wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Spotnet etc Buitenlandse nieuwsgroepen?

VorigePage 2 of 2

Je hebt van die index sites.

Google maar eens op "english usenet community".

Veel succes verder!

Ga ik ook eens proberen! Bedankt!

Ga ik ook eens proberen! Bedankt!

Graag gedaan, ik was een tijdje geleden ook opzoek naar dit soort sites

Verstuurd van mijn HUAWEI MediaPad met Tapatalk

Ik vind het aanbod ook soms matig met torrents heb je veel meer keuze. Ik kijk graag oude films en dan staat niet alles erop. 

Vind het een goede vraag hoe we buitenlandse spots kunnen vinden. En dat repareren is ook maar lastig steeds.

Graag meer hierover !!!

Spotnet kennen ze alleen in Nederland en België. Misschien hier en daar een enkeling die Spotnet in de Engelse taal heeft staan.
Ik denk persoonlijk dat wanneer meer buitenlandse mensen Spotnet zullen gaan gebruiken, zij ook spots zullen plaatsen op Spotnet. Alleen op deze manier zal het aanbod op Spotnet groter worden.
Helaas kan je bij de setup van Spotnet niet direct kiezen in welke taal het programma moet starten. Standaard is dit gewoon Nederlands, en je zult meerdere handelingen moeten doen om Spotnet in Engels te zetten.

Het usenet wordt voornamelijk gebruikt in Nederland, België en Duitsland. In andere landen wordt er meer gebruik gemaakt van torrrents en filesharing via cloud servers. Rechtstreeks op het usenet zoeken via bijvoorbeeld Nzbindex of Binsearch is vaak lastig omdat bestandsnamen meestal niet herkenbaar zijn. En is de post herkenbaar aan de naam dan is het vaak oppassen geblazen want dat zijn meestal fake posten waardoor je een virus oploopt. Om de juiste referentie/nzb naar een post op het usenet te kunnen vinden zal je daarom moeten zoeken op sites en fora waar de posts aangemeld (gepost of gespot) worden. In Nederland heb je diverse zogenaamde nzb fora maar ook Spotnet is eigenlijk zo'n forum. In Duitsland zijn er ook diverse nzb fora te vinden op het net. Maar Engelse of Amerikaanse fora ben ik nog niet of nauwelijks tegengekomen. Oude films zijn altijd lastig om die te vinden. Dit om de simpele reden dat die films origineel niet digitaal uitgebracht zijn. Pas nadat fiims ook digitaal op dvd verschenen was het eenvoudiger geworden om ze te kopieren en te verspreiden op het net. Voor oude films ben je nu afhankelijk van iemand die de moeite wil nemen zijn originele videoband om te zetten naar digitaal beeld en hem vervolgens via torrents of usenet aan te bieden. Dat maakt de spoeling aardig dun.

Met de komst van programma's zoals Spotnet is het downloaden van het usenet een stuk makkelijker geworden echter weten een hoop gebruikers van Spotnet niet meer welke techniek er achter zit. Het repareren is namelijk vrij eenvoudig. Zorg ervoor dat je alle Par en Par2 bestanden behorende bij een post ook downloadt, open het Par bestand met bijvoorbeeld het programmaatje Quickpar en de post wordt gecontroleerd op zijn volledigheid. Mocht hij beschadigd zijn dan worden de Par2 bestanden gebruikt om de boel te repareren. Vaak is het dan handig om de juiste referentie van de post te achterhalen en deze handmatig te zoeken op een indexeringsite zoals Nzbindex of Binsearch. Downloadt alle rar, par en par2 bestanden met een newsreader. Dan heb je alles compleet.

Wat een mooi stuk tekst @reneetje1969 heel duidelijk en informatief! Dank!

Graag gedaan hoor Duken. :)  Oude films blijven altijd lastig te vinden. En je zal het toch voornamelijk op de Nederlandse fora moeten zoeken aangezien alleen daar de Nederlandse subs erbij zitten

VorigePage 2 of 2