wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

WiFi signaal slecht

Page 1 of 2Volgende

Ik wil van mijn Ziggo bedraad internet af maar mijn WiFi is op de 1e verdieping dramatisch slecht. Ik heb ze vandaag gebeld en zij kwamen met de volgende oplossing :

Wifibooster via een internetkabel

• Wifi via 2,4 Ghz en 5 Ghz frequentie (dual band concurrent).
  • Wifi-standaard 802.11g/n/ac.
  • Met 4 aansluitpunten om extra apparatuur (zoals computers) via een internetkabel aan te sluiten.
  • 2x2 voor 2,4GHz (2 ingebouwde antennes voor een betere verbinding).
  • 3x3 voor 5GHz (3 ingebouwde antennes voor een betere verbinding).
  • Werkt direct na aansluiting.
  • Geschikt in combinatie met alle Ziggo modem/routers.
  • Automatische software update voor nog betere wifi.

Of 

Wifibooster via stopcontact

• Wifi via 2,4 GHz- en 5 GHz-frequentie.
  • Wifi-standaard 802.11g/n/ac.
  • Maakt gebruik van de nieuwste technologie (G.hn2) waardoor de verbinding tussen de 2 powerline-adapters sneller en robuuster is dan oudere modellen.
  • Geïntegreerd stopcontact op beide powerline-adapters.
  • Met 1 aansluitpunt om extra apparatuur via een internetkabel aan te sluiten.
  • 2x2 voor 2,4 GHz (2 wifi-stromen, voor een robuuste verbinding).
  • 2x2 voor 5 GHz (3 wifi-stromen, voor een robuuste verbinding).
  • Werkt direct na aansluiting.
  • Geschikt in combinatie met alle Ziggo modems/routers.

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/

Heeft iemand ervaring met deze producten?

Booster via internetkabel is geen optie want als ik een kabel naar boven had kunnen trekken dan had ik hem wel in mijn iMac gestopt. Dus dan blijft stopcontact over. Alleen had ik begrepen van een winkel waar ik was geweest dat dit niet zo goed werkt als er geen aarde draad is. Klopt dit?

Zo een wifi booster via stopcontact heeft me zwager ook en is er erg in mee. Zijn modem red het niet en met de booster heeft hij bereik op de eerste etage. Deze pakt het signaal op en versterkt hem weer.

Helemaal geweldig is een tweede, maar het bereik is voldoende hiermee om Netflix te gebruiken.

Of je er mee wilt downloaden via bijvoorbeeld Usenet... Dat vraag ik me weer af.

Ik ben je even kwijt, een tweede? 

Op 10-3-2020 om 23:19 zei sweet11:

Ik ben je even kwijt, een tweede? 

Ik bedoel daarmee dat het niet zo geweldig is als een fysieke lan kabel. :)

Zelf heb ik ook slechte ervaringen met powerline-adapters. Werkte hier onstabiel en had last van (veel) snelheidsverlies.

En inderdaad, via een kabeltje blijft natuurlijk het beste. Of koop een goede router die voor het wifi gedeelte zorgt.

Zet het modem van Ziggo in bridge-modus en sluit je eigen router vervolgens aan op het Ziggo modem. Werkt hier perfect en heb totaal geen slechte wifi verbinding meer.

5 uur geleden zei Monkie:

Zelf heb ik ook slechte ervaringen met powerline-adapters. Werkte hier onstabiel en had last van (veel) snelheidsverlies.

En inderdaad, via een kabeltje blijft natuurlijk het beste. Of koop een goede router die voor het wifi gedeelte zorgt.

Zet het modem van Ziggo in bridge-modus en sluit je eigen router vervolgens aan op het Ziggo modem. Werkt hier perfect en heb totaal geen slechte wifi verbinding meer.

Allereerst bedankt allen.  👍 De tip omtrent bridge en een andere modem zag ik hier en daar al voorbij komen. Maar welke? Ik ben totaal niet thuis in deze materie en je barst vd merken en reviews. Vandaag is modum A hot en morgen modem B.

Zelf maak ik gebruik van een Multiroom-wifi router / Mesh router: Ubiquiti AmpliFi AFi-HD. Je kunt kiezen uit enkel een basisstation (router). Deze sluit je aan op het Ziggo modem.

Mogelijk is enkel het basisstation voldoende wat betreft het wifi bereik.

Zo niet, dan kun je ook kiezen uit een basisstation + 2 Mesh points (satellieten). Deze satellieten stop je in het stopcontact waar je een slecht wifi bereik hebt.

Het is wel een duur geintje, maar het werkt hier perfect. Uiteraard heb je ook andere merken die multiroom-wifi routers verkopen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee.

18 uur geleden zei Monkie:

Zelf maak ik gebruik van een Multiroom-wifi router / Mesh router: Ubiquiti AmpliFi AFi-HD. Je kunt kiezen uit enkel een basisstation (router). Deze sluit je aan op het Ziggo modem.

Mogelijk is enkel het basisstation voldoende wat betreft het wifi bereik.

Zo niet, dan kun je ook kiezen uit een basisstation + 2 Mesh points (satellieten). Deze satellieten stop je in het stopcontact waar je een slecht wifi bereik hebt.

Het is wel een duur geintje, maar het werkt hier perfect. Uiteraard heb je ook andere merken die multiroom-wifi routers verkopen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Toen ik het filmpje zag dacht ik eerst dat het een start up betrof.😆 Op Tweakers kan je meer lezen. Interessant dit bedankt.

36 minuten geleden zei sweet11:

Toen ik het filmpje zag dacht ik eerst dat het een start up betrof.😆 Op Tweakers kan je meer lezen. Interessant dit bedankt.

Zelf vind ik het design ook prachtig. Mocht je de mesh points in het stopcontact niet mooi vinden, dan kun je ook een extra basisstation gebruiken. Deze fungeert dan als mesh point.

Deze kun je draadloos of bekabeld koppelen aan een al bestaand basisstation.

Ik vind de prijzen best wel meevallen. Ik ben is naar een techneut geweest omtrent modems en die had het toen ook over Bridge en die kwam aanzetten met modums van bijna 500 euro.

Page 1 of 2Volgende