Videoland kijkt ook naar optie account delen te voorkomen
Citaat van Eater op 3 oktober 2024, 10:47
Videoland is van plan om in de toekomst het delen van accounts op hun streamingplatform aan banden te leggen. Ellen van den Berghe, chief marketing officer bij RTL, houdt de ontwikkelingen bij concurrenten zoals Netflix en Disney+ nauwlettend in de gaten. "Wij schatten dat maar liefst 30 procent van onze abonnees hun account met anderen deelt. Dat is een aanzienlijk aantal," vertelt Van den Berghe aan NU.nl. "Het is dus een kwestie van tijd voordat hier grenzen aan worden gesteld."
Het voorkomen van accountdeling blijkt echter niet zo eenvoudig. "We bevinden ons nog in de onderzoeksfase en willen ervoor zorgen dat onze loyalere abonnees, die bijvoorbeeld op verschillende locaties kijken, niet de dupe worden van deze maatregelen." Van den Berghe benadrukt dat veranderingen onvermijdelijk zijn. "Het zal er ooit van komen, maar we zijn er nog niet."
Daarnaast is er volgens haar behoefte aan bewustwording onder abonnees over het belang van individuele accounts. "Onze hoogwaardige content, zoals de serie over Máxima, kost nu eenmaal geld. Daarom stijgen de abonnementskosten." RTL biedt ook een goedkopere optie met reclame, waar inmiddels 40 procent van de nieuwe abonnees gebruik van maakt.
Met bijna anderhalf miljoen abonnees blijft Videoland zich inzetten voor kwaliteit en toegankelijkheid, zodat iedereen kan genieten van de beste content.
Videoland is van plan om in de toekomst het delen van accounts op hun streamingplatform aan banden te leggen. Ellen van den Berghe, chief marketing officer bij RTL, houdt de ontwikkelingen bij concurrenten zoals Netflix en Disney+ nauwlettend in de gaten. "Wij schatten dat maar liefst 30 procent van onze abonnees hun account met anderen deelt. Dat is een aanzienlijk aantal," vertelt Van den Berghe aan NU.nl. "Het is dus een kwestie van tijd voordat hier grenzen aan worden gesteld."
Het voorkomen van accountdeling blijkt echter niet zo eenvoudig. "We bevinden ons nog in de onderzoeksfase en willen ervoor zorgen dat onze loyalere abonnees, die bijvoorbeeld op verschillende locaties kijken, niet de dupe worden van deze maatregelen." Van den Berghe benadrukt dat veranderingen onvermijdelijk zijn. "Het zal er ooit van komen, maar we zijn er nog niet."
Daarnaast is er volgens haar behoefte aan bewustwording onder abonnees over het belang van individuele accounts. "Onze hoogwaardige content, zoals de serie over Máxima, kost nu eenmaal geld. Daarom stijgen de abonnementskosten." RTL biedt ook een goedkopere optie met reclame, waar inmiddels 40 procent van de nieuwe abonnees gebruik van maakt.
Met bijna anderhalf miljoen abonnees blijft Videoland zich inzetten voor kwaliteit en toegankelijkheid, zodat iedereen kan genieten van de beste content.