BB codes en het gebruiken van templates. Ik wil alleen nog een mooie gallery maken en een inhoudsopgave dat is gelinkt aan de kopjes. Nog even googlen hoe ik dat nog mooi kan maken.

Iemand nog tips? Zou erg welkom zijn.

Je zou spoilers kunnen gebruiken voor een aantal kopjes, een inhoudsopgave naar de kopjes zou alleen lukken als je reacties onder je topic plaatst.

excuses voor de dubbelpost

Keinice topic! Mooi gemaakt en lekker veel info. Sticky van gebakken hoor, zeer handig en uitgebreid. Ik zeg, het algemene informatie en discussie topic! :D

Er komen 4 versies uit van Windows 8. Klik

Ik denk dat ik Windows 7 nog een hele tijd zal gebruiken ook nadat Windows 8 uitkomt.

Heb het nog steeds niet zo op dat uiterlijk...

Ik snap sommige mensen niet, sommige hebben veelste snel een mening klaar liggen.

Ik werk vanaf de 1ste dag met W8 Consumer preview, op me laptop en nee ik heb geen touchscreen.

Ik heb enkel voordelen ontdekt de interface werkt gewoon lekker met de muis, de interface is overzichtelijk en een stuk handiger dan de oude start.

Teven zijn er nog veel meer voordelen, zoals het super snel opstarten, de accu duur van mijn laptop die gewoon dubbel zo lang meegaat.

En het lage vebruik van geheugen en procesor door windows zelf.

Kortom ik vind Windows 8 geweldig, ik zou het vervelend vinden om weer terug te gaan naar windows 7 (op de laptop iig).

Ook voor tablets lijkt me het geweldig, eindelijk windows programma's op de tablet.

Mvg!

Zal het eens proberen ben benieuwt of het lekker werkt.

Ik draai ook al sinds de 1e dag de Consumer Preview, op mijn desktop. Wel met een W7-dual-boot omdat Windows 8 nog geen ADB-fastboot ondersteunt. Maar ik ben zeer tevreden met Windows 8.

Met shorcuts als Windows+Q / Windows+X kan ik heel makkelijk dingen opzoeken en openen. Ook werkt mijn SSD beter met Windows 8, opstarten gebeurt in enkele seconden. Als ik het BIOS-scherm kon skippen zou het besturingssysteem opstarten binnen 6 seconden.

Verder mis ik af en toe weleens de start knop, maar dat is redelijk opgelost met Windows+Q. Ook de ribbon-structuur als interface werkt erg lekker, één keer klikken en je hebt een nieuwe map + andere vele opties in beeld. Ook vraagt het besturingssysteem minder opslag van je, wat fijn is als je niet zo veel ruimte hebt je op SSD. Ook iets wat ik erg fijn vind, is dat er een standaard .iso mount programma in verwerkt zit. Dat is echt heerlijk, heb je een ISO bestand, dubbelklik niks geen gemount gewoon door naar de files die daarin zitten.

Ook het intern geheugen gebruik is duidelijk minder, maar goed met 8GB RAM geheugen boeit dat niet zoveel. Ik wacht iig met veel smart op de uiteindelijke edities met verbeterde apps.

VorigePage 2 of 14Volgende