Algemeen Google Chrome Topic - Nieuws / Tips / Gebruik
Citaat van Duken op 22 november 2011, 09:37Als blije Chromebook gebruiker zijn er weer een aantal geweldige filmpjes uitgekomen a 17 seconden per stuk....
Oja de Chromebook zakt met 100 euro!
Chromebook: Installing Programs
Chromebook: Fix Dad's Computer
:friends:
Als blije Chromebook gebruiker zijn er weer een aantal geweldige filmpjes uitgekomen a 17 seconden per stuk....
Oja de Chromebook zakt met 100 euro!
Chromebook: Installing Programs
Chromebook: Fix Dad's Computer
:friends:
Citaat van Heisenberg op 22 november 2011, 21:42Lol die ener-laatste. BOOM, we're done lets get tacos.
Ik overweeg eentje aan te schaffen in plaats van een tablet. Hoe is het voor multi-media gebruik?
Lol die ener-laatste. BOOM, we're done lets get tacos.
Ik overweeg eentje aan te schaffen in plaats van een tablet. Hoe is het voor multi-media gebruik?
Citaat van Duken op 23 november 2011, 09:10Hij is nu ook te koop bij Bol.com voor 350 euro ( http://www.google.nl/chromebook/index.html#utm_campaign=nl&utm_source=nl-ntp-holidays-nl-bkws&utm_medium=ntp-holidays )
Maar ik vind hem echt geweldig. Komt ook omdat ik alle doe in t google wereldje. Van me docs tot mijn foto en agenda etc.
Daarbij kan je nu ook andere desktops overnemen met goede tools.
https://chrome.google.com/webstore/detail/gbchcmhmhahfdphkhkmpfmihenigjmpp
Maar als multi-media.... er zit een videospeler in en ook een muziek speler (lokaal) . Erg standaard maar ik heb m 1x gebruikt voor Mp3's. Verder luister ik via Google music en Grooveshark. Video's kijk ik er eigenlijk niet op, en youtube full HD trekt hij niet. Wel op 720p maar 1080p is te zwaar.
Verder is het gewoon een top ding, hij update zelf elke keer. Inloggen is flex, bookmarks etc neemt hij mee.
Even als voorbeeld. Mijn meisie heeft altijd iets van 8 tabs open staan. Gmail, youtube, grooveshark, facebook, marktplaats etc. Als ik de chromebook afsluit om zelf in te loggen herstelt hij mijn sessie met mijn tabs. ALs mijn meisie weer inlogged zijn haar tabs weer terug. Eigenlijk een desktop idee dus. Zelfs na het updaten herstelt Chrome je tabs.
Maar bedenk je wat je nu doet in Chrome.... hoeveel % werk je daarin en wat zou je daarvan niet kunnen doen op een tablet? Ik ben er dol op en raad hem mijn hele familie aan. Maar wel voor erbij. Hij ligt naast ons op de bank en gaat elke dag zeker 50x aan / uit. Geen grapje....
Even op de bank zitten, openklappen. Mail checken / updates en weer dicht.....
Ben er misschien wel verliefd op....
Hij is nu ook te koop bij Bol.com voor 350 euro ( http://www.google.nl/chromebook/index.html#utm_campaign=nl&utm_source=nl-ntp-holidays-nl-bkws&utm_medium=ntp-holidays )
Maar ik vind hem echt geweldig. Komt ook omdat ik alle doe in t google wereldje. Van me docs tot mijn foto en agenda etc.
Daarbij kan je nu ook andere desktops overnemen met goede tools.
https://chrome.google.com/webstore/detail/gbchcmhmhahfdphkhkmpfmihenigjmpp
Maar als multi-media.... er zit een videospeler in en ook een muziek speler (lokaal) . Erg standaard maar ik heb m 1x gebruikt voor Mp3's. Verder luister ik via Google music en Grooveshark. Video's kijk ik er eigenlijk niet op, en youtube full HD trekt hij niet. Wel op 720p maar 1080p is te zwaar.
Verder is het gewoon een top ding, hij update zelf elke keer. Inloggen is flex, bookmarks etc neemt hij mee.
Even als voorbeeld. Mijn meisie heeft altijd iets van 8 tabs open staan. Gmail, youtube, grooveshark, facebook, marktplaats etc. Als ik de chromebook afsluit om zelf in te loggen herstelt hij mijn sessie met mijn tabs. ALs mijn meisie weer inlogged zijn haar tabs weer terug. Eigenlijk een desktop idee dus. Zelfs na het updaten herstelt Chrome je tabs.
Maar bedenk je wat je nu doet in Chrome.... hoeveel % werk je daarin en wat zou je daarvan niet kunnen doen op een tablet? Ik ben er dol op en raad hem mijn hele familie aan. Maar wel voor erbij. Hij ligt naast ons op de bank en gaat elke dag zeker 50x aan / uit. Geen grapje....
Even op de bank zitten, openklappen. Mail checken / updates en weer dicht.....
Ben er misschien wel verliefd op....
Citaat van Freddytje op 23 november 2011, 17:32Klinkt geweldig DukeN, helaas van die HD films alleen maar dat moet je maar voor lief nemen!
Maar hoe zit het met Android, kan dat er op (Zit er misschien al op? Ben niet thuis in het Chrome wereldje) Kan je dan gewoon apps downloaden en dus ook games? Want ik wil een Asus Prime kopen mede omdat ik dan gewoon lekker portable kan gamen.
Klinkt geweldig DukeN, helaas van die HD films alleen maar dat moet je maar voor lief nemen!
Maar hoe zit het met Android, kan dat er op (Zit er misschien al op? Ben niet thuis in het Chrome wereldje) Kan je dan gewoon apps downloaden en dus ook games? Want ik wil een Asus Prime kopen mede omdat ik dan gewoon lekker portable kan gamen.
Citaat van Duken op 23 november 2011, 17:38Hier staan al je Apps en games.... https://chrome.google.com/webstore
Installeren is dus een webapp. Een echte installatie zoals bij Android is er niet. ALs je Chrome als browser nu hebt draaien.... thats zo een beetje it
Hier staan al je Apps en games.... https://chrome.google.com/webstore
Installeren is dus een webapp. Een echte installatie zoals bij Android is er niet. ALs je Chrome als browser nu hebt draaien.... thats zo een beetje it
Citaat van Duken op 16 mei 2012, 14:35Chrome 19 is uit!
De meest opvallende functie is de mogelijkheid om je surfsessies te hervatten op verschillende locaties. Chrome 19 maakt het namelijk mogelijk om na het inloggen openstaande browsersessies te synchroniseren. Dit als vervolg op de eerder ingepaste mogelijkheid tot synchroniseren van Bookmarks, apps, plugins en andere instellingen. De inlog gaat vanzelfsprekend via je Google Account, dezelfde als bijvoorbeeld Gmail.
Echt super handig. Nu alle tabs overal bij de hand
Chrome 19 is uit!
De meest opvallende functie is de mogelijkheid om je surfsessies te hervatten op verschillende locaties. Chrome 19 maakt het namelijk mogelijk om na het inloggen openstaande browsersessies te synchroniseren. Dit als vervolg op de eerder ingepaste mogelijkheid tot synchroniseren van Bookmarks, apps, plugins en andere instellingen. De inlog gaat vanzelfsprekend via je Google Account, dezelfde als bijvoorbeeld Gmail.
Echt super handig. Nu alle tabs overal bij de hand
Citaat van Duken op 15 februari 2014, 06:13Tja,
Mijn Chomebook werd na bijna 3 jaar nog dagelijks gebruikt. Echt een top ding, alleen de CPU werd te traag. Sommige sites zijn te zwaar waardoor het laden langer duurde.
Nu op mijn schoot de C720p.... met touchscreen. Niet zelf gekocht maar viaviavia. Langs verhaal. Review volgt. Maar wat een heerlijkheid weer
I love Google!
Tja,
Mijn Chomebook werd na bijna 3 jaar nog dagelijks gebruikt. Echt een top ding, alleen de CPU werd te traag. Sommige sites zijn te zwaar waardoor het laden langer duurde.
Nu op mijn schoot de C720p.... met touchscreen. Niet zelf gekocht maar viaviavia. Langs verhaal. Review volgt. Maar wat een heerlijkheid weer
I love Google!
Citaat van Trizomu op 20 augustus 2015, 21:00Na mijn upgrade naar W 10 heb ik Chrome geinstalleerd ipv FF die plots niet meer wilde opstarten, al mijn extensies die ik gebruikte in FF werken nu ook in Chrome (tot daartoe alles oke en begin stilaan Chrome te aanvaarden als betere browser dan FF). Maar ik heb de volgende vraag over Chrome, antwoord mag via pm maar moet niet, via FF kon ik bepaalde dingen downloaden (die geweigerd werden door andere progjes) door gebruik te maken van de rechtermuisknop dit lukt me maar niet via Chrome. Ik weet dat die mogelijkheid er wel is maar geraak er gewoon niet wijs uit van wat ik te zien krijg op Chrome, ik ben ook te lui om de pagina te doorspitten naar die ene media file(MP4), er moet toch een snellere manier/mogelijkheid zijn? Ik kan toch moeilijk de laptop bijnemen om dat ene mp4-tje binnen te halen want raar maar waar ook de laptop heeft dezelfde instellingen (en programma's) als de desktop en daar werkt FF wel en kan ik de mp4 wel binnenhalen op de manier met de rechtermuisknop.
Soms is et echt wel om
te worden.
Na mijn upgrade naar W 10 heb ik Chrome geinstalleerd ipv FF die plots niet meer wilde opstarten, al mijn extensies die ik gebruikte in FF werken nu ook in Chrome (tot daartoe alles oke en begin stilaan Chrome te aanvaarden als betere browser dan FF). Maar ik heb de volgende vraag over Chrome, antwoord mag via pm maar moet niet, via FF kon ik bepaalde dingen downloaden (die geweigerd werden door andere progjes) door gebruik te maken van de rechtermuisknop dit lukt me maar niet via Chrome. Ik weet dat die mogelijkheid er wel is maar geraak er gewoon niet wijs uit van wat ik te zien krijg op Chrome, ik ben ook te lui om de pagina te doorspitten naar die ene media file(MP4), er moet toch een snellere manier/mogelijkheid zijn? Ik kan toch moeilijk de laptop bijnemen om dat ene mp4-tje binnen te halen want raar maar waar ook de laptop heeft dezelfde instellingen (en programma's) als de desktop en daar werkt FF wel en kan ik de mp4 wel binnenhalen op de manier met de rechtermuisknop. Soms is et echt wel om
te worden.
Citaat van Duken op 21 augustus 2015, 07:51Heb je een voorbeeld pagina? Je kan het namelijk opvragen via:
Rechtermuis knop op gewenst bestand en dan element inspecteren. Vanuit dit scherm kan je de link van het bestanden vinden
Heb je een voorbeeld pagina? Je kan het namelijk opvragen via:
Rechtermuis knop op gewenst bestand en dan element inspecteren. Vanuit dit scherm kan je de link van het bestanden vinden
Citaat van Trizomu op 21 augustus 2015, 12:21Gedeeltelijk off-topic:
Oplossing gevonden
, en eigenlijk dom van mijzelf dat ik die niet gezien heb omdat ik ons netwerk zelf opgezet heb met een home-server waarop een virtuele Pc draait (die wel FF aanvaard) die gebruikt wordt voor bezoekers zodat die niet in de andere pc's kunnen (de virtuele pc is enkel benaderbaar voor bezoekers die de beschikking hebben over een pc die daar alleen in kan en nergens anders op het netwerk) . Die draait wel op W 8.1 update, vanop een andere pc kan men enkel file's/proggramma's/filmpjes e.d. doorsluizen naar de hd indien men administrator/beheerder rechten heeft en dat ben ik enkel.
On-topic:
De aangeboden oplossing daar ga ik me verder in verdiepen, wat me meteen helpt om Chrome beter te begrijpen en te gebruiken, zodat ik die ook kan gebruiken en dit ook kan doen voor analyse van onderdelen van een webpagina.
Van harte bedankt Duken, je krijgt een pluim.
Gedeeltelijk off-topic:
Oplossing gevonden , en eigenlijk dom van mijzelf dat ik die niet gezien heb omdat ik ons netwerk zelf opgezet heb met een home-server waarop een virtuele Pc draait (die wel FF aanvaard) die gebruikt wordt voor bezoekers zodat die niet in de andere pc's kunnen (de virtuele pc is enkel benaderbaar voor bezoekers die de beschikking hebben over een pc die daar alleen in kan en nergens anders op het netwerk) . Die draait wel op W 8.1 update, vanop een andere pc kan men enkel file's/proggramma's/filmpjes e.d. doorsluizen naar de hd indien men administrator/beheerder rechten heeft en dat ben ik enkel.
On-topic:
De aangeboden oplossing daar ga ik me verder in verdiepen, wat me meteen helpt om Chrome beter te begrijpen en te gebruiken, zodat ik die ook kan gebruiken en dit ook kan doen voor analyse van onderdelen van een webpagina.
Van harte bedankt Duken, je krijgt een pluim.