Spotnet etc Buitenlandse nieuwsgroepen?
Citaat van William op 22 maart 2012, 16:32Weet iemand of er over de grens ook zoiets als FTD/Spotnet/Spotplanet bestaat om via nieuwsgroepen te downloaden?
Het voordeel van dergelijke programma's is namelijk dat de kans dat je weet wat je aan het downloaden bent groter is (kwaliteit, etc.), itt nzb zoekmachines. Om het aanbod wat breder te hebben, maar ook omdat ik het mezelf afvraag, is dus mijn vraag of iemand weet of zoiets ook buiten NL bestaat?
Weet iemand of er over de grens ook zoiets als FTD/Spotnet/Spotplanet bestaat om via nieuwsgroepen te downloaden?
Het voordeel van dergelijke programma's is namelijk dat de kans dat je weet wat je aan het downloaden bent groter is (kwaliteit, etc.), itt nzb zoekmachines. Om het aanbod wat breder te hebben, maar ook omdat ik het mezelf afvraag, is dus mijn vraag of iemand weet of zoiets ook buiten NL bestaat?
Citaat van Robin op 22 maart 2012, 19:25Ik snap je niet precies. "Het voordeel van dergelijke programma's is namelijk dat de kans dat je weet wat je aan het downloaden bent groter is (kwaliteit,etc.). Dit staat bij FTD en spotplanet toch netjes aangegeven om wat voor soort release het gaat (kwaliteit). Wat aanbod betreft denk ik dat het weinig verschil maakt omdat spots uit Amerika eo. direct door spot teams worden vertaald en vervolgens naar bovengenoemde spotprogramma's gedownload.
Ik snap wat je zegt en wil, maar in mijn ogen is het niet nodig.
Ik snap je niet precies. "Het voordeel van dergelijke programma's is namelijk dat de kans dat je weet wat je aan het downloaden bent groter is (kwaliteit,etc.). Dit staat bij FTD en spotplanet toch netjes aangegeven om wat voor soort release het gaat (kwaliteit). Wat aanbod betreft denk ik dat het weinig verschil maakt omdat spots uit Amerika eo. direct door spot teams worden vertaald en vervolgens naar bovengenoemde spotprogramma's gedownload.
Ik snap wat je zegt en wil, maar in mijn ogen is het niet nodig.
Citaat van William op 25 maart 2012, 17:18Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. In het buitenland is het aanbod toch echt wel anders dan in Nederland zou ik me zo kunnen voorstellen. En visa versa geldt natuurlijk hetzelfde. Neem bijvoorbeeld buitenlandse muziek of films.
Ik vraag me dus af of er een soort van Duitse of Engelse Spotnet of FTD bestaat, juist omdat deze programma's zo prettig zijn! En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of zoiets überhaupt over de grens ook bestaat. Ik vermoed van wel hoor, maar ach.
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. In het buitenland is het aanbod toch echt wel anders dan in Nederland zou ik me zo kunnen voorstellen. En visa versa geldt natuurlijk hetzelfde. Neem bijvoorbeeld buitenlandse muziek of films.
Ik vraag me dus af of er een soort van Duitse of Engelse Spotnet of FTD bestaat, juist omdat deze programma's zo prettig zijn! En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of zoiets überhaupt over de grens ook bestaat. Ik vermoed van wel hoor, maar ach.
Citaat van Duken op 25 maart 2012, 19:55Nou best een goede vraag. Zelf heb ik er nooit naar gekeken, als het lastig word schakel ik naar utorrent i.c.m. thepiratebay. Toch ben ik ook wel benieuwd of er een buitenlandse FTD bestaat... maar heb er nog nooit van gehoord?! Wie oo wie?
Nou best een goede vraag. Zelf heb ik er nooit naar gekeken, als het lastig word schakel ik naar utorrent i.c.m. thepiratebay. Toch ben ik ook wel benieuwd of er een buitenlandse FTD bestaat... maar heb er nog nooit van gehoord?! Wie oo wie?
Citaat van Releases op 26 maart 2012, 15:55Wat je natuurlijk kan doen is een Amerikaanse news server nemen en deze vervolgens instellen op Spotnet, weet niet of dit zal werken. Daarom is handmatig nzb opzoeken vaak zo gepiept en die dan inladen in newsleecher of grabit.
Wat je natuurlijk kan doen is een Amerikaanse news server nemen en deze vervolgens instellen op Spotnet, weet niet of dit zal werken. Daarom is handmatig nzb opzoeken vaak zo gepiept en die dan inladen in newsleecher of grabit.
Citaat van William op 1 april 2012, 13:32Handmatig nzb opzoeken in databases zoals yabsearch kan natuurlijk altijd, maar mis toch de achtergrondinformatie en reacties op de posts. Ik weet dat downloaden in principe nooit 100% veilig is, maar dankzij spotnet kun je het risico op het binnenhalen van verdachte downloads wel tot een minimum beperken. Zo volg ik bij spotnet alleen bepaalde personen waarvan ik weet dat ze goede kwalilteit plaatsen. Bij het hengelen in nzb zoekmachines blijft het toch vaak de vraag wat je binnenhaalt en wat de kwaliteit is.
Zelf heb ik al gezocht, maar niks gevonden. Ik vind het overigens ook wel moeilijk om te zoeken naar een buitenlandse spotnet, want hoe omschrijf je in het engels of duits dergelijke handige programma's???
Handmatig nzb opzoeken in databases zoals yabsearch kan natuurlijk altijd, maar mis toch de achtergrondinformatie en reacties op de posts. Ik weet dat downloaden in principe nooit 100% veilig is, maar dankzij spotnet kun je het risico op het binnenhalen van verdachte downloads wel tot een minimum beperken. Zo volg ik bij spotnet alleen bepaalde personen waarvan ik weet dat ze goede kwalilteit plaatsen. Bij het hengelen in nzb zoekmachines blijft het toch vaak de vraag wat je binnenhaalt en wat de kwaliteit is.
Zelf heb ik al gezocht, maar niks gevonden. Ik vind het overigens ook wel moeilijk om te zoeken naar een buitenlandse spotnet, want hoe omschrijf je in het engels of duits dergelijke handige programma's???
Citaat van Duken op 1 april 2012, 18:52Dat komt neer op usenet, je kan dus zoeken naar usenet forums of usenet foras. Wellicht dat je daar iets mee kan?
Dat komt neer op usenet, je kan dus zoeken naar usenet forums of usenet foras. Wellicht dat je daar iets mee kan?
Citaat van William op 2 april 2012, 10:38Thanx! Zet ik mijn zoektocht gewoon verder, wie weet... Mocht ik iets vinden dan laat ik het natuurlijk weten!
EDIT: usenet is toch gewoon een betaalde newsserver? Ik zoek een buitenlands equivalent van spotnet. Hoe zou ik dat kunnen noemen? Nederland kan toch niet het enige land zijn wat zoiets als spotnet heeft?
Thanx! Zet ik mijn zoektocht gewoon verder, wie weet... Mocht ik iets vinden dan laat ik het natuurlijk weten!
EDIT: usenet is toch gewoon een betaalde newsserver? Ik zoek een buitenlands equivalent van spotnet. Hoe zou ik dat kunnen noemen? Nederland kan toch niet het enige land zijn wat zoiets als spotnet heeft?
Citaat van William op 5 april 2012, 08:32Ik heb er één gevonden: http://filesharingtalk.com/
Ik heb er één gevonden: http://filesharingtalk.com/