Citaat van Verwijderde gebruiker op 1 november 2021, 09:08
Nou ik werk op een Microsoft Surface en deze heeft een fijne upgrade gehad naar Windows 11. Maar helaas is de laptop erg actief in het geven van de " irql_not_less_or_equal" melding. Voornamelijk als ik te veel open heb staan waardoor de laptop steeds trager wordt en onderstaand scherm geeft. Gebeurt zo een 1 a 2x per dag. Dus browsen, mailen en videobellen zorgt voor deze foutmelding.
Gelukkig kwam er ook een nieuwe melding: thread exception not handled
Dit lijkt op een geheugen probleem of iets dergelijks. Nu even Googlen en testen hoe we het probleem gaan verhelpen.
Nou ik werk op een Microsoft Surface en deze heeft een fijne upgrade gehad naar Windows 11. Maar helaas is de laptop erg actief in het geven van de " irql_not_less_or_equal" melding. Voornamelijk als ik te veel open heb staan waardoor de laptop steeds trager wordt en onderstaand scherm geeft. Gebeurt zo een 1 a 2x per dag. Dus browsen, mailen en videobellen zorgt voor deze foutmelding.
Gelukkig kwam er ook een nieuwe melding: thread exception not handled
Dit lijkt op een geheugen probleem of iets dergelijks. Nu even Googlen en testen hoe we het probleem gaan verhelpen.
heb je waarschijnlijk slechte 3rd party drivers die windows 11 heeft. Misschien eens opstarten met zo weinig mogelijk services en ze dan beetje bij beetje terug op te starten.
Zijn uw drivers allemaal up to date?
Als je zeker bent van de ram sticks.
heb je waarschijnlijk slechte 3rd party drivers die windows 11 heeft. Misschien eens opstarten met zo weinig mogelijk services en ze dan beetje bij beetje terug op te starten.
Citaat van Verwijderde gebruiker op 1 november 2021, 18:07
8 minuten geleden zei fafke:
Ja volgens Windows wel. Maar ik heb vandaag zonder dock gewerkt en nog niet het probleem gehad. De Surface voelde ook sneller aan.... Misschien is die dock gaar.
8 minuten geleden zei fafke:
Ja volgens Windows wel. Maar ik heb vandaag zonder dock gewerkt en nog niet het probleem gehad. De Surface voelde ook sneller aan.... Misschien is die dock gaar.
Citaat van Verwijderde gebruiker op 4 november 2021, 13:53
Dank je wel, de dock is inderdaad ook geupdate. Probleem lag uit eindelijk aan de aansluiting, ik moest hem andersom doen. Lijkt op een kabel breukje oid waardoor hij niet meer de kabel naar boven kan hebben.
Dank je wel, de dock is inderdaad ook geupdate. Probleem lag uit eindelijk aan de aansluiting, ik moest hem andersom doen. Lijkt op een kabel breukje oid waardoor hij niet meer de kabel naar boven kan hebben.
Citaat van Verwijderde gebruiker op 28 november 2021, 19:10
Toch nog even een update meegeven. Ook de dock was het niet; uiteindelijke oplossing is een herinstallatie van Windows 11 geweest. Helemaal schoon, dus de upgrade van W10 naar W11 zat misschien een foutje in.
Sinds de schone installatie nog geen issue's. Nu heb ik weinig lokaal aangezien alles al in de cloud staat, zelf gamen via Stadia, Google Drive en Docs en Natuurlijk Chrome. Vroeger was ik nog de hele dag bezig met herstellen.
Toch nog even een update meegeven. Ook de dock was het niet; uiteindelijke oplossing is een herinstallatie van Windows 11 geweest. Helemaal schoon, dus de upgrade van W10 naar W11 zat misschien een foutje in.
Sinds de schone installatie nog geen issue's. Nu heb ik weinig lokaal aangezien alles al in de cloud staat, zelf gamen via Stadia, Google Drive en Docs en Natuurlijk Chrome. Vroeger was ik nog de hele dag bezig met herstellen.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.