Spotnet snelheid langszaam via payserver
Citaat van Patrickj op 28 oktober 2015, 11:39Ik ben gisteren weer begonnen met downloaden via spotnet. Ik heb een pro-abo bij XsNews(tot 20mbit). Vooralsnog komt mijn download snelheid niet boven de 1,5mb uit. Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik ben gisteren weer begonnen met downloaden via spotnet. Ik heb een pro-abo bij XsNews(tot 20mbit). Vooralsnog komt mijn download snelheid niet boven de 1,5mb uit. Iemand enig idee hoe dit kan?
Citaat van reneetje1969 op 28 oktober 2015, 20:22Heb je bij de provider instellingen het aantal verbindingen wel hoog genoeg ingesteld staan? Volgens je abonnement kan je daar 8 verbindingen instellen.
Heb je bij de provider instellingen het aantal verbindingen wel hoog genoeg ingesteld staan? Volgens je abonnement kan je daar 8 verbindingen instellen.
Citaat van Duken op 29 oktober 2015, 16:17Je kan ook nog proberen om SSL te activeren. Het kan zijn dat je provider je snelheid "knijpt". Via SSL kan je dit omzeilen.
Je kan ook nog proberen om SSL te activeren. Het kan zijn dat je provider je snelheid "knijpt". Via SSL kan je dit omzeilen.
Citaat van Patrickj op 29 oktober 2015, 17:12Ja hij staat wel op 8 , maar hangt qua snelheid tussen de 300 kb en max 1,5mb.. @ duken Hoe activeer ik dat? Want dit is een beetje zonde als je een payserver hebt voor 20mb
Ja hij staat wel op 8 , maar hangt qua snelheid tussen de 300 kb en max 1,5mb.. @ duken Hoe activeer ik dat? Want dit is een beetje zonde als je een payserver hebt voor 20mb
Citaat van DukeNPDA op 29 oktober 2015, 17:54Jou payserver kan vast met SSL werken. Zet deze optie eens aan, dan kan je provider je snelheid niet knijpen.
Je kunt dit activeren in je provider setting binnen spotnet. Daar kan je bij port SSL selecteren.
Wat is en hoe werkt SSL als men download via nieuwsgroepen?
SSL staat voor Secure Sockets Layer en is een codeer (versleutel) protocol. Bij de meeste Usenet providers kunt u gebruik maken van SSL, mits de gebruikte usenet client ook SSL ondersteund, voorbeelden hiervan zijn: Newsleecher, Grabit, Newsbin Pro, Sabnzbd en Hellanzb. Wel gebruikt SSL een andere poort, namelijk 563 idpv de standaard 119.
Voordelen SSL: SSL kan de downloadsnelheid verhogen als uw internet provider het usenet verkeer knijpt. Verder zorgt SSL voor een stukje meer veiligheid. Alles wat u download is versleuteld, niemand kan zien wat er tussen uw internet verbinding en de newsservers gebeurd.
Nadelen SSL: SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft kan het zijn dat de downloadsnelheid bij gebruik van SSL juist lager uitvalt, omdat je computer het decrypten van de berichten niet bijhoud. Hoe sneller de internet verbinding is, hoe sneller de downloadsnelheid en hoe sneller er gedecrypt moet worden.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Jou payserver kan vast met SSL werken. Zet deze optie eens aan, dan kan je provider je snelheid niet knijpen.
Je kunt dit activeren in je provider setting binnen spotnet. Daar kan je bij port SSL selecteren.
Wat is en hoe werkt SSL als men download via nieuwsgroepen?
SSL staat voor Secure Sockets Layer en is een codeer (versleutel) protocol. Bij de meeste Usenet providers kunt u gebruik maken van SSL, mits de gebruikte usenet client ook SSL ondersteund, voorbeelden hiervan zijn: Newsleecher, Grabit, Newsbin Pro, Sabnzbd en Hellanzb. Wel gebruikt SSL een andere poort, namelijk 563 idpv de standaard 119.
Voordelen SSL: SSL kan de downloadsnelheid verhogen als uw internet provider het usenet verkeer knijpt. Verder zorgt SSL voor een stukje meer veiligheid. Alles wat u download is versleuteld, niemand kan zien wat er tussen uw internet verbinding en de newsservers gebeurd.
Nadelen SSL: SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft kan het zijn dat de downloadsnelheid bij gebruik van SSL juist lager uitvalt, omdat je computer het decrypten van de berichten niet bijhoud. Hoe sneller de internet verbinding is, hoe sneller de downloadsnelheid en hoe sneller er gedecrypt moet worden.
Citaat van Patrickj op 29 oktober 2015, 18:02Dus ipv poort 119 moet ik hem op 563 zetten, dat is eigenlijk alles? Of moet ik ook nog ergens op mn laptop die poort openzetten? Mijn payserver is trouwens xsnews.
Dus ipv poort 119 moet ik hem op 563 zetten, dat is eigenlijk alles? Of moet ik ook nog ergens op mn laptop die poort openzetten? Mijn payserver is trouwens xsnews.
Citaat van Duken op 29 oktober 2015, 19:36Ja dat klopt, bij het aanpassen van de port ga je downloaden via SSL. Gaat het dan wel snel;?
Ja dat klopt, bij het aanpassen van de port ga je downloaden via SSL. Gaat het dan wel snel;?
Citaat van Patrickj op 29 oktober 2015, 20:592,2 mb max. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat het op een laptop is die ik op zolder heb? Vrij ver van de modem af.
2,2 mb max. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat het op een laptop is die ik op zolder heb? Vrij ver van de modem af.
Citaat van reneetje1969 op 29 oktober 2015, 21:58Even voor de goede orde. Die 20Mbit (megabit) snelheid is omgerekend 2.5 MB (megabyte). Met die 2.2 MB zit je dus al redelijk op de maximale snelheid van je abonnement.
Even voor de goede orde. Die 20Mbit (megabit) snelheid is omgerekend 2.5 MB (megabyte). Met die 2.2 MB zit je dus al redelijk op de maximale snelheid van je abonnement.
Citaat van DukeNPDA op 30 oktober 2015, 06:12Wat is overigens je maximale snelheid welke je kan halen bij speedtest.net ?
Wat is overigens je maximale snelheid welke je kan halen bij speedtest.net ?