The Crown is een Britse historische dramaserie van scenarioschrijver Peter Morgan. De serie vertelt een biografisch verhaal over de regeerperiode van koningin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk.
De serie is gestart in 2016 en bestaat momenteel uit 2 seizoenen. In totaal staan er 6 seizoenen op de planning. Hoofdrolspelers: Claire Foy, Matt Smith, Jared Harris, John Lithgow.
Het verhaal begint in 1947 als Elizabeth II gaat trouwen met Philip, hertog van Edinburgh. In het eerste seizoen wordt het verhaal verteld van de eerste tien jaar van haar leven als koningin.
In de seizoenen die daarop volgen, wordt per seizoen ook telkens tien jaar van haar leven die daarop volgt behandeld.
Mijn mening:
Waar zal ik beginnen. Ik vind het een geweldige serie. Kosten nog moeite zijn gespaard. En dat is te zien. Ook de acteurs spelen stuk voor stuk geweldig. Vooral hoe John Lithgow de rol van Winston Churchill neerzet is fenomenaal.
Verder geeft de serie je een mooi inkijkje in het leven van Engelse koningshuis.
Alle afleveringen van beide seizoenen waren stuk voor stuk pareltjes om naar te kijken. Het verveelde me geen moment.
Deze serie is een echte aanrader voor wie is geïnteresseerd in het Engelse koningshuis en zijn of haar geschiedenis wat wil oppoetsen.
Laat het derde seizoen maar komen. Door een recast zal dit pas ergens in 2019 zijn.
Cijfer: 9.5.
The Crown is een Britse historische dramaserie van scenarioschrijver Peter Morgan. De serie vertelt een biografisch verhaal over de regeerperiode van koningin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk.
De serie is gestart in 2016 en bestaat momenteel uit 2 seizoenen. In totaal staan er 6 seizoenen op de planning. Hoofdrolspelers: Claire Foy, Matt Smith, Jared Harris, John Lithgow.
Het verhaal begint in 1947 als Elizabeth II gaat trouwen met Philip, hertog van Edinburgh. In het eerste seizoen wordt het verhaal verteld van de eerste tien jaar van haar leven als koningin.
In de seizoenen die daarop volgen, wordt per seizoen ook telkens tien jaar van haar leven die daarop volgt behandeld.
Mijn mening:
Waar zal ik beginnen. Ik vind het een geweldige serie. Kosten nog moeite zijn gespaard. En dat is te zien. Ook de acteurs spelen stuk voor stuk geweldig. Vooral hoe John Lithgow de rol van Winston Churchill neerzet is fenomenaal.
Verder geeft de serie je een mooi inkijkje in het leven van Engelse koningshuis.
Alle afleveringen van beide seizoenen waren stuk voor stuk pareltjes om naar te kijken. Het verveelde me geen moment.
Deze serie is een echte aanrader voor wie is geïnteresseerd in het Engelse koningshuis en zijn of haar geschiedenis wat wil oppoetsen.
Laat het derde seizoen maar komen. Door een recast zal dit pas ergens in 2019 zijn.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.