NZB forums: Sorteren op nieuwe content
Citaat van NOFate op 18 augustus 2022, 07:09Op de meeste forums vind ik dus totaal geen instelling of watchlist om te sorteren op nieuwe content
Voeger bv op private releases, was er een pagina waar je de laatste 75 films/series kon zien, dat was super handig
Maar op al die andere forums, zijn steeds de threads gesorteerd op laatste reply, waardoor dus oude content gewoon terug bovenaan komt... zelfs de RSS feeds zijn gesorteerd op laatste reply....
Hoe kan je bv een watchlist aanmaken zodat je 1 pagina hebt van ALLE nieuwe content, maar dan gesorteerd op threadstart en niet op laatste reply?
Op de meeste forums vind ik dus totaal geen instelling of watchlist om te sorteren op nieuwe content
Voeger bv op private releases, was er een pagina waar je de laatste 75 films/series kon zien, dat was super handig
Maar op al die andere forums, zijn steeds de threads gesorteerd op laatste reply, waardoor dus oude content gewoon terug bovenaan komt... zelfs de RSS feeds zijn gesorteerd op laatste reply....
Hoe kan je bv een watchlist aanmaken zodat je 1 pagina hebt van ALLE nieuwe content, maar dan gesorteerd op threadstart en niet op laatste reply?
Citaat van Duken op 18 augustus 2022, 07:10Welke software gebruiken op het forum waar je dit wilt instellen? Op Duken.nl staat hij ook op laatste reply maar als gebruiker kan je een eigen "view" maken en dan sorteren naar wens. M.a.w. Gebruiken ze toevallig ook de software van Invision Community?
Welke software gebruiken op het forum waar je dit wilt instellen? Op Duken.nl staat hij ook op laatste reply maar als gebruiker kan je een eigen "view" maken en dan sorteren naar wens. M.a.w. Gebruiken ze toevallig ook de software van Invision Community?
Citaat van Duken op 18 augustus 2022, 07:16Dat kan je doen via: https://www.duken.nl/forums/discover/?do=create
vervang duken voor jouw url
. Je kan het ook hier proberen, bijvoorbeeld een view te maken met alleen berichten van het nieuws o.i.d.
Dat kan je doen via: https://www.duken.nl/forums/discover/?do=create
vervang duken voor jouw url . Je kan het ook hier proberen, bijvoorbeeld een view te maken met alleen berichten van het nieuws o.i.d.
Citaat van NOFate op 18 augustus 2022, 08:50mja , dan moet je al de members weten, ook niet echt handig
snap niet dat het gewoon niet gaat, zo moeilijk kan dat toch niet zijn
mja , dan moet je al de members weten, ook niet echt handig
snap niet dat het gewoon niet gaat, zo moeilijk kan dat toch niet zijn
Citaat van Demo op 18 augustus 2022, 09:55Het is niet zo vreemd dat je op een website van een NZB Download Community niet dezelfde mogelijkheden hebt om in je voorkeur in te stellen. Dat is helemaal aan de Eigenaar/Scripter wat er zichtbaar wordt gemaakt voor een gewoon lid. WiseGuys draait ook op Invision, maar daar heb je mogelijkheden door boven in de balk te klikken op Activity > Unread Content;
Het is alleen niet vanzelfsprekend dat je die mogelijkheid op elke website hebt dus, maar je moet het sowieso zoeken in je persoonlijke instelling mogelijkheden
![]()
Het is niet zo vreemd dat je op een website van een NZB Download Community niet dezelfde mogelijkheden hebt om in je voorkeur in te stellen. Dat is helemaal aan de Eigenaar/Scripter wat er zichtbaar wordt gemaakt voor een gewoon lid. WiseGuys draait ook op Invision, maar daar heb je mogelijkheden door boven in de balk te klikken op Activity > Unread Content;
Het is alleen niet vanzelfsprekend dat je die mogelijkheid op elke website hebt dus, maar je moet het sowieso zoeken in je persoonlijke instelling mogelijkheden
Citaat van xipher op 18 augustus 2022, 12:345 uur geleden zei NOFate:Op de meeste forums vind ik dus totaal geen instelling of watchlist om te sorteren op nieuwe content
Dit was dus het eerste dat ik ging instellen toen ik nog usenet forums ging bouwen. Zodra er een reply is, deze niet naar boven verplaatsen maar gewoon kijken naar wanneer het topic geplaatst is. Ik herken je irritatie.
5 uur geleden zei NOFate:Op de meeste forums vind ik dus totaal geen instelling of watchlist om te sorteren op nieuwe content
Dit was dus het eerste dat ik ging instellen toen ik nog usenet forums ging bouwen. Zodra er een reply is, deze niet naar boven verplaatsen maar gewoon kijken naar wanneer het topic geplaatst is. Ik herken je irritatie.
Citaat van NOFate op 18 augustus 2022, 12:382 hours ago, Skeletor said:Het is niet zo vreemd dat je op een website van een NZB Download Community niet dezelfde mogelijkheden hebt om in je voorkeur in te stellen. Dat is helemaal aan de Eigenaar/Scripter wat er zichtbaar wordt gemaakt voor een gewoon lid. WiseGuys draait ook op Invision, maar daar heb je mogelijkheden door boven in de balk te klikken op Activity > Unread Content;
![]()
Hoi, nee die "unread content" is ook gesorteerd op laatste reply, in die stream staan dus gewoon ook oude dingen
2 hours ago, Skeletor said:Het is niet zo vreemd dat je op een website van een NZB Download Community niet dezelfde mogelijkheden hebt om in je voorkeur in te stellen. Dat is helemaal aan de Eigenaar/Scripter wat er zichtbaar wordt gemaakt voor een gewoon lid. WiseGuys draait ook op Invision, maar daar heb je mogelijkheden door boven in de balk te klikken op Activity > Unread Content;
![]()
Hoi, nee die "unread content" is ook gesorteerd op laatste reply, in die stream staan dus gewoon ook oude dingen