USB sticks onbruikbaar na film download. (?)
Citaat van Demo op 24 augustus 2022, 16:5230 minuten geleden zei Peerke59:Meneer Nixon, de stick kwamen allemaal van de Aldi en waren waarschijnlijk allemaal van Medion.
Zowel Skeletor als u maakte een opmerking over de USB poort en ik heb dit nog eens van dichtbij bekeken, het zal ongetwijfeld daar aan liggen. Ik zal een foto meesturen van mijn Dell laptop. Ik gebruikte de poort eSata nog al eens om dingen van de ene stick op de andere te zetten. Het symbool van USB staat ook op de poort, dus vandaar dat ik deze ook voor mijn sticks heb gebruikt. Overigens lukte dat kopiëren gewoon en het afspelen van bv. films voor de synchronisatie van de ondertitels ed.
Ook u bedankt dat u mij nog eens er op hebt gewezen. Ik denk dat ik er maar een stickertje voor plak.
Op mijn pc /laptop zit een USB aansluiting waar eSATA bij staat, wat is het verschil met een gewone USB poort.
eSATA is een variant van SATA, het communicatiesysteem dat binnenin de computer wordt gebruikt voor het dataverkeer tussen harde schijven/dvd-players en het geheugen of de processor. De S staat voor serieel, dus data wordt achter elkaar op hoge snelheid door een ader verzonden, in tegenstelling tot de voorganger PATA, waarbij de data tegelijkertijd via meerdere aders werd verstuurd. De e van eSATA staat dan weer voor external. Via deze connector kun je dus externe harde schijven aansluiten op je computer. Toen eSATA in 2004 werd geïntroduceerd, leek het een veelbelovend systeem voor externe opslag, maar het werd in populariteit voorbijgestreefd door usb (met name usb3.0), firewire en later thunderbird. eSATA is iets sneller dan usb3.0, maar het nadeel is dat er geen voedingsspanning door de kabel gaat. Een aangesloten apparaat heeft dus altijd een losse voeding nodig in tegenstelling tot usb en firewire. Later werd een variant ontwikkeld die wel stroom kan leveren. Verder mag de lengte van de gebruikte kabel niet langer zijn dan 2 meter, terwijl dat bij usb en Firewire maximaal 4,5 meter is. Hoewel eSATA in principe net als usb en firewire ‘hot-pluggable’ is, dus aansluiten zonder de computer uit te hoeven zetten, blijkt dat in de praktijk toch vaak niet het geval te zijn. Om kort te gaan, eSATA is niet echt doorgebroken op de consumentenmarkt. Voor servers en andere high-end toepassingen schijnt eSATA wel gebruikt te worden. Ik ben eigenlijk nog nooit een eSATA drive tegengekomen, maar als je goed zoekt, kun je ze wel vinden, soms in de vorm van een docking station met eSata en usb aansluiting, waar je een standaard harde schijf in zet. In tegenstelling tot firewire en usb is eSATA puur voor gegevensoverdracht tussen externe harde schijven en de computer gemaakt. Mogelijk zou je het ook kunnen gebruiken voor een audio-interface, maar voor zover mij bekend heeft niemand dat ooit geprobeerd.
30 minuten geleden zei Peerke59:Meneer Nixon, de stick kwamen allemaal van de Aldi en waren waarschijnlijk allemaal van Medion.
Zowel Skeletor als u maakte een opmerking over de USB poort en ik heb dit nog eens van dichtbij bekeken, het zal ongetwijfeld daar aan liggen. Ik zal een foto meesturen van mijn Dell laptop. Ik gebruikte de poort eSata nog al eens om dingen van de ene stick op de andere te zetten. Het symbool van USB staat ook op de poort, dus vandaar dat ik deze ook voor mijn sticks heb gebruikt. Overigens lukte dat kopiëren gewoon en het afspelen van bv. films voor de synchronisatie van de ondertitels ed.
Ook u bedankt dat u mij nog eens er op hebt gewezen. Ik denk dat ik er maar een stickertje voor plak.
Op mijn pc /laptop zit een USB aansluiting waar eSATA bij staat, wat is het verschil met een gewone USB poort.
eSATA is een variant van SATA, het communicatiesysteem dat binnenin de computer wordt gebruikt voor het dataverkeer tussen harde schijven/dvd-players en het geheugen of de processor. De S staat voor serieel, dus data wordt achter elkaar op hoge snelheid door een ader verzonden, in tegenstelling tot de voorganger PATA, waarbij de data tegelijkertijd via meerdere aders werd verstuurd. De e van eSATA staat dan weer voor external. Via deze connector kun je dus externe harde schijven aansluiten op je computer. Toen eSATA in 2004 werd geïntroduceerd, leek het een veelbelovend systeem voor externe opslag, maar het werd in populariteit voorbijgestreefd door usb (met name usb3.0), firewire en later thunderbird. eSATA is iets sneller dan usb3.0, maar het nadeel is dat er geen voedingsspanning door de kabel gaat. Een aangesloten apparaat heeft dus altijd een losse voeding nodig in tegenstelling tot usb en firewire. Later werd een variant ontwikkeld die wel stroom kan leveren. Verder mag de lengte van de gebruikte kabel niet langer zijn dan 2 meter, terwijl dat bij usb en Firewire maximaal 4,5 meter is. Hoewel eSATA in principe net als usb en firewire ‘hot-pluggable’ is, dus aansluiten zonder de computer uit te hoeven zetten, blijkt dat in de praktijk toch vaak niet het geval te zijn. Om kort te gaan, eSATA is niet echt doorgebroken op de consumentenmarkt. Voor servers en andere high-end toepassingen schijnt eSATA wel gebruikt te worden. Ik ben eigenlijk nog nooit een eSATA drive tegengekomen, maar als je goed zoekt, kun je ze wel vinden, soms in de vorm van een docking station met eSata en usb aansluiting, waar je een standaard harde schijf in zet. In tegenstelling tot firewire en usb is eSATA puur voor gegevensoverdracht tussen externe harde schijven en de computer gemaakt. Mogelijk zou je het ook kunnen gebruiken voor een audio-interface, maar voor zover mij bekend heeft niemand dat ooit geprobeerd.
Citaat van zorro 1970 op 25 augustus 2022, 10:18heb ook kapotte usb sticks gehad, zeker de deze van kangourou heb ik soms een kapotte, weet ook niet waar het aan ligt, maar ben wel alles kwijt wat er op stond, geprobeerd in mijn vrouw haar laptop, ook niet, bij mij over gebuur ook niets, ja, niets aan te doen zeker ????
heb ook kapotte usb sticks gehad, zeker de deze van kangourou heb ik soms een kapotte, weet ook niet waar het aan ligt, maar ben wel alles kwijt wat er op stond, geprobeerd in mijn vrouw haar laptop, ook niet, bij mij over gebuur ook niets, ja, niets aan te doen zeker ????
Citaat van SirNixon op 26 augustus 2022, 07:48Op 24-8-2022 om 18:19 zei Peerke59:Meneer Nixon, de stick kwamen allemaal van de Aldi en waren waarschijnlijk allemaal van Medion.
Ik wist niet eens dat een een USB in een eSata aansluiting paste en werkte...
Maar ongetwijfeld zal dit zorgen voor de problemen.. Wellicht dat contactpunten net iets anders liggen dan bij een gewone USB wat kan zorgen voor een beschadiging/kortsluiting/corrupt.. Die eSata aansluiting zou ik idd maar een plakkertje overheen doen om in de toekomst dit soort problemen te voorkomen. Ben nog wel benieuwd of over een paar maanden blijkt dat dit inderdaad het probleem was!
Op 24-8-2022 om 18:19 zei Peerke59:Meneer Nixon, de stick kwamen allemaal van de Aldi en waren waarschijnlijk allemaal van Medion.
Ik wist niet eens dat een een USB in een eSata aansluiting paste en werkte... Maar ongetwijfeld zal dit zorgen voor de problemen.. Wellicht dat contactpunten net iets anders liggen dan bij een gewone USB wat kan zorgen voor een beschadiging/kortsluiting/corrupt.. Die eSata aansluiting zou ik idd maar een plakkertje overheen doen om in de toekomst dit soort problemen te voorkomen. Ben nog wel benieuwd of over een paar maanden blijkt dat dit inderdaad het probleem was!
Citaat van SirNixon op 26 augustus 2022, 07:5321 uur geleden zei zorro 1970:heb ook kapotte usb sticks gehad, zeker de deze van kangourou heb ik soms een kapotte, weet ook niet waar het aan ligt, maar ben wel alles kwijt wat er op stond, geprobeerd in mijn vrouw haar laptop, ook niet, bij mij over gebuur ook niets, ja, niets aan te doen zeker ????
Ik denk dat Kangourou een merk van een USB is? Ik ken ze persoonlijk niet en dus geen ervaring met dit merk. Maar ook jij zou eens kunnen proberen met Easeus partition master icm met Data Recovery om te kijken of ie daar nog zichtbaar is. Wellicht kun je er dan een image van maken die je alsnog kan openen/restoren om de data er nog af te krijgen.
edit: typo
21 uur geleden zei zorro 1970:heb ook kapotte usb sticks gehad, zeker de deze van kangourou heb ik soms een kapotte, weet ook niet waar het aan ligt, maar ben wel alles kwijt wat er op stond, geprobeerd in mijn vrouw haar laptop, ook niet, bij mij over gebuur ook niets, ja, niets aan te doen zeker ????
Ik denk dat Kangourou een merk van een USB is? Ik ken ze persoonlijk niet en dus geen ervaring met dit merk. Maar ook jij zou eens kunnen proberen met Easeus partition master icm met Data Recovery om te kijken of ie daar nog zichtbaar is. Wellicht kun je er dan een image van maken die je alsnog kan openen/restoren om de data er nog af te krijgen.
Citaat van zorro 1970 op 26 augustus 2022, 08:4046 minuten geleden zei SirNixon:Ik denk dat Kangourou een merk van een USB is? Ik ken ze persoonlijk niet en dus geen ervaring met dit merk. Maar ook jij zou eens kunnen proberen met Easeus partition master icm met Data Recovery om te kijken of ie daar nog zichtbaar is. Wellicht kun je er dan een image van maken die je alsnog kan openen/restoren om de data er nog af te krijgen.
Ok,Alvast Vriendelijk Bedankt !!!!!
46 minuten geleden zei SirNixon:Ik denk dat Kangourou een merk van een USB is? Ik ken ze persoonlijk niet en dus geen ervaring met dit merk. Maar ook jij zou eens kunnen proberen met Easeus partition master icm met Data Recovery om te kijken of ie daar nog zichtbaar is. Wellicht kun je er dan een image van maken die je alsnog kan openen/restoren om de data er nog af te krijgen.
Ok,Alvast Vriendelijk Bedankt !!!!!