NewsConnection gedupeerde?
Citaat van Usenet.today op 5 juli 2018, 10:02Hoi allemaal,
Hopelijk plaats ik dit bericht op de juiste plek, anders hoor ik graag van de mods wat ik anders moet doen.
De afgelopen week viel het mij op willekeurige fora op dat NewsConnection-klanten nu al een week geen Usenet toegang hebben zonder duidelijke reden waarom (nauwelijks reacties op support en alles is gewoon nog live waardoor ze ook nu nog gedupeerden maken!). Dit is zeer spijtig om te zien omdat het de betrouwbaarheid van Usenet-providers aantast er klanten bij zitten die meerdere maanden vooruit hebben betaald/betalen.
Het leek mij wel een mooi gebaar (en goeie reclame voor Duken?) om hier aan te kondigen deze klanten een steun in de rug te geven. Als ze mij een e-mailtje sturen waarin ze kunnen aantonen dat ze betaald hebben ben ik bereid tot een halfjaar lang gratis Usenet te verschaffen!
Voor details:
https://usenet.today/newsconnection.html
Hoi allemaal,
Hopelijk plaats ik dit bericht op de juiste plek, anders hoor ik graag van de mods wat ik anders moet doen.
De afgelopen week viel het mij op willekeurige fora op dat NewsConnection-klanten nu al een week geen Usenet toegang hebben zonder duidelijke reden waarom (nauwelijks reacties op support en alles is gewoon nog live waardoor ze ook nu nog gedupeerden maken!). Dit is zeer spijtig om te zien omdat het de betrouwbaarheid van Usenet-providers aantast er klanten bij zitten die meerdere maanden vooruit hebben betaald/betalen.
Het leek mij wel een mooi gebaar (en goeie reclame voor Duken?) om hier aan te kondigen deze klanten een steun in de rug te geven. Als ze mij een e-mailtje sturen waarin ze kunnen aantonen dat ze betaald hebben ben ik bereid tot een halfjaar lang gratis Usenet te verschaffen!
Voor details:
https://usenet.today/newsconnection.html
Citaat van Demo op 5 juli 2018, 10:34Wil toch even zeggen dat ik dit zeer netjes vind. Al blijft het natuurlijk vreemd dat op place2home al een tijdje staat dat ze down zijn vanwege onderhoud.
Wil toch even zeggen dat ik dit zeer netjes vind. Al blijft het natuurlijk vreemd dat op place2home al een tijdje staat dat ze down zijn vanwege onderhoud.
Citaat van Cptzeromaniac op 5 juli 2018, 12:081 uur geleden zei Glassertje:Wil toch even zeggen dat ik dit zeer netjes vind. Al blijft het natuurlijk vreemd dat op place2home al een tijdje staat dat ze down zijn vanwege onderhoud.
Daar ben ik het helemaal met je mee eens. Dit zie je zelden dat een andere usenet provider gedupeerden een helpende hand reiken.
Erg netjes en super tof deze liefdadigheids actie
![]()
Denk ook dat ze niet zomaar vanwege "Groot onderhoud" plat zijn.
1 uur geleden zei Glassertje:Wil toch even zeggen dat ik dit zeer netjes vind. Al blijft het natuurlijk vreemd dat op place2home al een tijdje staat dat ze down zijn vanwege onderhoud.
Daar ben ik het helemaal met je mee eens. Dit zie je zelden dat een andere usenet provider gedupeerden een helpende hand reiken.
Erg netjes en super tof deze liefdadigheids actie
Denk ook dat ze niet zomaar vanwege "Groot onderhoud" plat zijn.
Citaat van Meh Meh op 5 juli 2018, 12:22Ja, apart. Ik zie de melding al een aantal dagen staan op place2home.net
Citaat
Info m.b.t Newsconnection
Beste leden, Newsconnection ligt nog steeds plat ivm onderhoud.
Wij van Place2Home kunnen jullie helaas geen info over geven over wanneer het onderhoud klaar is.
Wij van Place2Home moeten jullie en de vragen helaas doorverwijzen naar Newsconnection.
Place2Home is een forum en geen afdeling van Newsconnection dus wij kunnen jullie vragen helaas NIET beantwoorden.
Onze excuses voor het ongemak!!
Mvg,
De volledige crew van Place2Home.
Ja, apart. Ik zie de melding al een aantal dagen staan op place2home.net
Citaat
Info m.b.t Newsconnection
Beste leden, Newsconnection ligt nog steeds plat ivm onderhoud.
Wij van Place2Home kunnen jullie helaas geen info over geven over wanneer het onderhoud klaar is.
Wij van Place2Home moeten jullie en de vragen helaas doorverwijzen naar Newsconnection.
Place2Home is een forum en geen afdeling van Newsconnection dus wij kunnen jullie vragen helaas NIET beantwoorden.
Onze excuses voor het ongemak!!
Mvg,
De volledige crew van Place2Home.
Citaat van Cptzeromaniac op 6 juli 2018, 17:07Ja inderdaad. Lees nu ook veel op p2h dat mensen overstappen en wanneer ze die sponsor reclame verwijderen.
Ze worden er niet erg blij van in iedergeval.
Erg zonde dat wel.Schijnt zo te zijn dat verschillende usenet providers de mensen al aanbiedingen hebben gedaan.
Ja inderdaad. Lees nu ook veel op p2h dat mensen overstappen en wanneer ze die sponsor reclame verwijderen.
Ze worden er niet erg blij van in iedergeval.
Erg zonde dat wel.
Schijnt zo te zijn dat verschillende usenet providers de mensen al aanbiedingen hebben gedaan.
Citaat van xipher op 6 juli 2018, 17:1712 minuten geleden zei Cptzeromaniac:Schijnt zo te zijn dat verschillende usenet providers de mensen al aanbiedingen hebben gedaan.
Klopt, de één geeft je 30% korting op je eerste aankoop en bij de ander moet je eerst een abonnement kopen en vullen ze de rest aan. Bij Usenet.today krijg je gewoon tot maximaal 6 maanden gratis. Je hoeft niet eerst weer te betalen. Plus elke maand dat je klant bent bij Usenet.today krijg je 5 eurocent korting lees ik op hun website. Ik citeer even "Ledenvoordeel, elke maand dat jij blijft 5cent extra korting! (tot 50% korting mogelijk als je blijft plakken elke maand!)". Het wordt dan gewoon goedkoper en goedkoper, duurt trouwens wel even, maar goed.
12 minuten geleden zei Cptzeromaniac:Schijnt zo te zijn dat verschillende usenet providers de mensen al aanbiedingen hebben gedaan.
Klopt, de één geeft je 30% korting op je eerste aankoop en bij de ander moet je eerst een abonnement kopen en vullen ze de rest aan. Bij Usenet.today krijg je gewoon tot maximaal 6 maanden gratis. Je hoeft niet eerst weer te betalen. Plus elke maand dat je klant bent bij Usenet.today krijg je 5 eurocent korting lees ik op hun website. Ik citeer even "Ledenvoordeel, elke maand dat jij blijft 5cent extra korting! (tot 50% korting mogelijk als je blijft plakken elke maand!)". Het wordt dan gewoon goedkoper en goedkoper, duurt trouwens wel even, maar goed.
Citaat van Bachus op 9 juli 2018, 18:27Net even een abootje genomen bij usenet.day
nog nooit zo'n makkelijke en snelle aanmelding gedaan 🙂
Net even een abootje genomen bij usenet.day
nog nooit zo'n makkelijke en snelle aanmelding gedaan 🙂
Citaat van Demo op 10 juli 2018, 14:54Zal dit ermee te maken hebben gehad? https://tweakers.net/nieuws/140781/usenetprovider-hoeft-geen-uitgebreide-klantdata-te-bewaren-voor-stichting-brein.html
Zal dit ermee te maken hebben gehad? https://tweakers.net/nieuws/140781/usenetprovider-hoeft-geen-uitgebreide-klantdata-te-bewaren-voor-stichting-brein.html
Citaat van darkhorse121 op 10 juli 2018, 19:18Usenetprovider Newsconnection moet klantgegevens afstaan aan BREIN
dinsdag 10 juli 2018 - 14:37Het Gerechtshof in Den Bosch heeft vandaag geoordeeld dat usenetprovider Newsconnection de gegevens van zijn klanten moet achterhalen en verstrekken aan BREIN.
Klanten van Newsconnection die zich anoniem registreren om illegaal auteursrechtelijk beschermd materiaal te downloaden, verdienen geen recht op bescherming. Welke maatregelen de tussenpersoon precies neemt, mag zij zelf bepalen, de vorm waarin dat gebeurt kan niet worden voorgeschreven, aldus het Hof in onder meer overweging 2.14.14 en 2.15.5.
“Wanneer een tussenpersoon een bedrijfsmodel kiest waarbij zij de relevante gegevens niet in eigen hand heeft,” zo oordeelde de rechter, “dan dient zij ervoor te zorgen dat zij op eenvoudige wijze over die gegevens kan beschikken. Als de tussenpersoon diensten inhuurt bij een derde (bijvoorbeeld een bedrijf voor de huur van serverruimte), dient zij contractueel af te spreken dat die derde meewerkt aan een verzoek tot afgifte van gegevens ter identificatie van inbreukmakers. Als die derde niet wil meewerken dan dient de tussenpersoon een andere partij te zoeken.”
Deze erkenning van de verplichting van tussenpersonen hun klant te kunnen identificeren, is volgens BREIN belangrijk voor de bestrijding van piraterij op het internet.
Usenetprovider Newsconnection moet klantgegevens afstaan aan BREIN
Het Gerechtshof in Den Bosch heeft vandaag geoordeeld dat usenetprovider Newsconnection de gegevens van zijn klanten moet achterhalen en verstrekken aan BREIN.
Klanten van Newsconnection die zich anoniem registreren om illegaal auteursrechtelijk beschermd materiaal te downloaden, verdienen geen recht op bescherming. Welke maatregelen de tussenpersoon precies neemt, mag zij zelf bepalen, de vorm waarin dat gebeurt kan niet worden voorgeschreven, aldus het Hof in onder meer overweging 2.14.14 en 2.15.5.
“Wanneer een tussenpersoon een bedrijfsmodel kiest waarbij zij de relevante gegevens niet in eigen hand heeft,” zo oordeelde de rechter, “dan dient zij ervoor te zorgen dat zij op eenvoudige wijze over die gegevens kan beschikken. Als de tussenpersoon diensten inhuurt bij een derde (bijvoorbeeld een bedrijf voor de huur van serverruimte), dient zij contractueel af te spreken dat die derde meewerkt aan een verzoek tot afgifte van gegevens ter identificatie van inbreukmakers. Als die derde niet wil meewerken dan dient de tussenpersoon een andere partij te zoeken.”
Deze erkenning van de verplichting van tussenpersonen hun klant te kunnen identificeren, is volgens BREIN belangrijk voor de bestrijding van piraterij op het internet.