Niet reageren van Firefox
Citaat van DukeNPDA op 5 augustus 2015, 07:11Wat vreemd, ik kan mij niet voorstellen dat FF niet werkt op Windows 10.
Ik zal ook even voor je gaan zoeken. Moet goed komen.... Hoewel een nieuwe Chrome fan erbij ook geen slecht idee is.
Wat vreemd, ik kan mij niet voorstellen dat FF niet werkt op Windows 10.
Ik zal ook even voor je gaan zoeken. Moet goed komen.... Hoewel een nieuwe Chrome fan erbij ook geen slecht idee is.
Citaat van Trizomu op 5 augustus 2015, 09:51FF heeft in het begin van de upgrade inderdaad gewerkt maar doordat ik problemen had met het werken van Kaspersky Internet Security (Betaalde versie) en die eerst volledig moest verwijderen om daarna de Engelse versie 2016 te installeren (die raar genoeg wel werk en volledig functioneel is) en plots wilde FF niets meer doen. Heb FF verschillende malen verwijdert met Revo en opnieuw geinstalleerd maar niets hielp, ook niet van bepaalde instellingen aanpassen aan Kaspersky Internet Security, Dus was het moment aangebroken om Chrome opnieuw te installeren, omdat Edge niet de add-ons wilde aanvaarden die ik gebruik, en ik moet eerlijk bekennen dat het me wel bevalt. Alles werkt naar behoren, ook de blokkers zoals Ghostery & Ad Block plus en de paswoordmanager LastPass, en afgaande op mijn nog beperkte ervaring met Chrome is me nu reeds duidelijk geworden dat site's toch wel sneller geladen worden dan in FF. Dus voor mij geen FF meer maar Chrome.
FF heeft in het begin van de upgrade inderdaad gewerkt maar doordat ik problemen had met het werken van Kaspersky Internet Security (Betaalde versie) en die eerst volledig moest verwijderen om daarna de Engelse versie 2016 te installeren (die raar genoeg wel werk en volledig functioneel is) en plots wilde FF niets meer doen. Heb FF verschillende malen verwijdert met Revo en opnieuw geinstalleerd maar niets hielp, ook niet van bepaalde instellingen aanpassen aan Kaspersky Internet Security, Dus was het moment aangebroken om Chrome opnieuw te installeren, omdat Edge niet de add-ons wilde aanvaarden die ik gebruik, en ik moet eerlijk bekennen dat het me wel bevalt. Alles werkt naar behoren, ook de blokkers zoals Ghostery & Ad Block plus en de paswoordmanager LastPass, en afgaande op mijn nog beperkte ervaring met Chrome is me nu reeds duidelijk geworden dat site's toch wel sneller geladen worden dan in FF. Dus voor mij geen FF meer maar Chrome.
Citaat van Trizomu op 6 augustus 2015, 12:05Ik ga hier een slotje op doen, omdat de perikelen met FF zijn opgelost door te kiezen voor Chrome (64 bits) onder W 10 en FF te verwijderen van de Desktop. Blijft nog even open tot deze avond voor mensen die toch nog willen antwoorden. Vanaf dan kan het via een persoonlijke PM.
Thx aan iedereen, en vooral aan Duken voor het aanraden van Chrome.
:blij:
Ik ga hier een slotje op doen, omdat de perikelen met FF zijn opgelost door te kiezen voor Chrome (64 bits) onder W 10 en FF te verwijderen van de Desktop. Blijft nog even open tot deze avond voor mensen die toch nog willen antwoorden. Vanaf dan kan het via een persoonlijke PM.
Thx aan iedereen, en vooral aan Duken voor het aanraden van Chrome.
:blij:
Citaat van Trizomu op 16 december 2015, 16:53Update: 16/12/2015
Niet echt een reactie op dit topic (wat wel door mij begonnen is/was) maar omdat het over Firefox gaat had het volgens mij niet echt zin om over de volgende tekst een nieuw topic te beginnen. Ik hoop dan ook dat onze andere moderators me hier in kunnen volgen.
Firefox krijgt 64-bitversie op Windows
Wie Firefox op Windows gebruikt, was tot nu toe genoodzaakt om de 32-bitversie te installeren, ook al werk je op een 64-bitsysteem. Mozilla brengt daar vandaag verandering in met de lancering van de eerste 64-bitversie van Firefox voor Windows.
http://www.zdnet.be/download/174906/firefox-krijgt-64-bitversie-op-windows/ Bron en volledig artikel + de mogelijkheid om deze 64 bits versie van Firefox binnen te halen. Mocht de vermelde link of download mogelijkheid niet werken in het artikel volgt een link naar de rechtstreekse pagina om het te downloaden van Mozilla https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/ tevens is hier ook de mogelijkheid om het te downloaden voor Linux in 64 bits versie, voor de gebruikers van een Mac OS X systeem blijven voorlopig bij het oude.
Note: dit wil nu echt niet zeggen dat ik opnieuw overschakel, ik blijf echt wel bij Chrome 64 bits (dank daarvoor aan Duken).
Update: 16/12/2015
Niet echt een reactie op dit topic (wat wel door mij begonnen is/was) maar omdat het over Firefox gaat had het volgens mij niet echt zin om over de volgende tekst een nieuw topic te beginnen. Ik hoop dan ook dat onze andere moderators me hier in kunnen volgen.
Firefox krijgt 64-bitversie op Windows
Wie Firefox op Windows gebruikt, was tot nu toe genoodzaakt om de 32-bitversie te installeren, ook al werk je op een 64-bitsysteem. Mozilla brengt daar vandaag verandering in met de lancering van de eerste 64-bitversie van Firefox voor Windows.
http://www.zdnet.be/download/174906/firefox-krijgt-64-bitversie-op-windows/ Bron en volledig artikel + de mogelijkheid om deze 64 bits versie van Firefox binnen te halen. Mocht de vermelde link of download mogelijkheid niet werken in het artikel volgt een link naar de rechtstreekse pagina om het te downloaden van Mozilla https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/ tevens is hier ook de mogelijkheid om het te downloaden voor Linux in 64 bits versie, voor de gebruikers van een Mac OS X systeem blijven voorlopig bij het oude.
Note: dit wil nu echt niet zeggen dat ik opnieuw overschakel, ik blijf echt wel bij Chrome 64 bits (dank daarvoor aan Duken).
Citaat van reneetje1969 op 16 december 2015, 18:26Ik ben een trouwe gebruiken van Firefox dus ik ga deze 64 bits versie zeker proberen. Bedankt voor de tip.
Ik ben een trouwe gebruiken van Firefox dus ik ga deze 64 bits versie zeker proberen. Bedankt voor de tip.
Citaat van PeaceFreak op 17 december 2015, 13:52Klinkt goed, ook ik gebruik FF elke dag.
Straks maar eens kijken of hij al "vlekkeloos" werkt op Win 7...
Klinkt goed, ook ik gebruik FF elke dag.
Citaat van Trizomu op 17 december 2015, 15:42Klinkt goed, ook ik gebruik FF elke dag.
Dit zou moeten kunnen, omdat ik bij een kennis deze 64 bits versie op de pc gezet heb waarop W7 draait.
Als gewone update van Firefox zal men deze 64 bits niet verkrijgen, men kan de reeds bestaande versie (32 bits) wel overschrijven/aanpassen naar de 64 bits versie door deze nieuwe versie gewoon te installeren (waarbij alle instellingen gewoon overgenomen worden zoals ook de add-ons en extensies ).
Mocht het echter zijn dat bepaalde add-ons en niet werken zou dit een teken kunnen zijn dat deze door FF geblokkeerd zijn, dit zal ook door FF aangegeven worden, maar dit kan men aanpassen in de instellingen. echter wel op eigen risico! In de gewone instellingen zal men deze mogelijkheid niet kunnen vinden wel door het volgende in de adresbalk in te typen (volgt na eerst een klein stukje uitleg).
Add-on-ondertekening negeren (gevorderde gebruikers): u kunt deze instelling negeren door de voorkeur "xpinstall.signatures.required" te wijzigen naar false in de Configuratie-editor van Firefox (de pagina about:config). Voor wijzigingen die met de configuratie-editor zijn aangebracht is geen ondersteuning beschikbaar, dus gebruik dit op eigen risico.
Het wijzigen gaat als volgt: typ about:config in de locatiebalk(adresbalk) en druk enter - nu zou u een waarschuwing moeten te zien krijgen, lees deze en als u besluit om verder te gaan drukt u op de blauw gemarkeerde tekst - nu komt men in het configuratie bestand alwaar men dan zakt tot men de lijn tegenkomt van xpinstall.signatures.required waarvan u de 4e kolom verander van true naar false door deze te selecteren en er daarna rechts op te klikken en voor omschakelen te kiezen. Opslaan kan men niet maar de veranderen blijft gewoon staan, sluit nu gewoon FF af en restart. De aanpassing is nu gebeurd.
Klinkt goed, ook ik gebruik FF elke dag.
Dit zou moeten kunnen, omdat ik bij een kennis deze 64 bits versie op de pc gezet heb waarop W7 draait.
Als gewone update van Firefox zal men deze 64 bits niet verkrijgen, men kan de reeds bestaande versie (32 bits) wel overschrijven/aanpassen naar de 64 bits versie door deze nieuwe versie gewoon te installeren (waarbij alle instellingen gewoon overgenomen worden zoals ook de add-ons en extensies ).
Mocht het echter zijn dat bepaalde add-ons en niet werken zou dit een teken kunnen zijn dat deze door FF geblokkeerd zijn, dit zal ook door FF aangegeven worden, maar dit kan men aanpassen in de instellingen. echter wel op eigen risico! In de gewone instellingen zal men deze mogelijkheid niet kunnen vinden wel door het volgende in de adresbalk in te typen (volgt na eerst een klein stukje uitleg).
Add-on-ondertekening negeren (gevorderde gebruikers): u kunt deze instelling negeren door de voorkeur "xpinstall.signatures.required" te wijzigen naar false in de Configuratie-editor van Firefox (de pagina about:config). Voor wijzigingen die met de configuratie-editor zijn aangebracht is geen ondersteuning beschikbaar, dus gebruik dit op eigen risico.
Het wijzigen gaat als volgt: typ about:config in de locatiebalk(adresbalk) en druk enter - nu zou u een waarschuwing moeten te zien krijgen, lees deze en als u besluit om verder te gaan drukt u op de blauw gemarkeerde tekst - nu komt men in het configuratie bestand alwaar men dan zakt tot men de lijn tegenkomt van xpinstall.signatures.required waarvan u de 4e kolom verander van true naar false door deze te selecteren en er daarna rechts op te klikken en voor omschakelen te kiezen. Opslaan kan men niet maar de veranderen blijft gewoon staan, sluit nu gewoon FF af en restart. De aanpassing is nu gebeurd.
Citaat van PeaceFreak op 17 december 2015, 17:12Bedankt voor alle uitleg Trizomu.
Als ik tijd heb, vanavond of morgen, ga ik het allemaal eens goed doorlezen en uitproberen.
Gr. Rik
Bedankt voor alle uitleg Trizomu.
Als ik tijd heb, vanavond of morgen, ga ik het allemaal eens goed doorlezen en uitproberen.
Gr. Rik
Citaat van PeaceFreak op 18 december 2015, 20:34Sorry voor de dubbelpost.
Maar ik heb nu al mijn PC's overgezet naar Firefox 64-bits.
Werkt heerlijk, je merkt eigenlijk niets...
Wat zouden de voordelen kunnen zijn, die je wel merkt??
Sorry voor de dubbelpost.
Maar ik heb nu al mijn PC's overgezet naar Firefox 64-bits.
Werkt heerlijk, je merkt eigenlijk niets...
Wat zouden de voordelen kunnen zijn, die je wel merkt??
Citaat van Trizomu op 18 december 2015, 23:00Al is het niet meteen duidelijk, en Mozilla geeft het zelf aan dat er in de werking tussen 32 bits en 64 bits weinig verschil zit, maar FF werkt wel beter samen met 64 bits systemen. Ook is er eigenlijk niets te zien dat het een 64 bits is, het is bv enkel te zien indien men een kijkje neemt in Revo, om het zogezegd te verwijderen, dat men ziet dat het wel degelijk een 64 bits is.
Al is het niet meteen duidelijk, en Mozilla geeft het zelf aan dat er in de werking tussen 32 bits en 64 bits weinig verschil zit, maar FF werkt wel beter samen met 64 bits systemen. Ook is er eigenlijk niets te zien dat het een 64 bits is, het is bv enkel te zien indien men een kijkje neemt in Revo, om het zogezegd te verwijderen, dat men ziet dat het wel degelijk een 64 bits is.