wo. mei 14th, 2025

Forum

Je dient in te loggen om berichten en onderwerpen te maken.

Newsleecher Connect on Demand

Page 1 of 2Volgende

Geachte lezer,

Hopelijk is er iemand die me kan helpen.

Door omstandigheden een poosje niet in Newsleecher geweest.

Nu krijg ik Newsleecher Connect on Demand.

Hier heb ik de gegevens van xs4all altijd ingevult gehad maar dit is over gegaan naar KPN moet ik dat nu daarvoor in de plaats invullen.

Het gaat nu wel erg lang duren voor ik iets binnen heb.

Wie weet raad.

Alvast bedankt.

Hallo Ariette,

Ik gebruik Newsleecher niet maar misschien kan dit u verder helpen.

Succes.

Als je nu via KPN news download, moet je je VPN uitschakelen want anders komt de data maar per byte binnen. Volgens mij wil KPN eigen ip adressen zien voor deze service.

Ik heb met Sabnzb hetzelfde probleem gehad.

Helaas nog niet het goeie antwoord.

We wachten af.

dank je wel.

1 uur geleden zei Arietta:

Helaas nog niet het goeie antwoord.

We wachten af.

dank je wel.

Ik denk dat je je antwoord hier kunt vinden: Serverinstellingen KPN voor Nieuwsgroepen | KPN Community

Maar om zo films of gekraakte software downloaden is natuurlijk niet heel veilig en volgensmij ook niet snel. (Geen ervaring met snelheid). In dit geval zou ik een goedkoop abonnement afsluiten bij een Usenet provider. Persoonlijk gebruik ik Home - Nederlands - NewsDemon Usenet Newsgroup Access. Ik betaal uit mijn hoofd rond de +/- 15,- per jaar met een kortingscode gevonden op Reddit om onbeperkt te downloaden. Uiteraard maak ik gebruik van een VPN gedurende het downloaden.

4 uur geleden zei IfElse:

Ik denk dat je je antwoord hier kunt vinden: Serverinstellingen KPN voor Nieuwsgroepen | KPN Community

Maar om zo films of gekraakte software downloaden is natuurlijk niet heel veilig en volgensmij ook niet snel. (Geen ervaring met snelheid). In dit geval zou ik een goedkoop abonnement afsluiten bij een Usenet provider. Persoonlijk gebruik ik Home - Nederlands - NewsDemon Usenet Newsgroup Access. Ik betaal uit mijn hoofd rond de +/- 15,- per jaar met een kortingscode gevonden op Reddit om onbeperkt te downloaden. Uiteraard maak ik gebruik van een VPN gedurende het downloaden.

Deel die kortingscode even dan. 😁

Bedankt voor de hulp,helaas ben  ik er nog niet uit.

We zoeken verder.

Op 16-5-2022 om 12:13 zei IfElse:

Waarom zou de KPN newsserver niet veilig zijn? Zolang je er niet naartoe upload met copyright dingen zie ik het probleem niet.

De snelheid van de KPN Newsserver is anders prima hoor. Net even getest voor je, maar een 600Mbit haalt die toch wel. Heeft alleen geloof ik maar 2-3 weken retentie, maar als fill server werkt het al jaren prima. Vaak dingen die al verwijderd zijn, heb ik dan alsnog.

@Arietta Heb je al in het log gekeken? Misschien zijn de bestanden te oud, of is het verwijderd vanwege DMCA. en heb je de KPN newsserver in newsleecher gezet?

Overigs heb ik ook Newsdemon gebruikt, tot ze overgingen naar een andere server. Kon toen bijna niks meer binnen harken. Ben daarna overgestapt op Newshosting Unilimited plan, die van dezelfde server gebruik maakt als waar Newsdemon voorheen ook bij zat en werkt weer als een tierelier. Ook nog eens met een mooie black Friday deal, zolang ik klant blijf.

Op 15-5-2022 om 10:59 zei Arietta:

Nu krijg ik Newsleecher Connect on Demand.

Offline (Connect on Demand) geeft aan dat er een verbinding tot stand is gebracht, maar dat er niks gedownload word. Dit kan komen dat de downloads op pauze staan of dat er geen downloads in staan. Maar er is wel degelijk een verbinding met het usenet platform.

Zoals Glassertje al aangaf, heb jij al eens in de log gekeken van NewsLeecher en mag ik zo vrij zijn om te vragen welke versie van NewsLeecher gebruikt en staat daarbij SSL aan of uit?

Op 16-5-2022 om 16:26 zei SirNixon:

Deel die kortingscode even dan. 😁

Die heb ik niet opgeslagen, maar die vind je vast wel terug met een zoekopdracht op Google / Reddit met de volgende term 'newsdemon coupon' of 'newsdemon discount'. Misschien is de code zelfs al een keer hier op DukeN langsgekomen. 

20 uur geleden zei Glassertje:

Waarom zou de KPN newsserver niet veilig zijn? Zolang je er niet naartoe upload met copyright dingen zie ik het probleem niet.

Ik denk dat je in mijn onderstaande reactie je antwoord kunt vinden ;) Ik denk dat het wel common sense is dat je tegenwoordig niet open en bloot een internet piraat wilt zijn ;) 

Op 16-5-2022 om 12:13 zei IfElse:

Maar om zo films of gekraakte software downloaden is natuurlijk niet heel veilig.

20 uur geleden zei Glassertje:

Overigs heb ik ook Newsdemon gebruikt, tot ze overgingen naar een andere server. Kon toen bijna niks meer binnen harken. Ben daarna overgestapt op Newshosting Unilimited plan, die van dezelfde server gebruik maakt als waar Newsdemon voorheen ook bij zat en werkt weer als een tierelier. Ook nog eens met een mooie black Friday deal, zolang ik klant blijf.

Ik ben niet bekend met Newshosting Unlimited, echter hier geen problemen met Newsdemon. Ben al jaren klant en haal probleemloos oude content binnen. 

Op 17-5-2022 om 10:46 zei Arietta:

Bedankt voor de hulp,helaas ben  ik er nog niet uit.

We zoeken verder.

Jammer dat je er nog niet uit bent, maar zou je dan ook je vraag anders/goed kunnen formuleren? Op deze manier (kan ik in ieder geval) moeilijk met je meedenken. Je vraagstelling is namelijk onduidelijk als het antwoord wat ik je heb gegeven niet je vraag heeft beantwoord. 

Page 1 of 2Volgende