Video_ts bestanden afspelen via hdmi
Citaat van Patrickj op 23 oktober 2015, 21:41Nu popcorntime.io down is neig ik toch weer naar ouderwets downloaden met nieuwsgroepen omdat ik erg veel actuele serie's volg. Nu vroeg ik me af; zijn die video_ts of .img bestanden ook af te spelen? Dat ik ze dan de via hdmi-kabel op de tv kan zien. Of is dan de enige optie weer branden?
Nu popcorntime.io down is neig ik toch weer naar ouderwets downloaden met nieuwsgroepen omdat ik erg veel actuele serie's volg. Nu vroeg ik me af; zijn die video_ts of .img bestanden ook af te spelen? Dat ik ze dan de via hdmi-kabel op de tv kan zien. Of is dan de enige optie weer branden?
Citaat van DukeNPDA op 23 oktober 2015, 21:51Ja hoor, als je bedoeld dat je je laptop via hdmi aansluit op je TV kan je met vlc media player alles direct afspelen. Ook ISO of video_ts etc.
Je kan overigens ook nog gebruik maken van de Popcorn time.Se website.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Ja hoor, als je bedoeld dat je je laptop via hdmi aansluit op je TV kan je met vlc media player alles direct afspelen. Ook ISO of video_ts etc.
Je kan overigens ook nog gebruik maken van de Popcorn time.Se website.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Citaat van Trizomu op 24 oktober 2015, 15:05Indien u, zoals DukeNPDA zegt, via laptop/desktop werkt en dit doet via VLC dan hoeft u enkel in VLC te selecteren "map openen" (waar de ts bestanden instaan) en op starten te drukken. Bij een ISO bestand is het gewoon bestand selecteren zoals u zou doen met een avi. Dus is het niet noodzakelijk van het te gaan branden op een dvd-schijf, indien u er voor kiest om via een hdmi-kabel te gaan.
Indien u, zoals DukeNPDA zegt, via laptop/desktop werkt en dit doet via VLC dan hoeft u enkel in VLC te selecteren "map openen" (waar de ts bestanden instaan) en op starten te drukken. Bij een ISO bestand is het gewoon bestand selecteren zoals u zou doen met een avi. Dus is het niet noodzakelijk van het te gaan branden op een dvd-schijf, indien u er voor kiest om via een hdmi-kabel te gaan.
Citaat van Patrickj op 26 oktober 2015, 10:33Super, bedankt voor jullie reacties!
Is popcorn-time.se wel veilig? Las ergens dat er veel troep mee komt.
En is een externe harddisk aan te raden i.v.m. virussen of iets? Qua ruimte heeft de laptop 500gb dus ruim genoeg.
Super, bedankt voor jullie reacties!
En is een externe harddisk aan te raden i.v.m. virussen of iets? Qua ruimte heeft de laptop 500gb dus ruim genoeg.
Citaat van Trizomu op 29 oktober 2015, 14:23Super, bedankt voor jullie reacties!
Uit (be)veiligheids overwegingen is het steeds beter gebruik te maken van een externe HD, zeker indien er iets zou gebeuren met de interne hd van de pc dan zal u de eigen date (en andere file's) nog in het bezit hebben. Persoonlijk kan ik zeggen dat ik reeds vele jaren zo werk (beter gezegd vanaf het moment dat er externe hd's beschikbaar kwamen) en dus niet alleen voor backups, en dit niet alleen voor de desktop maar ook voor de laptop. Indien er gekozen wordt voor een externe hd voor de laptop moet er wel rekening gehouden worden (indien de laptop ook mobiel gebruikt wordt) dat de externe hd de stroom kan halen uit de laptop, dit levert dan wel het nadeel op dat de batterij dan niet zolang meegaat dan gewoonlijk. Voor thuisgebruik van een externe hd kan dan anderzijds beter gekozen worden voor een externe hd met een stroomadapter.
Wt betreft het virus gedeelte, je kan ook je antivirus zodanig instellen dat deze ook de externe hd automatisch moet scannen. Dit zowel bij een gewoon gebruik als bij het aansluiten van een externe hd, dit is ook geldig bij een usb-stick.
Super, bedankt voor jullie reacties!
Uit (be)veiligheids overwegingen is het steeds beter gebruik te maken van een externe HD, zeker indien er iets zou gebeuren met de interne hd van de pc dan zal u de eigen date (en andere file's) nog in het bezit hebben. Persoonlijk kan ik zeggen dat ik reeds vele jaren zo werk (beter gezegd vanaf het moment dat er externe hd's beschikbaar kwamen) en dus niet alleen voor backups, en dit niet alleen voor de desktop maar ook voor de laptop. Indien er gekozen wordt voor een externe hd voor de laptop moet er wel rekening gehouden worden (indien de laptop ook mobiel gebruikt wordt) dat de externe hd de stroom kan halen uit de laptop, dit levert dan wel het nadeel op dat de batterij dan niet zolang meegaat dan gewoonlijk. Voor thuisgebruik van een externe hd kan dan anderzijds beter gekozen worden voor een externe hd met een stroomadapter.
Wt betreft het virus gedeelte, je kan ook je antivirus zodanig instellen dat deze ook de externe hd automatisch moet scannen. Dit zowel bij een gewoon gebruik als bij het aansluiten van een externe hd, dit is ook geldig bij een usb-stick.
Citaat van Patrickj op 6 november 2015, 10:33En hoe werkt dit precies? Die koppel ik aan mijn laptop(Via een USB kabel?) en dan laat ik via spotnet alle bestanden automatisch in een map op de externe HD komen? En vanaf de externe HD kan ik ze wel gewoon via VLC Media Player afspelen met HDMI-kabel naar mijn tv? En qua back-ups, kan je dat automatisch instellen op bv. 1x per 14 dagen?
En hoe werkt dit precies? Die koppel ik aan mijn laptop(Via een USB kabel?) en dan laat ik via spotnet alle bestanden automatisch in een map op de externe HD komen? En vanaf de externe HD kan ik ze wel gewoon via VLC Media Player afspelen met HDMI-kabel naar mijn tv? En qua back-ups, kan je dat automatisch instellen op bv. 1x per 14 dagen?
Citaat van Trizomu op 7 november 2015, 19:49Normaal zit de benodigde kabel er bij aanschaf van een externe HD er bij, normaal kan men in een download programma aangeven waar de gedownloade bestanden moeten terecht komen ipv van op een interne HD geeft men dan de externe HD als locatie aan. Het afspelen via VLC is dezelfde manier als een interne HD, alleen dan dat de bestanden van de externe HD komen, en kunnen ook gewoon via de HDMI-kabel naar uw tv gestuurd worden. Een back-up programma zou normaal gezien idd. moeten kunnen ingesteld worden zodat die op een bepaald tijdstip een de door uw geselecteerde bestanden of map(pen) kan back-uppen.
Normaal zit de benodigde kabel er bij aanschaf van een externe HD er bij, normaal kan men in een download programma aangeven waar de gedownloade bestanden moeten terecht komen ipv van op een interne HD geeft men dan de externe HD als locatie aan. Het afspelen via VLC is dezelfde manier als een interne HD, alleen dan dat de bestanden van de externe HD komen, en kunnen ook gewoon via de HDMI-kabel naar uw tv gestuurd worden. Een back-up programma zou normaal gezien idd. moeten kunnen ingesteld worden zodat die op een bepaald tijdstip een de door uw geselecteerde bestanden of map(pen) kan back-uppen.
Citaat van Trizomu op 10 november 2015, 14:48http://www.bol.com/n.../#product_title
Is dit een goeie? Of moet er dan nog iets bij?
Ja hoor,dit lijkt me een uitstekende keuze. Ik weet nu wel niet welke Windows versie u heeft maar indien die W 7 (of nieuwer) is zou ik even kijken in wel format die geformatteerd is, indien dit in FAT is zou ik de schijf her-formatteren naar NTFS omdat dit formaat beter geschikt is voor iets grotere files (zoals dvd's) die soms een paar gigs kunnen bedragen. Doe de format voor je er een file opgeplaatst.
http://www.bol.com/n.../#product_title
Is dit een goeie? Of moet er dan nog iets bij?
Ja hoor,dit lijkt me een uitstekende keuze. Ik weet nu wel niet welke Windows versie u heeft maar indien die W 7 (of nieuwer) is zou ik even kijken in wel format die geformatteerd is, indien dit in FAT is zou ik de schijf her-formatteren naar NTFS omdat dit formaat beter geschikt is voor iets grotere files (zoals dvd's) die soms een paar gigs kunnen bedragen. Doe de format voor je er een file opgeplaatst.