do. mei 15th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Newsleecher Connect on Demand

VorigePage 2 of 2

@IfElse Zolang je niet upload, weet buiten KPN, geen mens dat ik iets download van die newsserver. Zo open en bloot is de verbinding naar een newsserver niet. Ben dus nog steeds benieuwd waarom de KPN newsserver niet veilig zou zijn?  Als KPN er moeite mee heeft, dat ik me lam download, hadden ze de binaries die verwijzen naar dat spul, allang geblokkeerd.

7 uur geleden zei Glassertje:

@IfElse Zolang je niet upload, weet buiten KPN, geen mens dat ik iets download van die newsserver. Zo open en bloot is de verbinding naar een newsserver niet. Ben dus nog steeds benieuwd waarom de KPN newsserver niet veilig zou zijn?  Als KPN er moeite mee heeft, dat ik me lam download, hadden ze de binaries die verwijzen naar dat spul, allang geblokkeerd.

Waarom het niet veilig is wil je graag weten? Daar heb ik een mooie vergelijking voor: zie het als een drugslab naast het politiebureau. Je weet dat het niet mag en dat je heel gemakkelijk gepakt kan worden ;) De politie ziet jou komen en gaan, maar niet meer. Het is wachten tot ze door hebben wat er komt en gaat (in het voorbeeld gaat het om drugs), bijvoorbeeld door onderzoek. 

Echter, zo te horen ben jij niet iemand die anderen ervoor zou waarschuwen dat ze gepakt kunnen worden op het illegaal verkrijgen van content, zoals films & series. In ieder geval zo komt het naar mij over. Mijn reactie was slechts een (slechte, het kon beter) waarschuwing, niets meer. Het feit blijft dat je netwerkverkeer prima onder de loep genomen kan worden met bijbehorend een boete/rechtzaak/schadeverogeding, of wat het gevolg ervan dan ook mag zijn. Better be safe than sorry. Om nog even op je laatste punt terug te komen, ik denk niet dat de prioriteit van KPN (of  überhaupt een ISP) het blokkeren van illegale content op het Usenet is, of het blokkeren van zoveel mogelijk illegale content. In dat laaste geval was het anders heel wat lastiger voor de leek om illegaal content te bekijken/downloaden. 

2 uur geleden zei IfElse:

Waarom het niet veilig is wil je graag weten? Daar heb ik een mooie vergelijking voor: zie het als een drugslab naast het politiebureau. Je weet dat het niet mag en dat je heel gemakkelijk gepakt kan worden ;) De politie ziet jou komen en gaan, maar niet meer. Het is wachten tot ze door hebben wat er komt en gaat (in het voorbeeld gaat het om drugs), bijvoorbeeld door onderzoek. 

Ik val hier bijna van mijn stoel van het lachen. Je vergelijking gaat werkelijk waar nergens over.  Een drugslab vergelijken met een filmpie downloaden. 🤣

Als ze bij KPN of weet ik veel waar aankloppen voor mijn gegevens, zullen ze toch wel eerst bewijs moeten hebben, dat ik en wat ik gedownload heb. En dat is er simpelweg niet, omdat BREIN mijn verbinding niet kan en mag monitoren. Ik neem aan dat je deze club bedoelt?

Begrijp dus nog steeds niet, wat het verschil tussen de newsserver van KPN of een betaalde, als je alleen download?

Mijn reactie was slechts een (slechte, het kon beter) waarschuwing, niets meer

Bij de server van KPN kun je net zo goed als bij een betaalde server SSL aanzetten.  Je schetst met je reactie, dat een betaalde newsserver, veiliger is dan die van KPN. Maar dat is helemaal niet zo.  Risico is hetzelfde. Heb in ieder geval nog geen reactie gezien, die het tegendeel bewijst.

Echter, zo te horen ben jij niet iemand die anderen ervoor zou waarschuwen dat ze gepakt kunnen worden op het illegaal verkrijgen van content, zoals films & series.

Waar mijn moreel kompas ligt, heeft hier niks mee te maken. Ik weet overigs prima tot hoever ik kan gaan, maar ga in ieder geval niemand de stuipen op het lijf  of onkosten jagen, zoals jij wel doet met je reactie.

Ik vind het overigs nu wel vervelend dat het niet meer over het probleem gaat van @Arietta, is het probleem inmiddels opgelost?

Als dit niet het geval is, wat heb je inmiddels allemaal zelf al geprobeerd? En wat zegt je log?

Op het bericht van @IfElse ga ik niet reageren, het slaat helemaal nergens op (sorry, ik kan het weten).

Ik ben het wel eens met @Glassertjedat het hier moet gaan over het probleem van @Arietta en of wij nog ergens kunnen helpen.

Voor de rest gekeken wat er veranderd is bij  Xs4all maar kan daar niet vinden

Heb al van alles ingevuld van xs4all b.v usenet.xs4all.nl

SSL aan en uit gezet helpt ook niet.

Wat moet ik het log zien ?

5 uur geleden zei Arietta:

Voor de rest gekeken wat er veranderd is bij  Xs4all maar kan daar niet vinden

Heb al van alles ingevuld van xs4all b.v usenet.xs4all.nl

SSL aan en uit gezet helpt ook niet.

Wat moet ik het log zien ?

Is je verbinding al overgezet naar KPN? Zo ja, dan moet je denk ik de serveradres van KPN invoeren news.kpn.nl en zet dan ook even SSL aan. 

Hier kun je overigs informatie vinden over de newsserver van xs4all *klik*

Welke versie van newsleecher gebruik je? Als dit versie 8.0 Beta 4 is kun je het log vinden bovenaan onder Refreshing News.

Het is voor elkaar.

Ik moet mijn VPN uitzetten dan loop het gesmeerd .

Nu maar hopen dat KPN mijn niet in de gaten  houd.

Bedankt allemaal voor het mee denken (hulp).

Groetjes Arietta

VorigePage 2 of 2