do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

OpenVPN op router icm PIA VPN en ddwrt

VorigePage 2 of 3Volgende

Wel netjes dat het je is gelukt @The_Achouffe. Het lijkt mij ook een mooie oplossing. Helaas kan mijn Nest WiFi dat niet aan. Kan je MACE ook activeren vanaf je router? Dat zou helemaal lekker zijn voor al je mobiele apparaten. Geen reclame meer :)

2 uur geleden zei Duken:

Geen reclame meer :)

Daarvoor heb je toch AdGuardHome in je Openwrt router geïnstalleerd om je hele netwerk advertentievrij te houden?

groetjes en een prettig weekend,

Nathalie

1 uur geleden zei nathaliesch:

Daarvoor heb je toch AdGuardHome in je Openwrt router geïnstalleerd om je hele netwerk advertentievrij te houden?

groetjes en een prettig weekend,

Nathalie

ADguardhome kon ik niet :) openwrt spreekt mij toch weer aan.... Maar het gemak van de google. Lastig lastig. 🤭

ik zal het eens proberen om ADGuardHome er op te zetten. Ik heb trouwens een TP-Link Archer AC2600, 1 van de eerste mimo routers, al wel weer een tijdje oud maar hij ondersteunt dus wel OpenWRT, Ik heb het ding al diverse keren geflashed en vastlopers en bricks e.d. gehad maar toch elke keer weer via de site van OpenWRT een oplossing gevonden om hem weer aan de praat te krijgen. Sinds kort het ik een soort mesh netwerk met AP's van TP link de AC1350, 2 binnen en 1 buiten EAP225. Toen dacht ik wat moet ik nog met die AC2600 maar nu komt ie toch nog weer goed van pas.

Ter aanvulling, voor de mensen die het leuk en interessant lijken, als je meer vrijheid wil in je VPN, adblocker en verdere privacy/veiligheid.
Is het ook leuk om dit project te beginnen met een raspberry pi.

"VPN Server with Raspberry Pi"

"Pi Hole on Raspberry Pi"

Ik heb 1x een raspberry Pi 3b & 1x een raspberry pi 4 - 8Gb nu draaien in mijn netwerk (één met een VPN en één met een adblocker) Ik weet dat dit uiteraard niet de vraag beantwoord, maar misschien wel leuk als aanvullen op bovenstaande vraag.

Met vriendelijke groet,
SwitchFreak

Uiteraard is een Raspberry uitermate geschikt voor zulke toepassingen maar als je toch al een apparaat (router) hebt wat ervoor geschikt is, waarom zou je dan nog een apparaat in je netwerk koppelen?

Van mijn 'oude' Netgear R-7800 met Openwrt erop heb ik het interne geheugen uitgebreid met een USB 3.0 stick (32GB) zodat ik voldoende geheugen heb. Deze router heb ik (omdat mijn provider geen bridge modem levert) in een DMZ gezet. In het modem van de provider staat een DDNS for easy access. 

Verder heb ik AdGuardHome geïnstalleerd zodat mijn netwerk vrij blijft van advertenties en om mijn netwerk van buitenaf te kunnen benaderen, staat er een WireGuard server op geïnstalleerd. Een bijkomstig voordeel van AdGuardHome is dat het ook DNS-over-TLS en DNS over HTTPS ondersteund.

Als ik buitenshuis op mijn telefoon de WireGuard verbinding actief heb, dan worden ook op mijn telefoon de advertenties geblokt.

Op mijn apparaten zoals NAS en PC's heb ik idd ook een PIA client geïnstalleerd maar die zet ik aan als daar behoefte voor is. (NAS staat altijd aan)

Voor meer informatie zou ik eens google'n op "AdGuardHome on Openwrt router" en "Wireguard on Openwrt router"

Groetjes

Nathalie

Ik heb AGH op mijn Synology NAS en op bv een Shield met een VPN en split tunneling. Als ik daarna check, werkt AGH niet in de apps waar de VPN in geactiveerd is, want de DNS van de VPN worden gebruikt. Alleen de apps die buiten de VPN gaan werkt AGH. Is hier een oplossing voor dat de apps binnen de VPN wel AGH gebruikt?

22 uur geleden zei nathaliesch:

Uiteraard is een Raspberry uitermate geschikt voor zulke toepassingen maar als je toch al een apparaat (router) hebt wat ervoor geschikt is, waarom zou je dan nog een apparaat in je netwerk koppelen?

Van mijn 'oude' Netgear R-7800 met Openwrt erop heb ik het interne geheugen uitgebreid met een USB 3.0 stick (32GB) zodat ik voldoende geheugen heb. Deze router heb ik (omdat mijn provider geen bridge modem levert) in een DMZ gezet. In het modem van de provider staat een DDNS for easy access. 

Verder heb ik AdGuardHome geïnstalleerd zodat mijn netwerk vrij blijft van advertenties en om mijn netwerk van buitenaf te kunnen benaderen, staat er een WireGuard server op geïnstalleerd. Een bijkomstig voordeel van AdGuardHome is dat het ook DNS-over-TLS en DNS over HTTPS ondersteund.

Als ik buitenshuis op mijn telefoon de WireGuard verbinding actief heb, dan worden ook op mijn telefoon de advertenties geblokt.

Op mijn apparaten zoals NAS en PC's heb ik idd ook een PIA client geïnstalleerd maar die zet ik aan als daar behoefte voor is. (NAS staat altijd aan)

Voor meer informatie zou ik eens google'n op "AdGuardHome on Openwrt router" en "Wireguard on Openwrt router"

Groetjes

Nathalie

Voornaamste reden dat ik dit aangaf was om mensen meerdere opties te geven.

Maar uiteraard als je al een oude router is bezit hebt die het allemaal ondersteund ben je ook klaar. Alleen persoonlijk hou ik ervan om van A tot Z zulke dingen te programmeren en uit te vinden.

Vandaar mijn aanvulling 😉

Oja, helemaal vergeten.

Waar ik woon komt het nog regelmatig voor dat de internetverbinding uitvalt. 

Als ik dan op mijn telefoon de hotspot aanzet en even wat aan de interfaces in de router frommel , is mijn netwerkje weer helemaal in de lucht.

Uiteraard komt dit niet vaak voor maar het komt altijd ongelegen. Ik heb wel een 100GB abbo op mijn foon

groetjes en een fijne zondag,

Nathalie

15 uur geleden zei Glassertje:

Ik heb AGH op mijn Synology NAS en op bv een Shield met een VPN en split tunneling. Als ik daarna check, werkt AGH niet in de apps waar de VPN in geactiveerd is, want de DNS van de VPN worden gebruikt. Alleen de apps die buiten de VPN gaan werkt AGH. Is hier een oplossing voor dat de apps binnen de VPN wel AGH gebruikt?

Dat ligt er maar net aan. Binnen sommige VPN apps kun je je DNS instellingen alsnog laten verwijzen naar je AGH en zal AGH dus je DNS omzetting op zich nemen.

Private-Internet-Access-custom-DNS.jpg.7006fe8768e443a7ba79d396886fbc7a.jpg

Anders zul je op een of andere manier een "DNS Leak" moeten creëren, maar dan naar je eigen AGH, hoe je dat moet doen ligt er maar net aan wat voor client/setup je gebruikt 🧛‍♂️

VorigePage 2 of 3Volgende