wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Spotnet , PIA VPN en Ziggo

Page 1 of 4Volgende

Hai

ik zit bij Ziggo, maar heb voor gebruik Spotnet en Grabit betaald abonnement bij Tweaknews.

Nu wilde ik Tweaknews opzeggen, PIA (VPN) aanvragen en i.p.v. Tweaknews wil ik dan PIA gebruiken voor zowel Grabit als Spotnet.

Werkt dat eigenijk wel zo?

Ik neem aan dat ik bij gebruik Tweaknews de nieuwsgroepen van Tweaknews benader. Als ik PIA installer, welke nieuwsgroepen gebruik ik dan?

groet Ron

Nee, PIA is een VPN provider. Met PIA kan je anoniem het internet op. En dus ook anoniem downloaden.
Tweaknews is een usenet provider. Als je anoniem wilt downloaden met Grabit en/of Spotnet heb je PIA en een nieuwsserver, zoals Tweaknews nodig.

Ok , dank je. In Tweaknews staat bij mij SSL aan. Ik download alleen met gebruik van Spotnet en Grabit.
PIA is een goeie VPN provider. Wat is een goeie usenet provider (volgens mij zijn er betere dan Tweaknews)? Of is er een goeie die beide in zich heeft, die dus zowel VPS als usenet 'provide'?

Wat is een goeie usenet provider (volgens mij zijn er betere dan Tweaknews)? Of is er een goeie die beide in zich heeft, die dus zowel VPN als usenet 'provide'?

VPN is in mijn ogen echt overbodig wanneer we downloaden via usenet. Het downloaden is namelijk al anoniem. Usenet is een gesloten netwerk, hierdoor is uw IP-adres niet zichtbaar voor anderen. Dit is wel het geval bij torrents, maar dus niet bij usenet.
Tevens zakt de download snelheid met gemak 50% als we nog eens over een VPN gaan. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit of het nou een combinatie is of dat je de VPN ergens anders haalt.

Daar verschillende meningen over ;)

Ik neem het zekere voor het onzekere en download zowel via SSL als met VPN. 

Overigens gaan de download snelheid niet omlaag met gebruik van VPN. Ik haal samen met PIA vpn mijn volledige Download snelheid. ^_^

Er zijn inderdaad talloze usenet en VPN providers. Kijk naar de prijs, retentie, downloadsnelheid en ervaringen van gebruikers. 
Mijn downloadsnelheden met PIA waren hetzelfde als zonder. Een VPN levert niet per se een lagere snelheid op.
Beter zeker dan later sorry.

Op 6-10-2017 om 19:19 zei Duken:

Daar verschillende meningen over ;)

Ik neem het zekere voor het onzekere en download zowel via SSL als met VPN. 

Overigens gaan de download snelheid niet omlaag met gebruik van VPN. Ik haal samen met PIA vpn mijn volledige Download snelheid. ^_^

Afhankelijk van de server locatie, tijdstip van het downloaden, de encryptie kan de snelheid omlaag gaan.
Een test met PIA levert mij overdag 22-23MB op waar ik zonder VPN op 35MB zit. Echter wanneer je in de avond gaat downloaden via PIA zakt de snelheid weg naar een 12MB.
Waar ik voornamelijk op doel is wanneer het piek tijden zijn, dus wanneer de meeste mensen internetten/downloaden. Op dat moment ga je het echt merken.
Maar niet welke VPN provider kan dit leveren indien een server te zwaar belast wordt.

Er zijn een aantal mensen die er geen last van hebben, maar we moeten de gemiddelde gebruiker niet onderschatten. Installeren, aanzetten en klaar.
Helaas is deze doelgroep enorm groot, maar er spelen een hoop factoren mee.

12 a 14 MB is overigens mijn maximale snelheid. ;) Jij hebt een Uber abonnement haha. 

Die ervaring kan ik dus niet delen aangezien mijn download snelheid het niet toelaat. 

Maar 22 MB overdag is een geweldige snelheid voor een VPN provider toch ^_^

47 minuten geleden zei Duken:

12 a 14 MB is overigens mijn maximale snelheid. ;) Jij hebt een Uber abonnement haha. 

Die ervaring kan ik dus niet delen aangezien mijn download snelheid het niet toelaat. 

Maar 22 MB overdag is een geweldige snelheid voor een VPN provider toch ^_^

22MB overdag is zeker prima. Als de snelheid inderdaad al niet zo hoog is zul je niet veel merken gok ik.
Maar het is wel een punt waar mensen moeite mee hebben en gaan klagen daardoor.

@Meh Meh welke snelheid heb jij als ik vragen mag?

Page 1 of 4Volgende