Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen...
Citaat van Farid. op 17 mei 2010, 15:41Zo, da's wel een sprong ineens, van P&S naar zo'n dSLR.
P&S?
het is inderdaad een sprong maar je moet toch ergens 'profesioneel' beginnen. Een voetbalfoto maken terwijl iemand een sprintje trekt lukt niet zonder dat de persoon vervaagt met een 'huis, tuin en keuken fotocamera'
Zo, da's wel een sprong ineens, van P&S naar zo'n dSLR.
P&S?
het is inderdaad een sprong maar je moet toch ergens 'profesioneel' beginnen. Een voetbalfoto maken terwijl iemand een sprintje trekt lukt niet zonder dat de persoon vervaagt met een 'huis, tuin en keuken fotocamera'
Citaat van Tom op 17 mei 2010, 16:11Met de 70-300 moet dat prima lukken. De 18-55 houdt het denk ik niet goed bij met focussen. Maar goed: sportfotografie is niet altijd makkelijk. Da's wat ik het meeste doe en nog gaat het bij ongeveer 5% van de foto's standaard fout. Dan focust 'ie er meestal achter, doordat ik zo'n klein focuspuntje op iemands hoofd moet proberen te houden.
Zul je ook wel mee gaan maken denk ik.
P&S is trouwens Point & Shoot.
Met de 70-300 moet dat prima lukken. De 18-55 houdt het denk ik niet goed bij met focussen. Maar goed: sportfotografie is niet altijd makkelijk. Da's wat ik het meeste doe en nog gaat het bij ongeveer 5% van de foto's standaard fout. Dan focust 'ie er meestal achter, doordat ik zo'n klein focuspuntje op iemands hoofd moet proberen te houden. Zul je ook wel mee gaan maken denk ik.
P&S is trouwens Point & Shoot.
Citaat van Pctje op 17 mei 2010, 16:2618-55 is kitlens, Maar is een prima lens. Ik heb em erbij gekregen. En gebruik deze nog steeds.
Je kan niet genoeg inzoomen. I agree. Maar je hebt weinig lens vertekeningen. Wat erg goed is
18-55 is kitlens, Maar is een prima lens. Ik heb em erbij gekregen. En gebruik deze nog steeds.
Je kan niet genoeg inzoomen. I agree. Maar je hebt weinig lens vertekeningen. Wat erg goed is
Citaat van Tom op 17 mei 2010, 16:49Ik heb m'n 18-105 ook het meest erop zitten hoor.
't Is m'n favoriete lens voor bijna alles, van landschappen tot 's avonds i.c.m. m'n flitser. In het laatste geval produceert hij op feesten en partijen altijd fantastische platen, omdat dat ding op 24mm het scherpst is wat 'ie worden kan en totaal geen distortion geeft. Pas vanaf 60mm gaat het wat bergafwaarts, maar ook op 105mm is ie best te doen.
Het enige wat hij niet kan, is snel genoeg focussen voor een groep wielrenners of hardlopers. Helaas voor die lens is dat ongeveer 30% van mijn fototijd en ik ben dus ook op zoek naar een 28-70/2.8, de enige pro-lens die ik nodig heb.
De 70-300 focust fantastisch.
O, van een kort zoombereik heb ik nooit last. Kan prima uit de voeten met primes, maar wederom niet goed bij actie. Wordt teveel cropwerk meestal.
Ik heb m'n 18-105 ook het meest erop zitten hoor. 't Is m'n favoriete lens voor bijna alles, van landschappen tot 's avonds i.c.m. m'n flitser. In het laatste geval produceert hij op feesten en partijen altijd fantastische platen, omdat dat ding op 24mm het scherpst is wat 'ie worden kan en totaal geen distortion geeft. Pas vanaf 60mm gaat het wat bergafwaarts, maar ook op 105mm is ie best te doen.
Het enige wat hij niet kan, is snel genoeg focussen voor een groep wielrenners of hardlopers. Helaas voor die lens is dat ongeveer 30% van mijn fototijd en ik ben dus ook op zoek naar een 28-70/2.8, de enige pro-lens die ik nodig heb. De 70-300 focust fantastisch.
O, van een kort zoombereik heb ik nooit last. Kan prima uit de voeten met primes, maar wederom niet goed bij actie. Wordt teveel cropwerk meestal.
Citaat van William op 17 mei 2010, 19:50Laatst nog wat nieuwe kleding gekocht in de stad (Groningen).
Een overhemd, colbertje met spijkerbroek en stropdas voor chique gelegenheden zoals de bruiloft van me neef en zijn vriendin die over een maand gaan trouwen
En voor dagelijks gebruik 2 spijkerbroeken van C&A en 1 t-shirt van Coolcat en 1 t-shirt van WE.
Zo kan ik weer ff vooruit.
Laatst nog wat nieuwe kleding gekocht in de stad (Groningen).
Een overhemd, colbertje met spijkerbroek en stropdas voor chique gelegenheden zoals de bruiloft van me neef en zijn vriendin die over een maand gaan trouwen
En voor dagelijks gebruik 2 spijkerbroeken van C&A en 1 t-shirt van Coolcat en 1 t-shirt van WE.
Zo kan ik weer ff vooruit.
Citaat van Marciej123 op 17 mei 2010, 21:21Dat is allemaal lekker chique hoor headsh0t!
Nice nice!
Dat is allemaal lekker chique hoor headsh0t! Nice nice!
Citaat van Pctje op 18 mei 2010, 06:47kort zoombereik komt denk ik omdat jij em tot 105 hebt?
Ik heb tot 55 mm.
Maar heb aansluitende 55-250. Dus das prima
kort zoombereik komt denk ik omdat jij em tot 105 hebt?
Ik heb tot 55 mm.
Maar heb aansluitende 55-250. Dus das prima
Citaat van Tom op 18 mei 2010, 09:49Ja, ik snap wat je bedoelde, maar ik had 't erover dat ik geen zoom nodig heb als 't er niet is, bij primes dus. Zoombereik is voor cissy's.
Anyway, Farid: wat ga je doen in de professionele tak dan?
Ja, ik snap wat je bedoelde, maar ik had 't erover dat ik geen zoom nodig heb als 't er niet is, bij primes dus. Zoombereik is voor cissy's.
Anyway, Farid: wat ga je doen in de professionele tak dan?
Citaat van Farid. op 18 mei 2010, 11:21@Tom, eigenlijk niet veel professioneels. We hadden gewoon behoefte op een betere camera. Zeker met sport foto's
@Tom, eigenlijk niet veel professioneels. We hadden gewoon behoefte op een betere camera. Zeker met sport foto's