Usenet uploader schikt met BREIN voor 10.800 euro
Citaat van zomersla op 31 januari 2022, 18:5458 minuten geleden zei extreme:@Misterkilobyte Denk niet dat het met donaties heeft te maken maar met de mensen zelf. Als we kijken op Facebook, mensen gaan tegen elkaar tekeer op verkoop groepen. Doe eens wat verkeerd op straat, dan mag je hopen dat het goed gaat. En zo kan ik meer voorbeelden noemen. Het is helaas de mentaliteit van de mens zelf. En de mensen uit de tijd van FTD is de oudere generatie. De generatie die nog respect voor elkaar heeft, en dat maakte die tijd mooi.
Ja,die FTD tijd mis ook.
ben gestart met
zit inmiddels dagen achter een heeeeeel oude iMac als het kan.
moet de iMac zo koel houden
58 minuten geleden zei extreme:@Misterkilobyte Denk niet dat het met donaties heeft te maken maar met de mensen zelf. Als we kijken op Facebook, mensen gaan tegen elkaar tekeer op verkoop groepen. Doe eens wat verkeerd op straat, dan mag je hopen dat het goed gaat. En zo kan ik meer voorbeelden noemen. Het is helaas de mentaliteit van de mens zelf. En de mensen uit de tijd van FTD is de oudere generatie. De generatie die nog respect voor elkaar heeft, en dat maakte die tijd mooi.
Ja,die FTD tijd mis ook.
ben gestart met zit inmiddels dagen achter een heeeeeel oude iMac als het kan.
moet de iMac zo koel houden
Citaat van Meh Meh op 1 februari 2022, 12:1420 uur geleden zei extreme:@Meh Meh Vind wel mooi dat je zegt ik doe helemaal niks aan uploaden. Nu heb ik een verplichte deel site zoals p2p behoort te werken. Is geen wijzende vinger naar jou, begrijp me goed, maar wat is het verschil tussen uploaden en downloaden? Het mag beiden niet volgens de wet. Niet delers dreigden eerder altijd met brein, gaf ze gewoon de link naar brein toe, nu zeg ik jij bent net zo hard strafbaar want je hebt gedownload. Haal jij iets binnen met je eigen ip adres en of een NL ip adres dan kan brein de provider / host al benaderen, dan hoef je eens niet te delen.
Als er een iemand was, die sinds het downloadverbod uit 2014, ook maar een boete had gehad, dan was ik ook gestopt met downloaden. Nee, dan was ik nog voorzichtiger geweest met downloaden. Maar, het downloadverbod wordt helemaal niet gehandhaafd. Brein is geïnteresseerd in platforms waar men massaal bestanden download. Ze zijn zeer geïnteresseerd in grote uploaders. Brein zou dolgraag achter individuele downloaders aan gaan, maar krijgt dat niet voor elkaar. Ze krijgen immers geen persoonsgegevens van ISP's, na het verliezen van de zaak tegen Ziggo. Mochten ze toch boetes gaan uitdelen aan downloaders, dan zou het mij een grote eer zijn als ik de eerste boete krijg. Dan kom ik eindelijk eens in de krant met mijn geitenkop.
20 uur geleden zei extreme:@Meh Meh Vind wel mooi dat je zegt ik doe helemaal niks aan uploaden. Nu heb ik een verplichte deel site zoals p2p behoort te werken. Is geen wijzende vinger naar jou, begrijp me goed, maar wat is het verschil tussen uploaden en downloaden? Het mag beiden niet volgens de wet. Niet delers dreigden eerder altijd met brein, gaf ze gewoon de link naar brein toe, nu zeg ik jij bent net zo hard strafbaar want je hebt gedownload. Haal jij iets binnen met je eigen ip adres en of een NL ip adres dan kan brein de provider / host al benaderen, dan hoef je eens niet te delen.
Als er een iemand was, die sinds het downloadverbod uit 2014, ook maar een boete had gehad, dan was ik ook gestopt met downloaden. Nee, dan was ik nog voorzichtiger geweest met downloaden. Maar, het downloadverbod wordt helemaal niet gehandhaafd. Brein is geïnteresseerd in platforms waar men massaal bestanden download. Ze zijn zeer geïnteresseerd in grote uploaders. Brein zou dolgraag achter individuele downloaders aan gaan, maar krijgt dat niet voor elkaar. Ze krijgen immers geen persoonsgegevens van ISP's, na het verliezen van de zaak tegen Ziggo. Mochten ze toch boetes gaan uitdelen aan downloaders, dan zou het mij een grote eer zijn als ik de eerste boete krijg. Dan kom ik eindelijk eens in de krant met mijn geitenkop.
Citaat van extreme op 1 februari 2022, 13:15@Meh MehWe kunnen er een discussie van maken maar dat heeft geen enkele zin en heb ik ook geen zin in. Het gaat bij jou er om, wel of geen boete en niet omdat het niet mag.
Hier stukje tekst van brein, al klopt het niet helemaal maar zo zien hun het.
Illegaal downloaden, d.w.z. zonder toestemming verveelvoudigen van een
auteursrechtelijk beschermd werk, maakt inbreuk op auteursrechten en mag dus niet.
Bovendien is een belangrijk kenmerk van Bittorrent dat iedere gebruiker die bezig is met het
downloaden van een bestand, elk gedownload deeltje van het bestand automatisch direct
weer beschikbaar stelt voor andere gebruikers. BREIN zal Bittorrent gebruikers in eerste
instantie met waarschuwing en voorlichting trachten te overtuigen geen inbreuk meer te
maken.Dus als hun scan loopt en je hebt een Nederlands ip kun je benaderd worden als je continu zou downloaden met bittorrent.
Haal je iets met usenet binnen dan loop je geen enkel risico met downloaden.
@Meh MehWe kunnen er een discussie van maken maar dat heeft geen enkele zin en heb ik ook geen zin in. Het gaat bij jou er om, wel of geen boete en niet omdat het niet mag.
Hier stukje tekst van brein, al klopt het niet helemaal maar zo zien hun het.
Illegaal downloaden, d.w.z. zonder toestemming verveelvoudigen van een
auteursrechtelijk beschermd werk, maakt inbreuk op auteursrechten en mag dus niet.
Bovendien is een belangrijk kenmerk van Bittorrent dat iedere gebruiker die bezig is met het
downloaden van een bestand, elk gedownload deeltje van het bestand automatisch direct
weer beschikbaar stelt voor andere gebruikers. BREIN zal Bittorrent gebruikers in eerste
instantie met waarschuwing en voorlichting trachten te overtuigen geen inbreuk meer te
maken.
Dus als hun scan loopt en je hebt een Nederlands ip kun je benaderd worden als je continu zou downloaden met bittorrent.
Haal je iets met usenet binnen dan loop je geen enkel risico met downloaden.
Citaat van Meh Meh op 1 februari 2022, 13:49Discussie? Nee, ik deelde mijn gedachten. Ik ga graag een dialoog aan met mensen, discussies, daar begin ik niet aan.
Ik gebruik als ik download altijd een VPN. Brein mag dus in Verweggistan gaan klagen bij mijn VPN provider.
Discussie? Nee, ik deelde mijn gedachten. Ik ga graag een dialoog aan met mensen, discussies, daar begin ik niet aan.
Ik gebruik als ik download altijd een VPN. Brein mag dus in Verweggistan gaan klagen bij mijn VPN provider.
Citaat van Demo op 1 februari 2022, 17:23Op 30-1-2022 om 16:46 zei extreme:Het mag toch niet zo zijn dat je aan je gezin moet denken je dan maar een ander erbij lapt. Dat had een naam tijdens de tweede wereld oorlog, sorry kun je zelf invullen die naam.
Je weet toch van tevoren waar je aan begint en wat de risico's zijn.
@nietleuk Ik hoorde juist weer dat second-stage down was omdat er ruzie was. En ja zoals er word gezegd topic starter weet wie ik ben. Ja dat weet ik, iemand waar ik veel respect voor heb.
Totaal niet, downunder, was idd gepakt met een andere admin. toen bracht de eigenaar van private-releases het voor een paar dagen terug. Er kwamen nieuwe namen aan het roer. Ene 'ghost' zou het wel even doen. Dat is er één uit het ultimate-force gilde. Nou dan weet je wel wat er staat te gebeuren hé. Dan is iedereen het haasje. Toen was het forum weer weg, en ditmaal definitief. Eentje wist me nog te vertellen dat er letterlijk een inval is geweest bij downunder. Downunder zit hier trouwens ook gewoon hoor. Die stelde toen Second-Stage als nzb forum optie tussen de lijst van nzb forums. Die is hier ook niet meer gezien. Maar blijkbaar is er gesnitcht, al ken ik Brein ook als mensen die zoiets te roepen zodat je niet meer actief wordt. Ze schikken vaak ook niet voor de bedragen die ze in het openbaar melden met de mensen die gepakt worden. Vaak treffen ze daar een betaalregeling mee. Alles is voor de bühne, en het schokeffect.
ps: je makkers hebben er 'extremely good' van gemaakt als slogan, ter referentie aan jou, haha.
Op 30-1-2022 om 16:46 zei extreme:Het mag toch niet zo zijn dat je aan je gezin moet denken je dan maar een ander erbij lapt. Dat had een naam tijdens de tweede wereld oorlog, sorry kun je zelf invullen die naam.
Je weet toch van tevoren waar je aan begint en wat de risico's zijn.
@nietleuk Ik hoorde juist weer dat second-stage down was omdat er ruzie was. En ja zoals er word gezegd topic starter weet wie ik ben. Ja dat weet ik, iemand waar ik veel respect voor heb.
Totaal niet, downunder, was idd gepakt met een andere admin. toen bracht de eigenaar van private-releases het voor een paar dagen terug. Er kwamen nieuwe namen aan het roer. Ene 'ghost' zou het wel even doen. Dat is er één uit het ultimate-force gilde. Nou dan weet je wel wat er staat te gebeuren hé. Dan is iedereen het haasje. Toen was het forum weer weg, en ditmaal definitief. Eentje wist me nog te vertellen dat er letterlijk een inval is geweest bij downunder. Downunder zit hier trouwens ook gewoon hoor. Die stelde toen Second-Stage als nzb forum optie tussen de lijst van nzb forums. Die is hier ook niet meer gezien. Maar blijkbaar is er gesnitcht, al ken ik Brein ook als mensen die zoiets te roepen zodat je niet meer actief wordt. Ze schikken vaak ook niet voor de bedragen die ze in het openbaar melden met de mensen die gepakt worden. Vaak treffen ze daar een betaalregeling mee. Alles is voor de bühne, en het schokeffect.
ps: je makkers hebben er 'extremely good' van gemaakt als slogan, ter referentie aan jou, haha.
Citaat van extreme op 2 februari 2022, 15:15Sta even te kijken betreft de naam waar je nu mee aan komt. UF wilt zelf een nzb site beginnen, één die alleen toegankelijk is voor mensen die betalen. Over dit laatste wil ik geen woord hier er aan vuil maken voordat het lontje weer super kort is. Het puzzel stukje valt hier wel op zijn plaats. Mijn makkers, soms wel sneu, hebben ze een torrent in de knijp komt mijn top uploader er ook mee. Kunnen wij ook niet weten.
Betreft het nieuws en het schikken, wat je zegt geloof ik wel. Een heel mooi voorbeeld is dikkedonder.nl, dat werd heel erg overdreven en helemaal voor die tijd.
Sta even te kijken betreft de naam waar je nu mee aan komt. UF wilt zelf een nzb site beginnen, één die alleen toegankelijk is voor mensen die betalen. Over dit laatste wil ik geen woord hier er aan vuil maken voordat het lontje weer super kort is. Het puzzel stukje valt hier wel op zijn plaats. Mijn makkers, soms wel sneu, hebben ze een torrent in de knijp komt mijn top uploader er ook mee. Kunnen wij ook niet weten.
Betreft het nieuws en het schikken, wat je zegt geloof ik wel. Een heel mooi voorbeeld is dikkedonder.nl, dat werd heel erg overdreven en helemaal voor die tijd.