do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

NZB server.com en VPN vraag

Page 1 of 3Volgende

vraagje waarom kun je eigenlijk niet op NZB index komen als je een andere ip adres gebruikt (zoals bijvoorbeeld een vpn verbinding of een bepaalde programma om je ip te verbergen)

krijg dan altijd dat de webpagina niet bestaat

met mijn eigen ip adres kan ik er wel gewoon opkomen

Mmmmm welke URL is dat precies? Nzbindex.nl , daar kom ik wel op met Pia VPN

Ik vraag mij ook af welke URL je bedoeld.
Maar het zou kunnen dat een IP adres is geblokkeerd. Sommige VPN gebruikers halen de vreemdste dingen uit, waaronder DDOS aanvallen.
De eigenaar van een website blokkeert het IP adres van een VPN dan. Maar dat gaat niet alleen op voor PIA, het gebeurd bij alle VPN providers.

https://www.nzbserver.com/

de bovenste bedoel ik die kan ik niet met een andere ip adres in komen alleen met mijn eigen, en ik gebruik eigenlijk steeds verschillende ip adressen

Geen enkel probleem. Ik gebruik 2 VPN diensten, het IP adres van mijn mobiele provider, een proxy server, eigen thuis IP, nooit problemen gehad.
Maar ze zijn soms wel eens offline.

okeej, maar ik kan zeg maar nu ook gewoon erop en als ik dan dat programma gebruik om mijn ip adres een andere ip adres te geven, kan ik er ineens niet meer op.

Owwww dus je kan soms nzbserver.com niet benaderen als je op je VPN zit ? Die zal ik even testen met Pia. Volgens mij deed hij het, morgen voor je controllereren.

Maar in kon vroeger de de site niet benaderen met Google databesparing op mijn Android. (Nu kan dat wel weer). Misschien dat het zo een caching probleem is bij je VPN. 

Test op eens een van deze nzbsites

NZB sites / databases

Een lijst met websites welke een database online hebben met veel NZB bestanden. Hier kan je vaak in categorieën zoeken naar je gewenste bestand. Soms bestaat de mogelijkheid om via "API' met je nieuwsreader te communiceren waardoor de NZB file automatisch word geïmporteerd.

59 minuten geleden zei Duken:

Test op eens een van deze nzbsites

NZB sites / databases

Een lijst met websites welke een database online hebben met veel NZB bestanden. Hier kan je vaak in categorieën zoeken naar je gewenste bestand. Soms bestaat de mogelijkheid om via "API' met je nieuwsreader te communiceren waardoor de NZB file automatisch word geïmporteerd.

de bovenste doet het dan nog steeds niet als ik een andere ip heb , de andere 3 wel ;)

Page 1 of 3Volgende