microsoft edge bij opstarten loopt die gelijk vast
Citaat van ShadowMaster op 2 juni 2022, 15:21Hoi iedereen
hopelijk kan iemand mij helpen ben er bijna al een hele dag mee bezig maar ik zelf kom er niet meer uit.
ben meestal best ict aangelegd maar wat er nu aan de hand is weet ik niet.
ik probeer microsoft edge op te starten eerst wilde die helemaal niks kwam er alleen te staan microsoft edge is bijgewerkt ga aan de slag , liep gelijk vast.
wat ik ook probeerde alles bleef vastlopen.
nu krijg ik wel weer mijn startpagina ervoor maar met een kleine pagina ernaast geen idee hoe dat komt , maar vast ergens verkeerd op geklikt maar nu blijft die als nog vast lopen.
herstellen lukt niet verwijderen lukt niet om opnieuw te installeren lukt ook niet heb al via google chrome maar even gezocht op informatie hoe of wat maar die internet browser vind ik gewoon echt niet fijn om mee te werken.
hopelijk kan iemand mij helpen uit dit probleem , zodat ik microsoft edge weer kan gaan gebruiken.
want als ik nu erop ga loopt die dus vast maar mijn hele laptop doet daarna ook vreemd alles staat dan op elkaar of naast elkaar en beeldscherm kan dan niet meer groter gemaakt worden ( de pagina's )
dus wat er mis is en wat er is gebeurd geen idee
Hoi iedereen
hopelijk kan iemand mij helpen ben er bijna al een hele dag mee bezig maar ik zelf kom er niet meer uit.
ben meestal best ict aangelegd maar wat er nu aan de hand is weet ik niet.
ik probeer microsoft edge op te starten eerst wilde die helemaal niks kwam er alleen te staan microsoft edge is bijgewerkt ga aan de slag , liep gelijk vast.
wat ik ook probeerde alles bleef vastlopen.
nu krijg ik wel weer mijn startpagina ervoor maar met een kleine pagina ernaast geen idee hoe dat komt , maar vast ergens verkeerd op geklikt maar nu blijft die als nog vast lopen.
herstellen lukt niet verwijderen lukt niet om opnieuw te installeren lukt ook niet heb al via google chrome maar even gezocht op informatie hoe of wat maar die internet browser vind ik gewoon echt niet fijn om mee te werken.
hopelijk kan iemand mij helpen uit dit probleem , zodat ik microsoft edge weer kan gaan gebruiken.
want als ik nu erop ga loopt die dus vast maar mijn hele laptop doet daarna ook vreemd alles staat dan op elkaar of naast elkaar en beeldscherm kan dan niet meer groter gemaakt worden ( de pagina's )
dus wat er mis is en wat er is gebeurd geen idee
Citaat van Vampire Inspector op 2 juni 2022, 15:34Heb je EDGE instellingen al eens hersteld?
"edge://settings/reset"
Heb je EDGE instellingen al eens hersteld?
"edge://settings/reset"
Citaat van ShadowMaster op 2 juni 2022, 15:36@Vampire Inspector ik heb geen idee hoe ik hier nu terecht kom , microsoft edge als je daar gelijk op gaat is het gelijk dat ik niks meer kan ik heb wel via apps en dan op microsoft edge op herstellen gedrukt maar ook dan zie je installatie en probeer je het opnieuw maar wederom loopt alles vast
@Vampire Inspector ik heb geen idee hoe ik hier nu terecht kom , microsoft edge als je daar gelijk op gaat is het gelijk dat ik niks meer kan ik heb wel via apps en dan op microsoft edge op herstellen gedrukt maar ook dan zie je installatie en probeer je het opnieuw maar wederom loopt alles vast
Citaat van Vampire Inspector op 2 juni 2022, 15:52Misschien even via PowerShell deïnstalleren?
Ga hiervoor naar het menu Start en typ powershell. U ziet een app met de naam Windows PowerShell boven aan de lijst verschijnen. Klik hier met de rechtermuisknop op en selecteer de optie Als administrator uitvoeren om de verwijderingsopdracht later te kunnen gebruiken. U moet de app ook toestemming geven om wijzigingen aan te brengen op uw apparaat, dus klik op Ja.
Voer bij de opdrachtprompt de volgende opdracht in;
get-appxpackage *edge*
Je ziet een lijst verschijnen met koppen aan de linkerkant en vervolgens de gegevens aan de rechterkant. Zoek de kop 'PackageFullName' en kopieer de gegevens rechts ervan.
Voer ten slotte de volgende opdracht in bij de prompt;
remove-appxpackage [plak de details die je zojuist hebt gekopieerd]
Druk vervolgens op de enter-toets en het proces zou voltooid moeten zijn.
Herstart je PC en installeer EDGE (Download Microsoft Edge-webbrowser | Microsoft) opnieuw...
Werkt hij dan wel?
Misschien even via PowerShell deïnstalleren?
Ga hiervoor naar het menu Start en typ powershell. U ziet een app met de naam Windows PowerShell boven aan de lijst verschijnen. Klik hier met de rechtermuisknop op en selecteer de optie Als administrator uitvoeren om de verwijderingsopdracht later te kunnen gebruiken. U moet de app ook toestemming geven om wijzigingen aan te brengen op uw apparaat, dus klik op Ja.
Voer bij de opdrachtprompt de volgende opdracht in;
get-appxpackage *edge*
Je ziet een lijst verschijnen met koppen aan de linkerkant en vervolgens de gegevens aan de rechterkant. Zoek de kop 'PackageFullName' en kopieer de gegevens rechts ervan.
Voer ten slotte de volgende opdracht in bij de prompt;
remove-appxpackage [plak de details die je zojuist hebt gekopieerd]
Druk vervolgens op de enter-toets en het proces zou voltooid moeten zijn.
Herstart je PC en installeer EDGE (Download Microsoft Edge-webbrowser | Microsoft) opnieuw...
Werkt hij dan wel?
Citaat van ShadowMaster op 2 juni 2022, 16:03@Vampire Inspector gedaan zoals hierboven staat, er stond gelijk al bij verwijderen mislukt omdat ik een windows pc heb staat deze vast in de pc en kan je er niks wijzigen behalve op herstel klikken.
voor zekerheid nog keer op downloaden geklikt op de site van microsoft edge via google chrome maar ben nu weer bij het begin helaas.
ga nog maals maar eens proberen of ik niet een systeemhersel kan doen naar gisteren misschien werkt dat want gisteren werkte alles nog.
heb al systeem herstel gedaan na vanmorgen maar ook dat werkt niet helaas.
@Vampire Inspector gedaan zoals hierboven staat, er stond gelijk al bij verwijderen mislukt omdat ik een windows pc heb staat deze vast in de pc en kan je er niks wijzigen behalve op herstel klikken.
voor zekerheid nog keer op downloaden geklikt op de site van microsoft edge via google chrome maar ben nu weer bij het begin helaas.
ga nog maals maar eens proberen of ik niet een systeemhersel kan doen naar gisteren misschien werkt dat want gisteren werkte alles nog.
heb al systeem herstel gedaan na vanmorgen maar ook dat werkt niet helaas.
Citaat van Vampire Inspector op 2 juni 2022, 16:146 minuten geleden zei ShadowMaster:er stond gelijk al bij verwijderen mislukt
Wat geeft PowerShell voor melding dan? Als namelijk iets niet lukt onder PowerShell, dan geeft deze in rode lettertjes aan wat of waarom. Heb je het commando wel als "Administrator" uitgevoerd?
P.S. Zou je trouwens je antwoorden een beetje beter willen formuleren.... ik moet echt heel veel fantasie gebruiken om te begrijpen wat je bedoeld 😁
6 minuten geleden zei ShadowMaster:er stond gelijk al bij verwijderen mislukt
Wat geeft PowerShell voor melding dan? Als namelijk iets niet lukt onder PowerShell, dan geeft deze in rode lettertjes aan wat of waarom. Heb je het commando wel als "Administrator" uitgevoerd?
P.S. Zou je trouwens je antwoorden een beetje beter willen formuleren.... ik moet echt heel veel fantasie gebruiken om te begrijpen wat je bedoeld 😁
Citaat van ShadowMaster op 2 juni 2022, 16:45@Vampire Inspector als rode letters gaf die alleen aan verwijderen niet gelukt
maar inmiddels doet die het weer door een systeemherstel naar 26 mei te doen.
hopelijk nu wel goed geformuleerd 😛
@Vampire Inspector als rode letters gaf die alleen aan verwijderen niet gelukt
maar inmiddels doet die het weer door een systeemherstel naar 26 mei te doen.
hopelijk nu wel goed geformuleerd 😛
Citaat van Vampire Inspector op 2 juni 2022, 17:4149 minuten geleden zei ShadowMaster:hopelijk nu wel goed geformuleerd 😛
Ahaa, dus je hebt nu het palletje een halve slag linksom gedraaid met de rechter schroevendraaier en na er een klap op te hebben gegeven en tevens hem een driekwart slag terug te hebben gedraaid met de waterpomptang doet hij het weer, ik zeg goed gedaan jochie 🤣
En fijn voor je dat het probleem met de systeemherstel is verholpen
🧛♂️
49 minuten geleden zei ShadowMaster:hopelijk nu wel goed geformuleerd 😛
Ahaa, dus je hebt nu het palletje een halve slag linksom gedraaid met de rechter schroevendraaier en na er een klap op te hebben gegeven en tevens hem een driekwart slag terug te hebben gedraaid met de waterpomptang doet hij het weer, ik zeg goed gedaan jochie 🤣
En fijn voor je dat het probleem met de systeemherstel is verholpen 🧛♂️
Citaat van ShadowMaster op 3 juni 2022, 08:16@Duken en @Vampire Inspector helaas wederom kom ik nu op de laptop en wederom loopt microsoft edge vast de systeemherstel heeft helaas maar van korte duur geweest
ik hou nu dan maar google chrome als internet browser
@Duken en @Vampire Inspector helaas wederom kom ik nu op de laptop en wederom loopt microsoft edge vast de systeemherstel heeft helaas maar van korte duur geweest
ik hou nu dan maar google chrome als internet browser