WDTVLiveHub
Citaat van fritzthefox op 26 februari 2025, 08:12Ik weet niet of het toegelaten is om hier hulp te vragen voort mijn WDTVLiveHub ?
Ik weet niet of het toegelaten is om hier hulp te vragen voort mijn WDTVLiveHub ?
Citaat van Eater op 26 februari 2025, 09:00Als iemand je kan helpen mag dat altyd dus vertel je probleem en wie weet weet iemand de oplossing.
Als iemand je kan helpen mag dat altyd dus vertel je probleem en wie weet weet iemand de oplossing.
Citaat van fritzthefox op 26 februari 2025, 11:33Ik heb een tijdje geleden mijn WDTVLiveHub willen terugzetten op fabrieksinstellingen maar nu blijft hij haperen.
Het aan-uuit lichtje vooraan blijft flikkeren en dit krijg ik op mijn t.v scherm
ook heb ik geen verbinding meer met mijn computer.
Ik heb een tijdje geleden mijn WDTVLiveHub willen terugzetten op fabrieksinstellingen maar nu blijft hij haperen.
Het aan-uuit lichtje vooraan blijft flikkeren en dit krijg ik op mijn t.v scherm
ook heb ik geen verbinding meer met mijn computer.
Citaat van fritzthefox op 26 februari 2025, 15:08het probleem is dat ik niet op mijn harde schijf geraak,niet via mijn afstandsbediening en niet via mijn computer
hij staat gewoon te flikkeren en dit scherm blijft gewoon staan
het probleem is dat ik niet op mijn harde schijf geraak,niet via mijn afstandsbediening en niet via mijn computer
hij staat gewoon te flikkeren en dit scherm blijft gewoon staan
Citaat van William op 26 februari 2025, 17:28netwerkkabel eruit halen, dan start ie door.
Dan moet je even een handmatige ip adres instellen, zonder gateway in te stellen. Dan werkt ie weer met de kabel erin. (( Deze tip heb ik ook gekregen ]]
netwerkkabel eruit halen, dan start ie door.
Dan moet je even een handmatige ip adres instellen, zonder gateway in te stellen. Dan werkt ie weer met de kabel erin. (( Deze tip heb ik ook gekregen ]]
Citaat van fritzthefox op 28 februari 2025, 08:22Sorry,zou het mogelijk zijn om in een stappenplan uit te leggen wat ik juist moet doen want van een handmatige ip adres instellen, zonder gateway in te stellen heb ik als computerleek geen verstand
Sorry,zou het mogelijk zijn om in een stappenplan uit te leggen wat ik juist moet doen want van een handmatige ip adres instellen, zonder gateway in te stellen heb ik als computerleek geen verstand
Citaat van qtr op 28 februari 2025, 16:05ChatGPT is your friend
![]()
Voor Windows
Open Netwerkcentrum
- Druk op Win + R, typ
ncpa.cpl
, en druk op Enter.- Je ziet een lijst met netwerkadapters.
Selecteer de juiste netwerkadapter
- Klik met de rechtermuisknop op je actieve verbinding (bijv. Ethernet of Wi-Fi) en kies Eigenschappen.
Ga naar IP-instellingen
- Scroll naar Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4), selecteer het en klik op Eigenschappen.
Handmatig IP-adres instellen
- Selecteer Gebruik het volgende IP-adres.
- Vul een IP-adres in, bijvoorbeeld:
192.168.1.100
.- Subnetmasker:
255.255.255.0
.- Laat de standaardgateway leeg.
DNS-opties (indien nodig)
- Je kunt kiezen voor Geen DNS-server invullen of handmatig een DNS-server instellen, zoals
8.8.8.8
.Bevestigen
- Klik op OK en Sluiten om de instellingen op te slaan.
Voor Linux (via Terminal)
Open de terminal
- Gebruik Ctrl + Alt + T of zoek "Terminal" in je menu.
IP-adres handmatig instellen
- Voer de volgende opdracht in (vervang
eth0
door je eigen interface, zoalswlan0
voor Wi-Fi):nginxKopiërenBewerkensudo ip addr add 192.168.1.100/24 dev eth0
- Dit stelt het IP-adres in zonder een gateway.
DNS (indien nodig)
- Als je DNS nodig hebt, voeg dan een regel toe aan
/etc/resolv.conf
:bashKopiërenBewerkenecho "nameserver 8.8.8.8" | sudo tee /etc/resolv.conf
Instellingen blijvend maken
- Open het configuratiebestand met:
bashKopiërenBewerkensudo nano /etc/network/interfaces
- Voeg de volgende regels toe (pas
eth0
aan indien nodig):nginxKopiërenBewerkenauto eth0 iface eth0 inet static address 192.168.1.100 netmask 255.255.255.0
- Sla op en sluit af (Ctrl + X, Y, Enter).
Herstart het netwerk
nginxKopiërenBewerkensudo systemctl restart networking
Na deze stappen zou je verbinding moeten werken zonder een gateway
ChatGPT is your friend
Voor Windows
-
Open Netwerkcentrum
-
Druk op Win + R, typ
ncpa.cpl
, en druk op Enter. - Je ziet een lijst met netwerkadapters.
-
Druk op Win + R, typ
-
Selecteer de juiste netwerkadapter
- Klik met de rechtermuisknop op je actieve verbinding (bijv. Ethernet of Wi-Fi) en kies Eigenschappen.
-
Ga naar IP-instellingen
- Scroll naar Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4), selecteer het en klik op Eigenschappen.
-
Handmatig IP-adres instellen
- Selecteer Gebruik het volgende IP-adres.
-
Vul een IP-adres in, bijvoorbeeld:
192.168.1.100
. -
Subnetmasker:
255.255.255.0
. - Laat de standaardgateway leeg.
-
DNS-opties (indien nodig)
-
Je kunt kiezen voor Geen DNS-server invullen of handmatig een DNS-server instellen, zoals
8.8.8.8
.
-
Je kunt kiezen voor Geen DNS-server invullen of handmatig een DNS-server instellen, zoals
-
Bevestigen
- Klik op OK en Sluiten om de instellingen op te slaan.
Voor Linux (via Terminal)
-
Open de terminal
- Gebruik Ctrl + Alt + T of zoek "Terminal" in je menu.
-
IP-adres handmatig instellen
-
Voer de volgende opdracht in (vervang
eth0
door je eigen interface, zoalswlan0
voor Wi-Fi):nginxKopiërenBewerkensudo ip addr add 192.168.1.100/24 dev eth0
- Dit stelt het IP-adres in zonder een gateway.
-
Voer de volgende opdracht in (vervang
-
DNS (indien nodig)
-
Als je DNS nodig hebt, voeg dan een regel toe aan
/etc/resolv.conf
:bashKopiërenBewerkenecho "nameserver 8.8.8.8" | sudo tee /etc/resolv.conf
-
Als je DNS nodig hebt, voeg dan een regel toe aan
-
Instellingen blijvend maken
-
Open het configuratiebestand met:
bashKopiërenBewerken
sudo nano /etc/network/interfaces
-
Voeg de volgende regels toe (pas
eth0
aan indien nodig):nginxKopiërenBewerkenauto eth0 iface eth0 inet static address 192.168.1.100 netmask 255.255.255.0
- Sla op en sluit af (Ctrl + X, Y, Enter).
-
Open het configuratiebestand met:
-
Herstart het netwerk
nginxKopiërenBewerkensudo systemctl restart networking
Na deze stappen zou je verbinding moeten werken zonder een gateway
Citaat van fritzthefox op 28 februari 2025, 17:53sorry - wat is de Win + R toets?
-waar vind ik het hetIP-adres
- mijn WDTV Live Hub is nu aan het netwerk en aan mijn T.V aangesloten,moet dit zo blijven
sorry - wat is de Win + R toets?
- mijn WDTV Live Hub is nu aan het netwerk en aan mijn T.V aangesloten,moet dit zo blijven
Citaat van fritzthefox op 2 maart 2025, 10:31Op 28-2-2025 om 18:53 zei fritzthefox:sorry - wat is de Win + R toets?
sorry maar ik ben echt een leek op computergebied,68 jaar en vanaf mijn 15e gaan werken
Op 28-2-2025 om 18:53 zei fritzthefox:sorry - wat is de Win + R toets?
sorry maar ik ben echt een leek op computergebied,68 jaar en vanaf mijn 15e gaan werken