gesloten ondertitels verwijderen
Citaat van dijkrat op 4 maart 2020, 14:25Hallo
ik heb een dvd serie gedownload
maar als ik het wil gaan bekijken zitten er wel ondertitels bij engels maar dat zijn gesloten subs
hoe kan ik die gesloten sub rippen zodat ik het in het nederlands ondertitels krijg
alvast bedankt
john
Hallo
ik heb een dvd serie gedownload
maar als ik het wil gaan bekijken zitten er wel ondertitels bij engels maar dat zijn gesloten subs
hoe kan ik die gesloten sub rippen zodat ik het in het nederlands ondertitels krijg
alvast bedankt
john
Citaat van Demo op 4 maart 2020, 16:08Hallo @dijkrat,
Als de ondertiteling ingebakken zit (Hardcoded) is het niet mogelijk om die Engelse ondertiteling weg te krijgen zonder daarvoor een programma te gebruiken zoals Video Converter Ultimate. Als je bij het afspelen op bijv. TV niet met je afstandsbediening de ondertiteling uit kan schakelen of op de Computer onder de rechtermuisknop, dan zal je de video moeten bewerken en bijsnijden en eventueel daarna een losse Nederlandstalige srt toe moeten voegen.
Hallo @dijkrat,
Als de ondertiteling ingebakken zit (Hardcoded) is het niet mogelijk om die Engelse ondertiteling weg te krijgen zonder daarvoor een programma te gebruiken zoals Video Converter Ultimate. Als je bij het afspelen op bijv. TV niet met je afstandsbediening de ondertiteling uit kan schakelen of op de Computer onder de rechtermuisknop, dan zal je de video moeten bewerken en bijsnijden en eventueel daarna een losse Nederlandstalige srt toe moeten voegen.
Citaat van dijkrat op 4 maart 2020, 16:12Hallo @Guardian
jha oke maar ik wil wel de ondertitel houden die wil ik dan gaan vertalen naar nl sub
die wil ik er uit halen en dan vertalen
Hallo @Guardian
jha oke maar ik wil wel de ondertitel houden die wil ik dan gaan vertalen naar nl sub
die wil ik er uit halen en dan vertalen
Citaat van Demo op 4 maart 2020, 17:51Hallo @dijkrat,
Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt, maar je bent zeer zuinig en onduidelijk met je informatie. Je stelt een vraag en geeft aan dat er Engelse ondertiteling ingesloten zit in de video en daar is mijn antwoord op gebaseerd. Geef in de 1e plaats eens aan wat het formaat is van jouw video (Bijv. MKV, MPG of AVI) en laat ook eens weten of je de Engelstalige ondertiteling aan of uit kan zetten bij het afspelen.
Hallo @dijkrat,
Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt, maar je bent zeer zuinig en onduidelijk met je informatie. Je stelt een vraag en geeft aan dat er Engelse ondertiteling ingesloten zit in de video en daar is mijn antwoord op gebaseerd. Geef in de 1e plaats eens aan wat het formaat is van jouw video (Bijv. MKV, MPG of AVI) en laat ook eens weten of je de Engelstalige ondertiteling aan of uit kan zetten bij het afspelen.
Citaat van dijkrat op 4 maart 2020, 17:59Hallo @Guardian
het is een dvd
de sub kan ik aan zetten in vlc maar ook uitzetten dus dan zie ik de ondertitels gewoon
ik ben er dus achter gekomen dat de ondertitels die er in vast zitten closed caption is
Hallo @Guardian
het is een dvd
de sub kan ik aan zetten in vlc maar ook uitzetten dus dan zie ik de ondertitels gewoon
ik ben er dus achter gekomen dat de ondertitels die er in vast zitten closed caption is
Citaat van Demo op 4 maart 2020, 19:16Hallo @dijkrat,
Dat geeft je al wat meer mogelijkheden, want heb je al gekeken of er Nederlandse Ondertiteling van die serie beschikbaar is op Opensubtitles.org, want als die te downloaden is voor de serie die jij hebt, hoef je alleen de srt bestandjes van de verschillende afleveringen in hetzelfde mapje te doen bij de serie afleveringen. Je kan dan bij het afspelen in VLC gewoon die NL ondertiteling selecteren. Wanneer er geen NL ondertiteling beschikbaar is zal je die zelf moeten maken aan de hand van de aanwezige Engelstalige ondertiteling. Als dat jouw enige mogelijkheid is, heb je misschien iets aan de informatie die je kan nalezen onder deze link.
Hallo @dijkrat,
Dat geeft je al wat meer mogelijkheden, want heb je al gekeken of er Nederlandse Ondertiteling van die serie beschikbaar is op Opensubtitles.org, want als die te downloaden is voor de serie die jij hebt, hoef je alleen de srt bestandjes van de verschillende afleveringen in hetzelfde mapje te doen bij de serie afleveringen. Je kan dan bij het afspelen in VLC gewoon die NL ondertiteling selecteren. Wanneer er geen NL ondertiteling beschikbaar is zal je die zelf moeten maken aan de hand van de aanwezige Engelstalige ondertiteling. Als dat jouw enige mogelijkheid is, heb je misschien iets aan de informatie die je kan nalezen onder deze link.
Citaat van dijkrat op 5 maart 2020, 12:42Hallo @Guardian
ik heb het voor elkaar gekregen
ik heb het gedaan met handbrake daar mee heb ik de dvd bestanden naar mkv geconventeert
en nu uit de mkv de ondertitels er uit gehaald
bedankt voor je hulp
mvg
john
Hallo @Guardian
ik heb het voor elkaar gekregen
ik heb het gedaan met handbrake daar mee heb ik de dvd bestanden naar mkv geconventeert
en nu uit de mkv de ondertitels er uit gehaald
bedankt voor je hulp
mvg
john
Citaat van Demo op 5 maart 2020, 13:37Fijn dat het gelukt is om je Engelstalige ondertitels uit je video bestanden te halen @dijkrat, nu kan je dus verder aan de slag met de Nederlandstalige ondertiteling, die je (nu je MKV bestanden hebt van je serie) makkelijker kan samenvoegen. Bedankt voor de melding.
Fijn dat het gelukt is om je Engelstalige ondertitels uit je video bestanden te halen @dijkrat, nu kan je dus verder aan de slag met de Nederlandstalige ondertiteling, die je (nu je MKV bestanden hebt van je serie) makkelijker kan samenvoegen. Bedankt voor de melding.
Citaat van vuurvogel76 op 7 maart 2020, 05:58Op 5-3-2020 om 14:37 zei Guardian:Fijn dat het gelukt is om je Engelstalige ondertitels uit je video bestanden te halen @dijkrat, nu kan je dus verder aan de slag met de Nederlandstalige ondertiteling, die je (nu je MKV bestanden hebt van je serie) makkelijker kan samenvoegen. Bedankt voor de melding.
Goed uitgelegd !!
Op 5-3-2020 om 14:37 zei Guardian:Fijn dat het gelukt is om je Engelstalige ondertitels uit je video bestanden te halen @dijkrat, nu kan je dus verder aan de slag met de Nederlandstalige ondertiteling, die je (nu je MKV bestanden hebt van je serie) makkelijker kan samenvoegen. Bedankt voor de melding.
Goed uitgelegd !!