PIA internet erg traag
Citaat van ShadowMaster op 27 augustus 2018, 21:43Sinds ongeveer 1 week heb ik als ik pia aan heb trage internet, ik dacht eerst dat het kwam omdat ik bijna weer moest betalen, maar nog steeds heb ik regelmatig als ik pia aanzet traag internet.
Weet iemand hoe dit kan ?
Als ik pia uit zet en dus geen VPN aan heb dan is mijn internet gewoon zoals altijd (snel)
Sinds ongeveer 1 week heb ik als ik pia aan heb trage internet, ik dacht eerst dat het kwam omdat ik bijna weer moest betalen, maar nog steeds heb ik regelmatig als ik pia aanzet traag internet.
Weet iemand hoe dit kan ?
Als ik pia uit zet en dus geen VPN aan heb dan is mijn internet gewoon zoals altijd (snel)
Citaat van Duken op 28 augustus 2018, 05:20Met welke server ben je verbonden? Automatisch een willekeurige of met die van Nederland. En welke snelheid haal je als PIA aan staat op speedtest.net.
Moeten we kunnen oplossen toch
Met welke server ben je verbonden? Automatisch een willekeurige of met die van Nederland. En welke snelheid haal je als PIA aan staat op speedtest.net.
Moeten we kunnen oplossen toch
Citaat van ShadowMaster op 28 augustus 2018, 09:38@Duken op automatische staat die bij mij
heel soms zet ik het uit en doe ik een nederlandse server en dan is die vaak een tijdje wel snel , zoals nu is het op dit moment wel snel vindt ik
7 pingsdonwload snelheid bijna 20 mbupload nu ook 20 mbik zal het vanavond nog eens doen als het weer zo langzaam is , nu op dit moment vindt ik het wat ik anders heb snel of is dit niet snel voor pia ?
@Duken op automatische staat die bij mij
heel soms zet ik het uit en doe ik een nederlandse server en dan is die vaak een tijdje wel snel , zoals nu is het op dit moment wel snel vindt ik
Citaat van Duken op 28 augustus 2018, 21:35Welke snelheid haal je dan zonder Pia op speedtest? Maar je zou ook nog kunnen kijken naar een van de geavanceerde opties in Pia zelf. (Kan je aanpassen voordat je verbind. ) Het Anti reclame ding maakt het browsen bij mij sneller. Iets van Pia Mace.
Maar nu is het dus weer ok?
Welke snelheid haal je dan zonder Pia op speedtest? Maar je zou ook nog kunnen kijken naar een van de geavanceerde opties in Pia zelf. (Kan je aanpassen voordat je verbind. ) Het Anti reclame ding maakt het browsen bij mij sneller. Iets van Pia Mace.
Maar nu is het dus weer ok?
Citaat van Duken op 28 augustus 2018, 21:35Het is inderdaad Pia Mace
https://www.privateinternetaccess.com/helpdesk/kb/articles/what-is-mace
Zet die eens aan
Het is inderdaad Pia Mace
https://www.privateinternetaccess.com/helpdesk/kb/articles/what-is-mace
Zet die eens aan
Citaat van William op 29 augustus 2018, 05:50Een kennis stuurde gisteren een mail met hetzelfde probleem. Geen idee hoelang ze er al last van heeft. Dit weekend ga ik er even heen om de instellingen van PIA na te lopen.
De tip van Duken zal ik ook proberen.
Een kennis stuurde gisteren een mail met hetzelfde probleem. Geen idee hoelang ze er al last van heeft. Dit weekend ga ik er even heen om de instellingen van PIA na te lopen.
De tip van Duken zal ik ook proberen.
Citaat van ShadowMaster op 29 augustus 2018, 15:31het blijkt ook aan mijn eigen internet verbinding te liggen, gisteren heb ik een hele tijd zonder vpn gewerkt
en toen was mijn verbinding ook slecht dus met mijn provider gechat en die komen vandaag nog langs.
Ze kon zien dat er inderdaad meerder verbrekingen waren tussen het internet ofzoik hield zonder vpn namelijk ook maar 12,3 mpbs met uploaden en met downloaden bijna 20 mbps
Dus ik ben benieuwd wat er zo uit komt.
Ik heb nog wel vermeld dat ik af en toe een vpn gebruik maar dat mocht geen probleem wezen met mijn internetprobleem.
het blijkt ook aan mijn eigen internet verbinding te liggen, gisteren heb ik een hele tijd zonder vpn gewerkt
en toen was mijn verbinding ook slecht dus met mijn provider gechat en die komen vandaag nog langs.
Ze kon zien dat er inderdaad meerder verbrekingen waren tussen het internet ofzo
ik hield zonder vpn namelijk ook maar 12,3 mpbs met uploaden en met downloaden bijna 20 mbps
Dus ik ben benieuwd wat er zo uit komt.
Ik heb nog wel vermeld dat ik af en toe een vpn gebruik maar dat mocht geen probleem wezen met mijn internetprobleem.
Citaat van ShadowMaster op 29 augustus 2018, 17:44De modem is helemaal vervangen
echter nadat de monteur weg was vond ik dat internet nog niet optimaal werkt , duurt soms nog best lang voordat ik een site bereik
Vpn daarin tegen is wel stukke sneller geworden
maar toch blijf ik een snelheid halen van 20 mpbs als uploadt en downloadt soms zelfs lager
ik wacht even tot maandag is het dan nog zo ga ik maar weer bij mijn provider klagen want ik betaal namelijk ook per maan 7,50 voor snel internet.
ik heb de vpn instellingen zoals duken zei nu zo veranderd, misschien heeft dat daar aan gelegen bij vpn.
dus we wachten maar af, internet is wel sneller dan dat het was dat is op dit moment een + punt maar nog niet altijd
De modem is helemaal vervangen
echter nadat de monteur weg was vond ik dat internet nog niet optimaal werkt , duurt soms nog best lang voordat ik een site bereik
Vpn daarin tegen is wel stukke sneller geworden
maar toch blijf ik een snelheid halen van 20 mpbs als uploadt en downloadt soms zelfs lager
ik wacht even tot maandag is het dan nog zo ga ik maar weer bij mijn provider klagen want ik betaal namelijk ook per maan 7,50 voor snel internet.
ik heb de vpn instellingen zoals duken zei nu zo veranderd, misschien heeft dat daar aan gelegen bij vpn.
dus we wachten maar af, internet is wel sneller dan dat het was dat is op dit moment een + punt maar nog niet altijd
Citaat van William op 29 augustus 2018, 18:17Och, een brak modem. Dat had ik ook wel eens. Wat haalde je eerst voor snelheden? En was dit bedraad of via wifi?
Als ik een speedtest doe, dan haal ik bedraad met VPN de snelheid (400/40Mbit/s) van mijn abonnement. Maar via Wifi (uiteraard) niet.
Och, een brak modem. Dat had ik ook wel eens. Wat haalde je eerst voor snelheden? En was dit bedraad of via wifi?
Als ik een speedtest doe, dan haal ik bedraad met VPN de snelheid (400/40Mbit/s) van mijn abonnement. Maar via Wifi (uiteraard) niet.
Citaat van ShadowMaster op 29 augustus 2018, 18:47ik haalde eerst snelheden van meer dan 50 mb
ik heb wifi, maar wel met een usb stick van technicolor voor het internet dus ook deels bedraad wel glasvezelik haal nu dus maar 20 mbps met vpn en ook zonder vpn
ik haalde eerst snelheden van meer dan 50 mb
ik heb wifi, maar wel met een usb stick van technicolor voor het internet dus ook deels bedraad wel glasvezel
ik haal nu dus maar 20 mbps met vpn en ook zonder vpn