VPN vraag
Citaat van Robertusje op 13 januari 2022, 21:252 uur geleden zei Skeletor:Dit geeft denk ik al aan dat een wat simpeler advies meer op zijn plaats is.
Ik snap er idd. helemaal nog minder van
2 uur geleden zei Skeletor:Dit geeft denk ik al aan dat een wat simpeler advies meer op zijn plaats is.
Ik snap er idd. helemaal nog minder van
Citaat van Vampire Inspector op 13 januari 2022, 21:4231 minuten geleden zei Robertusje:Ik snap er idd. helemaal nog minder van
Oké, excuus hiervoor. Dan heb ik nog maar 1 eenvoudig te begrijpen tip, wil je het risico niet lopen op een Download Boete van Stichting Brein, STOP dan met downloaden
(niet onaardig bedoelt, maar zonder enige kennis van VPN's of logisch nadenken van wat je aan het doen bent en hiernaar handelt val je vroeg of laat door de mand, als dit op het verkeerde moment plaatsvindt en je in het sleepnet van onze grote waakhond beland en op enige wijze dit naar jou terug te herleiden is zie je de schikking ongetwijfeld vanzelf op uwe deurmat vallen ) 🧛♂️
Wat zijn nu de regels?
Het is in Nederland niet toegestaan om zomaar een film, serie, game of muzieknummer te downloaden of te streamen van iemand die niet officieel het recht heeft om die te verkopen of te delen. Het maakt daarbij niet uit wat je bedoeling is. Ook als je een film al in bezit hebt, mag je die niet op een illegaal platform downloaden of streamen.Je mag daarnaast geen links delen naar sites waar je illegaal auteursrechtelijk beschermd materiaal kan downloaden. Zelfs het maken en verspreiden van ondertitels voor series of films mag niet zomaar - je moet eerst toestemming van de maker hebben."
Wat kan er gebeuren als ik een film illegaal download?
Illegaal downloaden valt onder het civiele recht. De politie staat dus niet meteen bij jou op de stoep als je een overtreding begaat. Bedrijven kunnen je wel voor de rechter slepen en een boete vragen als ze denken dat je hun materiaal illegaal gedownload hebt.Stichting Brein beheert in Nederland de belangen van auteursrechthouders. In de praktijk pakt Brein vooral uploaders aan. De stichting kan mensen voor de rechter slepen, maar begint meestal met een schikkingsvoorstel. De kosten van zo’n schikking kunnen oplopen tot 12.500 euro.
Bij torrent downloads en sommige apps zoals Popcorn Time is het trouwens zo dat je tijdens het downloaden óók automatisch uploadt. Gebruik je torrent websites, dan is er dus kans dat Stichting Brein jou in het vizier heeft.
31 minuten geleden zei Robertusje:Ik snap er idd. helemaal nog minder van
Oké, excuus hiervoor. Dan heb ik nog maar 1 eenvoudig te begrijpen tip, wil je het risico niet lopen op een Download Boete van Stichting Brein, STOP dan met downloaden
(niet onaardig bedoelt, maar zonder enige kennis van VPN's of logisch nadenken van wat je aan het doen bent en hiernaar handelt val je vroeg of laat door de mand, als dit op het verkeerde moment plaatsvindt en je in het sleepnet van onze grote waakhond beland en op enige wijze dit naar jou terug te herleiden is zie je de schikking ongetwijfeld vanzelf op uwe deurmat vallen ) 🧛♂️
Wat zijn nu de regels?
Het is in Nederland niet toegestaan om zomaar een film, serie, game of muzieknummer te downloaden of te streamen van iemand die niet officieel het recht heeft om die te verkopen of te delen. Het maakt daarbij niet uit wat je bedoeling is. Ook als je een film al in bezit hebt, mag je die niet op een illegaal platform downloaden of streamen.
Je mag daarnaast geen links delen naar sites waar je illegaal auteursrechtelijk beschermd materiaal kan downloaden. Zelfs het maken en verspreiden van ondertitels voor series of films mag niet zomaar - je moet eerst toestemming van de maker hebben."
Wat kan er gebeuren als ik een film illegaal download?
Illegaal downloaden valt onder het civiele recht. De politie staat dus niet meteen bij jou op de stoep als je een overtreding begaat. Bedrijven kunnen je wel voor de rechter slepen en een boete vragen als ze denken dat je hun materiaal illegaal gedownload hebt.
Stichting Brein beheert in Nederland de belangen van auteursrechthouders. In de praktijk pakt Brein vooral uploaders aan. De stichting kan mensen voor de rechter slepen, maar begint meestal met een schikkingsvoorstel. De kosten van zo’n schikking kunnen oplopen tot 12.500 euro.
Bij torrent downloads en sommige apps zoals Popcorn Time is het trouwens zo dat je tijdens het downloaden óók automatisch uploadt. Gebruik je torrent websites, dan is er dus kans dat Stichting Brein jou in het vizier heeft.
Citaat van Robertusje op 13 januari 2022, 21:59Op 12-1-2022 om 22:04 zei Robertusje:Maar als je download via een abonnement bij bijv. Sunny Usenet via Spotnet is het dan ook nodig?
Of is het alleen nodig als je op een bepaalde website de nzb download?Alle goedbedoelde zeer uitgebreide adviezen lezend snap ik er juist niets meer van, ik ben niet technisch wat dit alles betreft.
Ik vroeg alleen maar het bovenstaande of je ook een VPN nodig hebt als je via Sunny Usenet op Spotnet download en of een VPN dan ook werkt als je Spotnet gebruikt?
Op 12-1-2022 om 22:04 zei Robertusje:Maar als je download via een abonnement bij bijv. Sunny Usenet via Spotnet is het dan ook nodig?
Of is het alleen nodig als je op een bepaalde website de nzb download?
Alle goedbedoelde zeer uitgebreide adviezen lezend snap ik er juist niets meer van, ik ben niet technisch wat dit alles betreft.
Ik vroeg alleen maar het bovenstaande of je ook een VPN nodig hebt als je via Sunny Usenet op Spotnet download en of een VPN dan ook werkt als je Spotnet gebruikt?
Citaat van Vampire Inspector op 13 januari 2022, 22:111 minuut geleden zei Robertusje:Ik vroeg alleen maar het bovenstaande of je ook een VPN nodig hebt als je via Sunny Usenet op Spotnet download en of een VPN dan ook werkt als je Spotnet gebruikt?
Dat begrijp ik, en mijn antwoord is "JA een VPN is nodig", mits je weet hoe het werkt op een veilige manier. Zo niet, dan heeft een stuk minder zin omdat een VPN verbinding om wat voor rede dan ook er wel eens uit kan klappen. Als er dan ook maar 1 bit data over uwe eigen IP naar buiten gaat weten ze theoretisch wie je bent en zou je dus een boete kunnen krijgen. Maar als ik eerlijk ben is de kans hierop op dit moment niet groot. Ik ken geen verhalen van downloaders die de rekening hebben ontvangen, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2, zeker bij uploaden en dat gebeurd automatisch bij Torrent verkeer 🧛♂️
1 minuut geleden zei Robertusje:Ik vroeg alleen maar het bovenstaande of je ook een VPN nodig hebt als je via Sunny Usenet op Spotnet download en of een VPN dan ook werkt als je Spotnet gebruikt?
Dat begrijp ik, en mijn antwoord is "JA een VPN is nodig", mits je weet hoe het werkt op een veilige manier. Zo niet, dan heeft een stuk minder zin omdat een VPN verbinding om wat voor rede dan ook er wel eens uit kan klappen. Als er dan ook maar 1 bit data over uwe eigen IP naar buiten gaat weten ze theoretisch wie je bent en zou je dus een boete kunnen krijgen. Maar als ik eerlijk ben is de kans hierop op dit moment niet groot. Ik ken geen verhalen van downloaders die de rekening hebben ontvangen, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2, zeker bij uploaden en dat gebeurd automatisch bij Torrent verkeer 🧛♂️
Citaat van Robertusje op 13 januari 2022, 22:162 minuten geleden zei Vampire Inspector:Dat begrijp ik, en mijn antwoord is "JA een VPN is nodig", mits je weet hoe het werkt op een veilige manier.
O.k. bedankt.
Hoe ik de VPN moet installeren enz. daar heb ik wel een kennis voor die me dit kan uitleggen. Ik wist alleen niet of dit ook werkte als ik opgehaalde nzb's download via Spotnet.
Torrents doe ik niet.
2 minuten geleden zei Vampire Inspector:Dat begrijp ik, en mijn antwoord is "JA een VPN is nodig", mits je weet hoe het werkt op een veilige manier.
O.k. bedankt.
Hoe ik de VPN moet installeren enz. daar heb ik wel een kennis voor die me dit kan uitleggen. Ik wist alleen niet of dit ook werkte als ik opgehaalde nzb's download via Spotnet.
Torrents doe ik niet.
Citaat van richardwiet op 15 januari 2022, 07:56vampire inspector dank je wel voor de super mooie uitleg
![]()
zal eens kijken of ik ergens nog een 2 de laptop heb liggen altijd handig om het gescheiden te houden.
kan je op de 1ne gewoon een game spelen en de andere gewoon iets naar binnen harken zonder dat er probs komen
![]()
vampire inspector dank je wel voor de super mooie uitleg
zal eens kijken of ik ergens nog een 2 de laptop heb liggen altijd handig om het gescheiden te houden.
kan je op de 1ne gewoon een game spelen en de andere gewoon iets naar binnen harken zonder dat er probs komen
Citaat van richardwiet op 15 januari 2022, 12:48ja zekers heb ik die nog liggen met een i5 processor
dus maar even 1 tb interne ssd schijf besteld 90 eurie.
dan maar eens volgende week maar eens kijken hoe en wat van de vpn diensten.
prettig weekend allemaal
ja zekers heb ik die nog liggen met een i5 processor dus maar even 1 tb interne ssd schijf besteld 90 eurie.
dan maar eens volgende week maar eens kijken hoe en wat van de vpn diensten.
prettig weekend allemaal
Citaat van Robertusje op 3 april 2022, 16:57Inmiddels ben ik al een tijdje in het bezit van VPN op beide laptops.
Iedereen nog bedankt voor alle tips, het was achteraf veel simpeler dan dat het voor mij in eerste instantie leek te zijn.
Inmiddels ben ik al een tijdje in het bezit van VPN op beide laptops.
Iedereen nog bedankt voor alle tips, het was achteraf veel simpeler dan dat het voor mij in eerste instantie leek te zijn.