wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Video_ts bestanden afspelen via hdmi

VorigePage 2 of 2

Je doelt op de externe harddisk? En hoe kan ik dit zien? En evt. her-formatteren?

Normaal gezien kan dit vanuit de eigenschappen van de (externe) HD waarin men meteen kan zien op welke manier de HD (zowel externe of interne (bij een interne is die meestal reeds aangepast aan het systeem en hedendaags zijn de interne HD's reeds geformatteerd op NTFS) ) en bij het selecteren van formatteren kan men dan het gewenste formaat selecteren. Meestal zal een externe HD geformatteerd zijn op fat32 (dit is een formaat die meestal geen problemen geeft bij eventueel gebruik met een ander OS of een ander OS dat samenwerkt met Windows), het fat formaat kan wel problemen geven indien men file's wil opslaan die groter zijn dan 4 gigabyte en dit heeft men niet bij NTFS). Het formaat NTFS heeft dan wel als nadeel dat het minde goed samenwerkt, op sommige momenten, met andere OS. Dus, zoals eerder gezegd, zorg er voor dat je dit doet voor er file's opgezet wordt.

http://forum.techzine.nl/hardware-componenten/102648/ext-harde-schijf-converteren-van-fat32-naar-ntfs.html hier worden 2 manieren gegeven, met name converteren van fat32 naar NTFS en het effectief formatteren. De meningen verschillen tussen converteren en formatteren, maar als men het heeft over het werken met NTFS zonder enig probleem die eventueel zou kunnen veroorzaakt zijn door het converteren (want dit gebeurd dan niet over de gehele schijf maar enkel voor het MTF gedeelte (waarin de informatie staat over de bestandsindeling van de HD) ) en met het formatteren van de HD naar NTFS heeft men dit niet.

Nog een linkjes waar nuttige info hierover te vinden is:

http://www.zdnet.be/article/73653/externe-harde-schijf-formatteren/

Dit alles is zowel van toepassing op interne HD's, maar die zijn dus de dag van vandaag al aangepast aan NTFS.

Bedankt voor je hulp!

Ik heb nog 1 vraag over het afspelen met VLC-media Player. Is het ook mogelijk dat je hem dusdanig instelt dat hij een ondertitelingspoor vasthoudt? Nu moet ik om de 20 minuten bij een film(of om de aflevering bij een serie). Eerst het beeld verkleinen, dan de ondertiteling weer selecteren en het scherm weer vergroten.

Is er toevallig een optie hiervoor?

Bedankt voor je hulp!

Ik heb nog 1 vraag over het afspelen met VLC-media Player. Is het ook mogelijk dat je hem dusdanig instelt dat hij een ondertitelingspoor vasthoudt? Nu moet ik om de 20 minuten bij een film(of om de aflevering bij een serie). Eerst het beeld verkleinen, dan de ondertiteling weer selecteren en het scherm weer vergroten.

Is er toevallig een optie hiervoor?

Laat me toe van eerst te zeggen dat ik dit probleem nog niet tegen gekomen ben, bij mij wordt automatisch het Nederlandstalige ondertitelspoor genomen zodat ik zelden de Nederlandse ondertitels moet apart selecteren. Maar aan de hand van 2 knipsels kan ik wel laten zien hoe VLC bij me is ingesteld.

vlc%252520ondertittels%25252002.JPGzoals u ziet op de eerste foto staat bij mij onder Taal (menu taal) auto dit kan gewijzigd worden naar het Nederlands indien men dat wil. Hoe bereikt men dit menu? Ga naar Extra en kies daar onderaan voor Voorkeuren

vlc%252520ondertittels%25252001.JPGOp de 2e foto ziet u mijn instellingen onder Ondertitels/OSD, hier ziet u eveneens dat ik Ondertitels inschakelen aangevinkt heb maar dat er bij Taal ondertitel (voorkeurstaal ondertitels) niets ingevuld heb hier zou u eventueel Nederlands kunnen invullen. Dit werkt bij mij ruim voldoende omdat ik ook wel eens films bekijk die niet ondertiteld zijn, Ik kan echter niet beloven dat dit ook bij een ander zo werkzaam zal zijn, of kunnen zijn, daar ieder zijn systeem toch wel een beetje verschild van een ander.

Indien u toch een srt (ondertitelbestand) voor Nederlandse ondertitels handmatig zou willen selecteren, of bekijken om zeker te zijn dat de juiste zijn geselecteerd) kan dat via de selectie Ondertitels en uit het menutje gaat u met de muis over ondertitelspoor ziet u welke ondertitels die zijn geselecteerd, is er geen geselecteerd dan dient u waarschijnlijk die nog toe te voegen. Het is bijna dezelfde methode: ondertitelspoor maar dan selecteert u ondertittelbestand toevoegen , normaal zou u in de map moeten terecht komen waar de film zich bevind. Hier zijn verschillende mogelijkheden, dit aan de hand hoe de hele mapstructuur is opgebouwd, soms zitten er srt bestanden bij (niet van toepassing bij dvd bestanden) in de map waar de film zich in bevind en soms zitten die in een andere map. Zitten die in een andere map dan kan u nog altijd in hetzelfde venster naar de map gaan waar de srt bestanden zich bevinden en selecteert u de voor u geschikte taalbestand en die zou dan moeten zichtbaar zijn in Ondertitelspoor.

Bij een gewone dvd-rip zou u normaal de keuze moeten maken zoals men gewoon zou doen zoals bij het afspelen van een gewone dvd.

Goede bijdrage Trizomu.

+ rep 1 :D

Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Mijn interface ziet er iets anders uit, maar ik hoop dat als ik voorkeurstaal ondertitels op NL zet hij ze automatisch pakt, binnenkort is testen!

Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Mijn interface ziet er iets anders uit, maar ik hoop dat als ik voorkeurstaal ondertitels op NL zet hij ze automatisch pakt, binnenkort is testen!

Mocht er nog iets zijn betreffende dit onderwerp dan hoeft u dit juist maar te plaatsen, ik blijf voorlopig nog deze threat (topic) volgen. Alle info is met plezier gegeven.

Mooie tutorial Trizomu. Hier ga je een hoop mensen bij mee maken.

VorigePage 2 of 2